![]() |
Hoe bevalt kassawerk bij AH??
IS het moeilijk?
vermoeiend? Hoeveel verdient het voor een 18 jarige? Etc etc etc BEdankt!!! [ps. twijfel namelijk of ik wil werken bij AH,] |
het is niet moeilijk, ook niet vermoeiend, verdient niet echt super; ongeveer 4.5 euro ofzo en wordt na verloop van tijd errug saai maar als je het alleen in de vakantie wil gaan doen is het best een aanrader al denk ik dat je wel vrij laat bent.
|
Bedenk je wel dat zie liever meisjes/jongens van 16/17 jaar aannemen dan iemand van 18. Scheelt veel in kosten voor hen namelijk.
Een vriendin van me heeft het een jaartje gedaan, en vond het al heel snel vreselijk. Altijd maar hetzelfde doen, en als je een keer een code verkeerd in toets (zo sloeg zij een kool aan als een krat bier) krijg je echt veel gezeur, niet zozeer van klanten, maar meer van collega's en mensen boven je. Ze is nu zo blij dat ze er weg is :) |
Nouja ik werk dan wel niet bij de AH, maar bij de C1000 maar ik ben helemaal niet negatief over kassawerk. Het is dan misschien ..niet bepaald afwisselend maar ik vind het erg leuk, je leert veel mensen kennen, soms ook zeikerd maar achteraf zijn die ook wel grappig.
Maarja kan ook aan de supermarkt liggen he ;) En ik denk dat je dan iets van 4.80 verdient. Onee wacht, eerste jaar AH verdien je toch minder ofzo? Een hele dag werken is trouwens wel vermoeiend. En bij de AH denk ik helemaal met die kutzegeltjes en bonuskaarten.. |
Citaat:
Ik vind het zelf wel saai , daarom draai ik ook alleen bij als er meer dan 3 in de rij staan ;) Maar een uurtje of 4 per dag is niet moeilijk. Citaat:
Wat je verdiend? 4 euro rond uit me hoofd, dit is evenveel als je bij de C1000 bij ons in de buurt verdiend, nu weet ik toevallig dat het er aan ligt of het franschis is of niet. Maar bij osn is het heel gezellig:), wat natuurlijk per filiaal verschilt. Aangezien ik een reactie hierboven las die ik absoluut niet kon plaatsen in mijn beeld. Vooral de avonden zijn bij ons redelijk afwisselend voor iedereen en ook het leukst :) Fouten zijn menselijk en daarvoor hebben we een COORCTIE toets :) Dus word niet moeilijk over gedaan :) |
Citaat:
En over dat laatste: de correctietoets is er bij ons afgehaald omdat er teveel mee gefraudeerd werd. Dan moet je dus elke keer als je iets fout doet iemand laten halen.. Werk overigens niet in een supermarkt, maar in een drogisterij. Maar het blijft gewoon kassawerk |
Citaat:
Moeten ze bij ons doen door de snelheid gaat er geregeld wat fout heb je er weer een baan voor 80 uur in de week bij hoor ;) Tja fraude is niet tegen te gaan door zo'n toets er af te halen hoor. |
toen ik de topictitel zag dacht ik ook meteen aan ikbenschipper
maargoed, ja elk werk wat een beetje hetzelfde is wordt saai,maar ik denk dat factoren als leuke collegas en contact met klanten een leuke draai aan je werk kunnen geven. correctietoetsen zijn indd overal fraudegevoelig, bij ons is dat ook niet meer zo simpel, ivm fraude... |
Citaat:
Tja fraude gevoelig, het ligt eraan wat je onder Fraude gevoelig verstaat |
Citaat:
Kassawerk lijkt mij saai, maar goed. Met je 18 jaar zou je makkelijk iets anders kunnen doen, ook binnen de AH. Want daar zijn ze meestal ouder (iets minder makkelijk werk :D ), kassamiepen moeten zo goedkoop mogelijk zijn... :p AH als werkgever is wel goed, ben zelf wel tevreden. |
Citaat:
