![]() |
[Geheugen]2x 512 of 1 x 1024
Wat kan ik beter doen?
Ik wil namelijk 1024 geheugen kopen. Ik heb dual channel op mijn moederbord, maar ben ik beter af met 2x 512? |
Als je mobo dual channel ondersteund, ben je - denk ik - beter af met 2 x 512MB. Ondersteund je mobo geen dual channel, dan maakt het niet zoveel uit of je 1x 1024MB koopt of 2x 512MB.
Maar zo heel veel ken ik er niet vanaf, dus ik kan me vergissen ;) |
2 x 512. Is ook nog eens goedkoper.
|
2x512 idd. Hoewel dual channel niet zo veel scheelt qua prestaties, maar als je het kan nemen zonder extra kosten, waarom niet. :)
|
2 x 512 heb ik, ook un dual channel. Het is wel goed, maar ik merk niet echt dat het sneller word ofzo. Iemand bij mij in de klas zei dat ik dual channel moest nemen omdat het geheugen daar 25% sneller van wordt. Maar ik merk het niet.
|
De oplossing: 2x 1024
|
ik zou gewoon 2x 512 nemen.
heb ik zelf ook en voor een normale pc meer dan genoeg, als je nu zware applicaties gebruikt zou ik dual gebruiken, dan merk je het wel... |
Citaat:
Ik heb 2 x 512 in dualchannel configuratie en het geheugen is in geen enkel geval de bottleneck, bij spellen blijft het de videokaart die de grootste invloed heeft. |
ik heb er momenteel maar eentje van 256 in zitten, maar kan ik dan ook gewoon 2x 512 + 256 of krijg ik dan een conflict?
|
In principe kun je natuurlijk gewoon de bankjes vullen met éen reepje van 256 en twee reepjes van 512, maar ik weet niet of je dual channel-mogelijkheid dan nog goed/stabiel/optimaal werkt.
Wil je het 'clean' doen, verpats dan gewoon dat reepje van 256 MB en gooi er 2x512 MB van een goed merk in, en laat die op dual channel lopen. |
Citaat:
|
Citaat:
De belangrijkste overweging die je moet maken is of je ooit misschien nog 1024 mb erbij wil doen. Zo ja, dan zou ik voor 1 X 1024 gaan, zo nee, dan voor 2 X 512. Maar ik weet niet in hoeverre dit advies klopt als je beschikt over 3 geheugen slots |
Citaat:
|
Op sommige moederborden moet je Bank Interleave op 2/4-way zetten om dual channel te activeren.
|
Ik heb het ook wel hoor. :) maar er zit nauwelijks verschil in. En op sommige moederborden moet je een jumper verzetten om dual channel te krijgen.
|
Ik heb 3 sloten, een geheugen module was van twinmos, en ik wou me er dan nog 2x 512 bij kopen want Far Cry met 256 gaat niet goed...
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat voor moederbord heb je, wat voor type geheugen en wat voor processor? |
Citaat:
|
Msi k7n2 Delta- L met een Amd 2400, maar die verkoop ik binnekort en zet ik me er een 2500 xp op
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04. |