![]() |
nieuwe snaren voor je bas
nah, volges mij spelen dr hier wel aardig wat mensen basgitaar, dus dan is t wel zinvol hier een topic over te openen...
iig, k heb net nieuwe snaren voor mn bas gekocht...DR's van 40 euri...nah nu klinken ze nog wel erg vet enzo, maar over een maand kan ik weer naar de winkel nieuwe kopen... dus basgitaristen, welke snaren hebben jullie op je bas liggen, hoe duur waren ze en hoe lang doe je er gemiddeld mee?? ...ennum, zijn dr ook nog mensen met tips om je snaren langer heel te houden?? |
Ik heb op al mijn bassen (4) d'addario snaren, en ik herinner me dat het een hele dure grap was om ze te vervangen.
Ik doe er trouwens wel een stuk langer dan een maand mee, godzijdank. Hoe lang verschilt aan hoeveel ik er op speel. Langer heelhouden weet ik niet, ik heb wel eens gehoord dat je ze in heet water met azijn oid moet koken, maar ik heb het nooit geprobeerd. |
Ik koop mijn gitaar snaren voor 2,01 per snaar :s
Waarom zijn snaren van een basgitaar dan zo duur?:s |
1 maand :eek: :eek:
ik doe altijd een paar maanden met de dikke snaren, totdat ze kapotgaan. de dunnere snaren gebruik ik bijna nooit, en hoeven dus ook niet te worden vervangen :p als ze kut klinken doe ik ze een tijdje in kokend water en dan klinken ze weer wat beter. uhhm, de snaren zijn volgens mij van d'addario, en ik weet niet hoe duur ze zijn. volgens mij rond de 30 euro voor een setje, maar het is al weer een tijd geleden dat ik een complete set kocht, dus dit klopt vast niet :p |
Ik heb mijn bas al zo'n 5 jaar en heb de snaren nog nooit hoeven vervangen. M'n vingers slijten meer dan de snaren...
|
Ik ben tegenwoordig helemaal weg van EBS snaren .45-.105. Kosten 30 euro, maar echt...betere snaren heb ik er nog niet opgehad en ik heb er veeeel geprobeerd.
En als je een maand doet met je snaren, waar speel je dan mee? een bladhark? Ik doe toch minstens 3 maand met 1 setje. |
gewoon poetsen met alcohol en niet met vieze handen spelen
ik heb mijnes al 2 jaar intensief, fanatiek en aggesief gebruikt maar ze zijn nog prima (ok, een beetje dof maar nisk ernstigs) wel binnenkort nieuwe kopen |
Ik vervang ze allemaal als een snaar breekt. Nu speel ik GSR Bass Boomers, op mijn oude basgitaar zitten Ibanez fabriekssnaren. Ik ben benieuwd naar Hartke en DR Hi-Beams. Check ook www.bassstrings.nl
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik koop ze bij de plaatselijke muziekwinkel in Winschoten. Die kopen ze speciaal voor mij in :). Ik heb ze voor het eerst gekocht bij Muziekhuis Westerhaven in Groningen. ik gebruik de Classic Mediums .45-.105 die zijn gemaakt van 100% stainless steel, maar ze klinken veel warmer als andere snaren van hetzelfde materiaal. |
Citaat:
verder hou ik niet van goeie versterkers, das voor jazzmensen |
Citaat:
Wel jammer dat ze die snaren niet hadden. moet je es vragen of ze ze kunnen bestellen ofzo (mocht je dat willen). Ik heb echt ontzettend veel snaren gebprobeerd, maar blijf nu definiteif hangen bij EBS... |
Citaat:
en als je in een bandje speelt dat claimt staight forward harde muziek te maken dan moet je geen te geweldige versterker hebben dus ik hou t mooi bij mn randall |
1 maand met DR snaren?!?!!? :eek:
beste bassnaren die er zijn :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ernie Ball Power Slinkies :)
Kosten ongeveer 30 euro per setje. Doe ik wel een halfjaar mee (met uitkoken meegerekend) |
die mensen die al 5 jaar opdezelfde snaren spelen, moeten maar eens een nieuw setje kopen. gaat serieus een wereld voor je open...
klinkt je bas ineens 100x beter. (serieus) |
ik ga er binnenkort ook maar weer s nieuwe op leggen
|
ik heb aparte.. ik ben allergisch voor nikkel (dus de gewone snaren), dus heb nikkelvrije, hadden ze maar 1 pakje van daar :S fucking 62,- Elixer zoiets ist (groen doosje)
klinken echt supergoed moet ik zeggen, liggen er nu zo'n 2-3 mnd op en nogsteeds top mn vorige zaten er ruim een jaar op.. :P mja dat waren andere weet niet welke |
Citaat:
|
nja had bv laatst een bandje gekocht.. nikkel aan de binnnenkant wat ik niet gezien had.. hups na een kwartier zat ik al vol
maar stainless steel ga ik dan maar es uitproberen als deze wegmoeten duurt nog wel ff |
Citaat:
|
Ik heb 2 bassen de ene heeft nieuwe (oke ondertussen ok al 2 maanden oud :p) kut snaren en had kut snaren en klink ook kut. Maar die basgitaar is ook kut, dus ja..