Saai, saai is een relatief begrip binnen het werk. Iets kan voor iemand die bezig is met een VWO opleiding SAAI zijn, iemand die een VMBO opleiding doet kan er tevreden mee zijn :) Daarom is op zo'n vraag altijd moeilijk antwoord te geven. Ikzelf werk (tja hoevaak heb ik dat al niet gezegt op dit forum) nu 4 jaar bij Albert Heijn. Begonnen in juni 2000 als vakantiehulp, blijven hangen, inzet getoond, Verkoper 2 geworden. En nu heb je zo nu en dan je eigen avonden, kent de systeem doet zo nu en dan wat kantoor werk, hebt op kosten van AH een FHV-cursus gedaan. Moet ik eerlkijk zijn nu? Jah met alleen het standaard spiegelen en vullen had ik denk i khet geen 4 jaar uit gehouden. Maar dankzij allerlij andere dingen, te denken aan, Bestellen, Voorraden tellen, Kassa draaien, Brood afdeling, Gehele versafdeling, Counter, Leiding geven, Filiaal afsluiten, Uren invoeren, Vrachtwagen lossen, En ga zo maar door, door al die afwisselende taken die je erbij krijgt word het werk leuk en blijf je hangen. Had ik het uitgehouden met alleen maar standaard vullen en spiegelen? Ik denk het niet. Blijf ik er werken? Ligt eraan hoe het loopt we hebben een dipje gehad maar heb het nu wel weer naar me zin :) Want ook dat is voor mij van belang, gezelligheid en lol grtz ivo P.s. stargirl blij dat ik je geholpen heb, als je andere vragen hebt die opeens in je opkomen PM me gerust :) of maak een tread |
Geen deli :nono: Traiteur!
En ja, kassa lijkt mij saai, zoek toch iets meer uitdaging in werk... Maar voor even is het nog wel te doen, moet er alleen niet aan denken fulltime cassiere te zijn :eek: |
Citaat:
Dat ben ik helemaal met je eens :) kassa is ook saai ;) Ik heb kassacursus gedaan om bij te kunnen draaien en in vakanties evt wat extra te kunnen werken daar als het op Houdbaar niet kan. Ik heb het eigelijk na 2 uurtjes kassa al wel gehad, vooral als ze je bellen omdat ze zieken hebben en het druk word en je komt en je zit de halve tijd niks te doen, dat kan ik niet he NIKS DOEN. Dan gaat de tijd langzaam en dat HAAT ik ;) Het zou me niks verbazen als je ooit kassa "moet" leren om bij te kunnen draaien, maar voor 20 minuten is het best leuk :) maar 8 uur op een dag of 40 in een week :eek: |
Ja, inderdaad. Er staan bij ons ook geregeld 'teveel' mensen, die moeten dan gaan helpen vullen o.i.d. Er is een oproepschema voor kassa, maar heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt. Kan best dat ik dat ook moet gaan doen. Maar goed, bij mij is het ook vaak saai, vooral 's middags. En dat is inderdaad vreselijk! Lijkt misschien relaxed, niks doen en toch geld verdienen, maar het is helemaal niet leuk. Ga altijd alles maar een beetje opruimen, 10x het aanrecht schoonmaken :o Nee, laat mij maar iets doen :)
|
Ik ben trots op ikbenschipper, onze AH-kenner. En ik heb het genoegen om met hem samen te werken. :p
Helaas kan ik niet aan zijn niveau tippen...Maar hij had laatst wat tips gegeven wat minuutjes kan schelen! :D Voor de rest lijkt mij kassa wel leuk, omdat ik dan nog directer met mensen in contact kom! Maar ja, of ik er zin in heb om gestressed achter de kassa te zitten, bang om fouten te maken die direct van meer invloed zijn dan op de houdbaar, nah, denk het niet... Misschien als mijn afdelingschef het lief vraagt en een bonus geeft van 15 euro per uur! (y) ;) |
Citaat:
Citaat:
|
Moeilijk :rolleyes: Achter de kassa zitten is echt onnozel werk, dat kan iedere malloot wel... Dat mensen daar ook echt een cursus voor moeten doen, onbegrijpelijk. Na een uurtje dat gedaan te hebben, heb je het écht wel.
Achter de kassa zitten zou trouwens echt niets voor mij zijn. Ik zou me ontiechelijk gaan vervelen. Maar ja, misschien dat jij het wel interessant vindt... Sowieso vind ik werken in een supermarkt maar saai. En mijn ervaring met afdelingsleiders ed is ook super slecht. Nog nooit zo'n stelletje zeikerds bij elkaar meegemaakt. |
Ligt nogal aan de kassa en aan je eigen rekenkunsten en sociale vaardigheden of het moeilijk is of niet.
|
Citaat:
En nouja, de AH bij ons is gewoon klote, die mensen zijn chagrijnig. |
Citaat:
Voorbeeldje van mijn c1000: Ik (als klant) had iets van 5.41 ik geef 10 moppie slaat 10 aan. Ik geef 1.01 erbij. Krijg 4.60 terug :rolleyes: Ik heb 3 minuten moeten uitleggen waarom ik nog een euro moest krijgen. |
Hmm mja, als je in een supermarkt gaat werken zou ik er zoiezo voor zorgen dat je een beetje afwisseling hebt, toen ik bij de ah ging werken werd me verteld dat ik achter de kassa mocht gaan zitten en vakken vullen maar uiteindelijk ben ik geen een keer van de kassa afgekomen :( begint vooral saai te worden als je op een dag 10 uur werkt. Mijn tip is ook let niet te veel op de muziek en het tvtje dat in de hoek staat want na een tijdje word je er echt totaal stront ziek van, ze draaien namelijk een bandje constant en om de twee uur begint ie weer bij het begin ofzo :/
|
Ik werk bij de AH achter de kassa, gelukkig maar 3 uur maar heb het dan ook echt gehad! (n)
|
Citaat:
En jah iedereen kan het opzich wel hoor kassadraaien alleen ligt het eraan hoe slim je bent en of je kan hoofdrekenen Citaat:
Citaat:
Gedeeltelijk dus gebaseerd op ervaring van jullie AH, Als ik nu zeg dat het bij ons hartstikke gezellig is en we er allemaal lol in hebben geloof je me dan? Het ligt gewoon aan de groep die er werkt. Wat dus inhoud dat als ik in een C1000 kom dat ik ook tegen chagarijnig persooneel aanloop Citaat:
Citaat:
|
Bij de AH achter de kassa lijkt me ook echt totaal niks.
Ik werk één middag in de week bij mijn ouders, die hebben een buurtsuper. Eén kassa maar, veel vaste klanten, leuke praatjes. Dat vind ik dus wél leuk. Plus dat je dan alle taken te doen krijgt, dus ook vullen/spiegelen/computerwerk/afsluiten etc. |
Citaat:
En nee ik vind AH gewoon ontzettend hypocriet met hun prijzenoorlog en koffie en brrr , laatst zag ik ook een keer in een krantje staan.. prijsverlagingen! van .80 naar .79 :rolleyes: |
Citaat:
Er is een kloof ontstaan die AH heeft willen dichten, de andere supermarkten hebben dit niet toe gelaten waardoor er een "prijzenoorlog" ontstond. Om daarom nu standaard naar AH te wijzen is juist hypocriet! Want als er niet gevolgd was was het weer niet zover gekomen :) Zo simpel is het. Dat de rest volgt is niks op tegen maar dan moeten we de prijzenoorlog niet opeens hypocriet vinden he! Want dat is die niet. Een prijsverlaging is een prijsverlaging, ik zal het maar niet over de indrukwekende prijsverlagingen van C1000 hebben want ook daar kom je dit soort getallen tegen! De prijzen oorlog is zeker niet verkeerd, dat er mensen uit moeten jah het zei zo :( Dat er efficienter gewerkt moet worden, logisch. Maar dat dat de schuld is van AH ben ik het niet mee eens |
Citaat:
Maar dat er kleine supermarkten gesloten moeten worden omdat ze het niet meer redden, dat vind ik dus wél veel te ver gaan. Doorschieten kan ook.. |
Citaat:
|
Ik werk er nu een jaar en ik vind het echt een kutbaan. het voordeel is wel dat je kan zeggen wanneer je kan werken...dus wanneer het jou uitkomt in de week en voor een 18-jarige verdient het geloof ik 3,90 ofzo. Het werk is niet moeilijk, niet vermoeiend, maar soms wel dodelijk saai....ik heb het wel weer gezien daar nu.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
P.S. als we zo door gaan maak ik een apparte topic voor de prijzenslag |
Ik heb bijna 2 jaar bij de AH achter de kassa gezeten en ja, het is redelijk saai. Moeilijk is het ook niet, je moet alleen een beetje blijven opletten. Het enige leuke aan het werk is dat je met klanten te maken hebt (die je soms ook wel tussen de schuifdeur zou willen stoppen maargoed), maar dat maakt het werk nog een beetje afwisselend. Vooral vaste klanten waren altijd wel grappig :) En ik vond het altijd wel leuk om mensen in te werken.
