![]() |
vallende tranen
Vallende tranen in een plas
even was het er toen weer vergeten vallende zandkorrels in het gras even was het er toen weer vergeten een geboorte van een baby even was ik er toen weer vergeten uiteindelijk gaat het om de laatste strofe, en die valt terug op mij, de werkelijke betekenis zul je naar moeten raden |
De eerste keer dat ik het las vond ik het eigenlijk niks, maar op de één of andere manier vond ik na de tweede keer toch dat het gedicht behoorlijk sterk is. De herhaling is aardig, verder niet speciaal, maar verder is de boodschap die ik uit het gedicht haal heel sterk. Goed gedaan!
|
Wel oké...De laatste strofe is wel het mooist vind ik..De herhaling vind ik opzich wel oké, maar eigenlijk past deze op de een of andere manier, ook weer niet in de eerste twee strofes :s ...Wel leuk verzonnen, de boodschap erachter komt iig wel goed over. :)
|
hmm, ik deel de mening van de andere
|
ja alleen de herhaling weg laten zou onmogelijk zijn aangezien het om een vergelijking gaat
vind de technische kant van het gedicht ook niet zo sterk hoor |
mooi gedigt en loopt wel lekker
de boodschap komt wel goed over ook mede door de vergelijking die in de herhaling terugkomt mooi |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik sluit me eigenlijk excact aan bij Renard; hij neemt me de woorden uit de mond. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wauw, wat een goed gedicht dit!
echt ijzersterk, zo komen ze bij mij niet vaak aan. onwijs eenvoudig, en die herhaling is aan de ene kant ook storend, maar op een of andere manier komt t zo geweldig goed over! De rijm vind ik ook goed. al kan ik niet goed achterhalen wat de betekenis is van de eerste twee strofes, de derde maakt genoeg duidelijk. (Y) |
Citaat:
Vallende tranen in een plas even was het er toen weer vergeten als er een druppel water in een plas valt, zie je even rimpels op het water, en dan is het weer gewoon een plas, opgenomen in het geheel, en je vergeet het weer vallende zandkorrels in het gras even was het er toen weer vergeten ongeveer, hetzelfde verhaal als bij de eerste, echter, deze strofe slaat erop dat ik door sommige mensen die goed kijken nog wel opval, alleen voor de meeste niet een geboorte van een baby even was ik er toen weer vergeten dit stuk slaat op mijn moeder, die beweert dat ik niet haar kind ben, mij niet wil kennen, en me alleen 'genomen' heeft voor de kinderbijslag zoals ik eerder zei: het is een vergelijking, ik vergelijk de laatste strofe met de eerste 2, dat je dingen ziet, die maar even belangrijk of opmerkelijk zijn, maar dat je er verder geen aandacht aan schenkt, behalve zoals in strofe 2 bedoeld is, dat er mensen zijn die wel iets verder kijken. hoop dat het duidelijk is zo? zo niet vragen staat absoluut vrij |
ja, heel duidelijk. mooi!
dat van die eerste stofe had ik er nog wel uitgehaald, tweede strofe niet. jezus, echt een goed gedicht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20. |