De andere heeft nog dezelfde snaren als op 't begin. Ik vind ze goed klinken (vroeger niet, ik houd denk ik van oude snaren :s ). Maar is speel ook niet met plectrum en heb 'm erg non Punk staan. Ik vind 't goed klinken. Verder snap ik niet dat mensen hun basgitaar snaren kunnen laten knappen. Hoe die je dat? Wat doe je ermee? Slaan tegen de muur of wat? Ik heb trouwens nog 4 snaren hier liggen van 't merk GHS (Bass boomers). Op zich zegt iedereen dat nieuwe snaren beter klinken dan oude. Mijn snaren liggen er al lang op (maand of 7?) dus op zich wil ik wel testen of 't beter klinkt. Maar aan de andere kant ik vind 't nu ook nog lekker klinken. Dus ik wacht er nog mee. |
Citaat:
en nee, slaan tegen de muur met basgitaren is niet mijn ding. |
Citaat:
Een E-snaar kapot krijgen? Probeer jij door je bas heen te hengsten ofzo? Of gebruik je delen ijzerzaag als plectrum? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Yo.
Maak eens een filmpje van hoe je speelt. Want volgens mij is dat echt lomp. Je speelt Punk neem ik aan? |
Citaat:
Verder hebben alle snaren mijn mishandelingen nog weten te overleven dus ik vind het serieus echt knap van je :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch niet bepaald lame IMO ;) Het is gewoon een kwestie van techniek :P :evil: |
Citaat:
Dan zal ik eens gaan kijken. Voor mijn eerste optreden was ik toch al van plan mijn basigtaar een opknap beurt te geven ( nieuwe snaren dus :| ) |
Poeh,
Washburn RB2600: DR HiBeams MR6-30-130 Steel (.30 .45 .65 .85 .105 .130) Erg goede snaren, blijven lang goed klinken (niet snel dof) Deze vervang ik niet zo vaak. 'k Betaal bij Musik Produktiv € 63 voor zo'n set tegen de normale verkoopprijs van € 83.50 Voor deze bass heb ik altijd een set reserve liggen. Vantage 725B: Zon piccolo strings (.018 .028 .042 .055), kleine $20 dollar voor deze set. Ook hier altijd reserve. Klinken lekker helder, ideaal voor piccolo's Vantage 755B: Ernie Ball strings die er al op lagen, hier komen binnenkort ook DR's op, namelijk Black Beauties MR5-BK-45. Zwarte bass, zwarte snaren, zwarte kleren, dus je ziet alleen m'n hoofd en m'n armen als het donker is :D $40 voor de snaren, $35 voor het verzenden, beetje jammer, maar ze zijn hier nog niet echt leverbaar. Eerst een setje proberen, misschien later reserve. Fender Mex Jazz: d'Addario (.45 .65 .80 .100) Dit zullen wel DR's worden zodra het kan :D Geen reserve, maar dat is bij deze bass ook niet echt nodig. Ergens rond de € 40 voor deze set. Mayhill accoustisch: geen idee wat er op ligt. Ik heb ook geen idee wat ik er op ga gooien. Suggesties iemand? |
Citaat:
|
1 voordeel van mijn basssnaren: Als ik een keer een setje gitaarsnaren wil, koop ik de duurste en heb ik nog het idee goedkoop uit te zijn :D
|
Citaat:
|
Citaat:
k Heb tot nu toe iig. wel Rotosounds geprobeerd (crap :o die gaan snel aan gort) en d'Addario (wegwerpsnaren, klinken in het begin heel helder, daarna heel snel minder) en wat andere minder bekende merken denk ik zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Leggen jullie je snaren wel goed op je bas? Tijdens slappen knappen oke (vind ik ook al echt knap, maar ik heb dan in mijn leven ook maar iets van 3 weken geslapt). Maar onder 't stemmen? Das niet normaal. :|
|
Citaat:
|
Citaat:
en aan de verkeerde tuner draaien wil ook nog wel eens verkeerd aflopen :p |
Ik heb net (nouja, sinds een maandje) nieuwe snaren, en ik had maar wat besteld. Bleken het gouden snaren te zijn. Vind ik niet erg, want dat klinkt wel heel erg helder en fijn. Was iets van 38 euro voor een setje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |