Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   boekjes lezen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=885437)

hanneke~13 29-06-2004 13:28

boekjes lezen

ben dan wel over maar heb wel de tip gekregen om in de vakantie boekjes te gaan lezen in 't engels/frans/duits
weten jullie nog leuke, niet al te moeilijke, boekjes

bedankt alvast!

Balance 29-06-2004 15:34

Het gaat hier dus niet om literatuur maar gewoon lezen voor de lol? (en daarbij dus ook nog wat van de taal mee pikken?)

In dat geval raad ik je voor Engels de volgende boeken aan:
- Come together van Josie Lloyd en Emlyn Rees
- Come Again van Josie Lloyd en Emlyn Rees
(wel op volgorde, van come again is een vervolg op come together)

Het zijn boeken die onder de categorie 'chick lit' vallen. Dat betekent dat je ze niet kan gebruiken voor school, want ze vallen niet onder literatuur. Maar ze zijn wel heel leuk. Ik had ze binnen een paar dagen uit! Je kan ze vergelijken met Bridget Jones verhalen.
En mochten de boeken bevallen, dan kun je ook op www.chicklit.nl nog meer van dergelijke boeken vinden.

thalia 29-06-2004 15:39

Des cornichons au chocolat. is wel een leuk boekje, maar het moet je liggen...

Zut Alors! 29-06-2004 15:44

Citaat:

thalia schreef op 29-06-2004 @ 16:39 :
Des cornichons au chocolat. is wel een leuk boekje, maar het moet je liggen...

dutch gamer 29-06-2004 16:06

Voor engels: Lies of silence van Brian Moore (de auteur weet ik niet zeker). Het boek is in ieder geval spannend en vrij makkelijk leesbaar.

Daantje_0705 29-06-2004 20:56

Voor Engels zijn de Blackbirds aanraders (dat zijn de Lijsters maar dan in het Engels) kijk voor meer info op www.lijsters.nl
Voorbeelden van titels zijn:
- Rebuilding Coventry
- A Judgement in Stone
- Angela's Ashes
- Animal Farm

Voor Duits is Jugend ohne Gott wel een aanrader net als Im Westen nicht neues.

Voor Frans las ik altijd van die dunne boekjes die bij ons op school in zo'n bak stonden. Bijvoorbeeld La fuge de Claudine. Andere titels weet ik niet meer.

Keyser Saus 29-06-2004 21:33

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 29-06-2004 @ 21:56 :
Voor Engels zijn de Blackbirds aanraders (dat zijn de Lijsters maar dan in het Engels) kijk voor meer info op www.lijsters.nl
Voorbeelden van titels zijn:
- Rebuilding Coventry
- A Judgement in Stone
- Angela's Ashes
- Animal Farm

Dat vind ik niet echt boekjes.

Balance 29-06-2004 22:00

Citaat:

Keyser Saus schreef op 29-06-2004 @ 22:33 :
Dat vind ik niet echt boekjes.
Ik denk dat het fijner is om een boek te hebben dat snel wegleest dan een boekje waar je weken over doet.

Keyser Saus 29-06-2004 22:35

Citaat:

Balance schreef op 29-06-2004 @ 23:00 :
Ik denk dat het fijner is om een boek te hebben dat snel wegleest dan een boekje waar je weken over doet.
Da's wel waar, maar ik dacht dat dit topic vooral ging om boeken/boekjes die niet echt literair zijn, maar ach, laat ook maar :)

Leonoor 30-06-2004 23:58

Er zijn in de bieb vaak wel buitenlandse kinder-/jeugdboekjes te leen...voor Duits bv. Die Sache im Supermarkt (oid), schrijver weet ik even niet meer...'k zou gewoon eens een keer in de bieb rondkijken.

nienie 01-07-2004 07:13

Voor Engels: Roald Dahl (niet de jeugdboeken). (y) Voor Duits en Frans zou ik het eigenlijk niet weten, kijk eens in de schoolbibliotheek.

hanneke~13 01-07-2004 09:55

oke bedankt allemaal!
ik zou iig deze titels ff opzoeken in de bieb (de schoolbieb is al dicht)
't maakt opzich niet zo uit wat voor boekjes 't zijn, 't is gewoon voor mezelf om te lezen, alleen 't liefst neit al te moeilijk, zo goed ben ik nou ook weer niet ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.