![]() |
teveel lichaamshaar
hey,
ik krijg steeds meer haar overal. het begon eerst met nogal donker haar op onderbenen, toen op bovenbenen ook steeds meer. Nu komt het op mijn buik ook steeds meer, en donkerder. ook op mijn gezicht steeds meer, o.a. op mn kin. Ik baal hier erg van, ik ben geen man :s Iemand tips, of iemand die dit ook heeft? Waar kan dit aan liggen? |
Dat idee heb ik ook bij mij de laatste tijd. Maar dan vooral op mn buik eigenlijk..
Benen scheer ik altijd, dus daar kan ik het niet aanzien. Gezicht is ook niet meer dan normaal gelukkig :) Je gezicht zou ik epileren of blonderen. Blonderen vooral als je van die kleine haartjes op je bovenlip hebt. Benen gewoon scheren :) En buik. Ik ben een beetje aan het epileren, maar dat is best een rotwerk. Scheren lijkt me geen optie :p Geen idee waar het aan kan liggen. Bijwerkingen van medicijnen misschien? Hoewel dat het bij mij niet kan zijn.. |
Hoorde laatst ook dat de Diane-pil helpt tegen overbeharing. De toename van je haar is te verklaren door een toename van het testosteron in je bloed. (Testosteron zorgt namelijk voor haar.)
Heb je de laatste tijd trouwens ook veel/meer pukkels? Want ook deze worden veroorzaakt door testosteron. |
En waar wordt een toename in testosteron door veroorzaakt?
|
waar het door wordt veroorzaakt weet ik niet,
maar mijn moeder heeft voor dit probleem een speciale hormonenkuur moeten volgen,.. ze had ook teveel testosteron in haar bloed, en moest daarom aan een andere pil enzo..mss bij jullie ook zoiets? |
Hey,
Volgens mij moet de Diane-35 daar ook tegen helpen. Ik slik die tegen acné, maar in de gebruiksaanwijzing staat ook dat het helpt tegen overbeharing. Kwam geloof ik niet doordat je meer testosteron aanmaakt (kon wel), maar meestal is het omdat je er gevoeliger voor ben (net zoals bij acné eigenlijk). Ik denk dat als het echt erg is, je het beste even naar de huisarts kan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20. |