![]() |
het grote sollicitatie topic
Wie is er hier allemaal aan het solliciteren? En waarvoor solliciteer je dan; voor vakantiewerk, een bijbaantje, of al een vaste baan? Wat trek je aan tijdens een gesprek?
Stel hier al je vragen over solliciteren. Ik begin: ik ben bijna afgestuurd als medisch secretaresse en al volop aan het solliciteren. Heb nu 5 gesprekken gehad in ziekenhuizen, gisteren had ik er 1 die best goed ging maar er schijnen veel kandidaten te zijn. Nu hoorde ik vanmorgen dat ik uitgenodigd ben voor een tweede gesprek! Er zit dan een arts bij en ze gaan een typetest afnemen. Vragen: -moet ik voor het tweede gesprek weer 'in pak'? (ik heb een zwart pak met een roze truitje eronder, waar men vaak erg enthousiast over is, maar ik vraag me af of het de tweede keer ook nog 'moet' want de meeste mensen van dat gesprek kennen me al maar die arts bijv. niet). -kunnen ze mij al aannemen zonder diploma? Ik krijg in augustus de uitslag van de laatste twee examens maar ik neem aan dat ik geslaagd ben. |
Zorg gewoon dat je goed voorkomt en dat je je klets klaar hebt staan. Niet teveel nadenken.
|
Citaat:
- Ze kunnen het wel maar ze zullen altijd de voorkeur geven aan ieman met zekerheid. Laat daarom duidelijk merken dat je met gemak de opleiding afrondt en dat het niet meer fout kan gaan. |
ik ben druk op zoek naar een andere baan, nog geen sollicitaties gehad en nog niet veel leuke banen kunnen vinden.
|
Ik zou in ieder geval niet hetzelfde aan doen als bij het eerste gesprek, en wel netjes in pak komen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52. |