Maar het bliepen zelf is saai, na een tijdje hoef je er niet meer bij na te denken en is het zo'n routine dat je eigenlijk niet meer weet wat je aan het doen bent. Ik heb ook een tijdje counter gedraaid maar dat vond ik helemaal verschrikkelijk (n) al die zeikende klanten op zaterdag "op het bonnetje staat dat ik 7 blikjes tomatenpuree heb, maar ik heb er maar 6!".. En een nadeel aan de AH vond ik dat die afdelingbazen zo'n ontzettende zeikers waren, bij ons kreeg je ± om de week een lijst met dingen die je had aangeslagen maar die je weer van de bon had afgehaald: moest je voor elk artikel aan gaan geven wat de reden was dat je het er weer afgehaald had (n) en ze keken ook naar de snelheid waarmee je dingen over de scanner haalde (n) ik weet niet of dit in andere supermarkten ook is, maar volgens mij zijn ze bij de AH wel extreem daarin :rolleyes: . |
wahaha dat hadden ze bij ons gelukkig niet want dat is wel heel erg overdreven :( alleen bij ons lieten ze echt heel vaak maar één kassa of heel weinig kassa's te gelijk open waardoor het echt stressen was want soms stonden er echt rijen tot achter in de winkel en ook precies dan scant ie een artikel niet ofzo :'(. Maarja waar je we laan moet denken is dat als je een dag vrij wilt hebben ofzo dat je het 3 weken van te voren moet melden, dat werd bij mij een behoorlijk probleem. met me bromfietscertificaat en bij een wedstrijd in de arena had ik heel wat gezeik..
|
Ik heb er een paar maanden gewerkt en ben blij dat ik er weg ben, om je eerlijk te zeggen. Ik ben 17, kreeg er rond de 3,50 p/u. :| Het werk is verschrikkelijk saai en wordt idd een routine.
Het enige leuke vond ik dan de contacten met leeftijdsgenoten en de grappen onderling. Verder vond ik het niet allemaal zo goed geregeld. Het kwam vaak voor dat ik 6 uur moest werken met maar een kwartiertje pauze. Bijvoorbeeld 1200-1800. Vergeet je lunch dan maar en als je daar een paar uurtjes zit ben je behoorlijk uitgedroogd :rolleyes: Naja, ik dan want normaal drink ik zo'n 2,5l water per dag en dat kon daar weer niet. Drinken bij je kassa mocht niet, en de wc bezoeken deden ze moeilijk over. Blij dat ik weg ben, zeg... |
Vandaag werd ik ff 3 uurtjes ingewerkt
k vindut dik lol maar dat komt ook door de droogheid waarmee ik alles doe en toffe collega's :D na die 3 uurtjes kan ik het al best alleen maar k moet binnekort nog ff 2 uurtjes onder begeleiding en dan kannik wel weer solo vinden ze :D 17 jaar > 3,53 per uur :) (veel issut niet maar tis ok) |
Citaat:
Citaat:
Zo is dat bij ons als je binnen de 3 weken vrij wilt en je regelt zelf iemand anders dan is het geen probleem :) Citaat:
Als ik gewoon vul dan drink ik zo tussendoor een paar bekers water omdat ik nogal veel zweet tijdens het vullen 's avonds. Lol moet je zelf in je werk maken idd :) Citaat:
|
waarom verdedig je je zo moeilijk
|
Citaat:
|
ow okee :) nou je kan ook overdrijven hoor :) veel verschil tussen de AH en andere supermarkten zie ik niet :) als ik jou zo hoor :)
|
Citaat:
|
Citaat:
