![]() |
tegen jezelf praten..
doe jij dat wel eens?
en wanneer? |
Niet echt, maar als ik met een lastige kwestie zit dan formuleer ik soms mijn probleem en leg ik het aan mezelf voor die daar, niet hardop dus, antwoord op probeert te geven. Op die manier zoek ik naar een oplossing.
|
Nee, ik praat alleen met mijn vensterbankplantjes. :)
|
dat kan ook inderdaad..
wel interessante gesprekken?! |
Eigenlijk wel :bloos:
maarjah, vooral op de fiets ofzo, ik denk er dan over hoe mijn conversatie met een andere persoon eruit zal zien, maar dit doe ik dan ook hardop, zo'n dingen :) |
Citaat:
|
het schijnt welleens te gebeuren, maar volgens mij doe ik dat onbewust hardop, meestal is het even in me zelf doornemen wat ik ga zeggen tegen een ander op een later tijdstip
|
toeval, ik zei net in mezelf nog op de wc van, zou er ook een topic over zijn :) ja dus
maaruh, ja, ik praat weleens in mezelf. Citaat:
|
Ja dat doe ik wel, maar met anderen erbij (zo goed als) niet. Maar bijvoorbeeld als ik alleen naar huis fiets zeg ik eigenlijk wat ik denk, dus bijvoorbeeld: "Dat ging een stuk slechter dan ik gehoopt had. Maarja wat doe je eraan? Niks, helemaal niks. Morgen geschiedenis, bah."
|
Citaat:
|
Ik praat wel tegen allerhande dingen. En ik scheld op mezelf. Verder niet.
|
Ik heb altijd hele lange conversaties met mensen die er helemaal niet zijn. Ja, ik ben een loony :o
|
vloeken :confused:
tegen mezelf :( |
Citaat:
|
is het eerste teken van gek worden :o
maar ik praat heel soms tegen mezelf... |
nee dat doe ik nooit
|
Heel soms praat ik weleens tegen mezelf.
|
Tegen mezelf praten doe ik zelden (zeg nooit nooit (maar ik kan me de laatste keer niet herinneren, de eerste keer overigens ook niet)), wel tegen katten en andere dieren.
|
Ja hoor, ik praat wel eens in mijzelf. Vaak zelfs in andere talen :bloos: Ik voer soms hele gesprekken met mezelf in het Engels, Duits of Spaans :D
|
vooral als ik erg geconcentreerd ben en er moet iets lukken zit ik mezelf nog wel een op te fokken :o
|
praat de oren van mn hoofd :D
nee ik verbeter mezelf weleens en scheld op mezelf |
Citaat:
|
Jup, in het Nederlands, Engels en soms Japans.
Doe ik altijd al en het is leuk :P :) |
Nee, niet hardop.
In mijn hoofd voer ik eindeloos discussies met mezelf en probeer ik te bedenken hoe gesprekken met anderen gaan verlopen. |
Ik zit te twijfelen wie ik zal quoten...
:rolleyes: Ze hebben allemaal wel wat :evil: |
Soms wel, maar dat is dan meer omdat ik heel diep in gedachten verzonken ben. En soms als ik boos ben op de computer en mijn teen stoot.
En nee, dat is geen grove taal, denk aan "poep zeg!" op zijn verontwaardigst :o |
Ja, duh! :rolleyes:
|
Citaat:
|
Ja, bijvoorbeeld als ik een grappige situatie heb meegemaakt dan loop ik dat heel de tijd na te wauwelen :o
|
Nee. Als ik er zin in heb.
|
Oh en als ik nerveus ben of net iets heb gedaan waarvoor ik nerveus was ga ik tegen mezelf neurïen/praten.
|
uh nee volgens mij nooit
|
nee, dan zing ik liever tegen mezelf..op de fiets ofzo
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jawel, ik formuleer ongeveer 80% van mijn gedachten in gespreks vorm, denk ik. Ook in het Engels trouwens.
|
toevallig reed ik daarnet op de fiets, en toen ging die fietser iets te scherp de bocht in en toen zei ik in mezelf 'eikel' maar volgens mij hoorde hij het.
en even later ging een auto mij bijna aanrijden (:D) en toen zei ik in mezelf: ojaaaaa wat doe je maar dat was het. |
Geregeld.
|
altijd:cool:
|
ja,zeker
kan er niks aandoen maar zeg gewoon hardop wat ik denk:o |
Heel vaak, hard op denken,
"wat als ik dat nou zus en zo doe" "wat kan er gebeuren" "achja dit en dat kunnen altijd erger" "Hard op bedenken wat ik allemaal nog moet doen, "even kijken, morgen zo laat rijles, zo laat werken, dit en dat feest, kan ik rond zo laat weg blablabla" |
Dr moet toch iemand tegen me praten?
|
Nee, dan praat ik tegen mijn huisdiertje :)
|
Ja, zonder dat het echt interessant wordt overigens.
|
ja, vette discusies komen daaruit soms (y) :cool:
|
Citaat:
|
Juh, dat doe ik ja.
|
Ik praat nooit tegen mezelf.
Mensen die dat wel doen, houden altijd hele verhalen op de wc. (y) |
Er zijn dagen waarop ik meer tegen mezelf praat dan tegen anderen, echt waar. :o Maja, ik ben altijd al een beetje een einzelgänger geweest ;)
Doe het vaak als ik opsom wat ik op een bepaalde dag ga doen en zo, of als ik leuke / opvallende dingen zie en zo... er zijn zo veel situaties bij mij op te noemen dat ik in mezelf praat. :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56. |