en waarom horen jongens niet achter de kassa? bij ons waren/zijn er wel een aantal jongens en mannen die full- of parttime achter de kassa zitten en hun werk net zo goed doen als de meisjes/vrouwen.. ik snap niet wat er mis mee is? |
Citaat:
Ik zeg ook niet dat ze het verkeerd doen ;) maar ik vind persoonlijk dat je die in het algemeen beter voor het "zwaardere" werk kan gebruiken dan "full-time" (nu in de zin van al zijn uren) achter de kassa te laten zitten ;) Maar jah das mijn mening als zeer bedrijvige jongen die niet stil kan zitten als die achter de kassa zit en het haat als het rustig is en hij geen klanten heeft. |
Citaat:
En over het zwaardere werk: dat kunnen meisjes net zo goed ook doen denk ik.. ook zij willen wel eens afwisseling.. Lijkt me dat je daar geen verschil in moet maken. (Ben ik blij dat ik in de buurtsuper gewoon lekker ál het werk mag doen :)) |
Citaat:
Ik heb bij ons nog nooit meisjes bier zien vullen (enwe hebben er toch 2 op onze afdeling :bloos: :p |
Tja, bier vullen doe ik dus ook. Net als kassa draaien, lege flessen aanpakken, spiegelen en de rest van de winkel vullen.
Maar dat kan bij de AH dus ook? Ik dacht dat iedereen daar zn eigen taak had en dus altijd hetzelfde doet. |
Citaat:
Mijn uitgangsafdeling HOUDBAAR Maar verder inzetbaar op: Kassa Diepsvries Zuivel Magazijn/Flessenband Vlees Groente Brood Alleen deli/kaas kan ik niet en wil ik voorlopig niet kunnen. Counter/Klantenservice is wel de bedoeling dat ik ga leren binnenkort. Vaak is het gewoon 1 afdeling waar je werkt maar er zijn ook mensen die een x-aantal uur op de ene afdeling werken en een x-aantal uur op de andere afdeling. Voor scholieren perfect als je extra wil werken in de vakantie dan kan je dat namelijk op meer dan 1 afdeling ;) |
Citaat:
maar bij ons zorgen ze er ook voor dat ze nét genoeg kassa's open hadden (vaak net te weinig) waardoor je dus wel 'gedwongen' werd door te werken (kwam ook door de onderbezetting) en ik denk dat het kassawerk ook best een beetje onderschat wordt.. kwas meestal toch wel redelijk afgepeigerd als ik op een zaterdag 8 uur achter de kassa had gezeten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is niet moeilijk en ook niet vermoeiend alhoewel het soms wel erg druk kan zijn, maar dan schiet de tijd ook snel op. Ik verdien 4 euro.
|
Op het moment werk ik al weer 2 jaar bij de Albert Heijn.
Ben begonnen bij de houdbaarafdeling, en toen naar de kassa gegaan omdat ik meer wou werken. En de kassa bevalt me eigenlijk beter. Het is net ff meer afwisseling. Het ene moment zit je achter de kassa, of ga je vullen. Spiegelen. Alleen uit mijn ervaring zit je wel vaak een tijd achter de kassa, maar daar kan je ook weer afspraken over maken met collega's dat je afwisselt. Verder sta ik ook achter de counter/klantenservice. Vind het niet echt leuk, maar dat komt omdat je vaak de fouten van je collega's moet herstellen. Oh ja, m'n salaris is op dit moment 4,72 (ben 18 jaar). Maar waarschijnlijk verschildt dit met Aholdvestigingen, aangezien ik bij franchise zit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28. |