![]() |
knoflookgeur
weten jullie handige tips tegen de geur van knoflook, naast kauwgom en peterselie? kauwgom helpt namelijk maar een paar minuutjes, en peterselie hebben we bijna nooit :s
|
Geen knoflook eten
of Je tanden poetsen of Geen contact hebben met mensen nadat je knoflook gegeten hebt. |
Tanden & tong poetsen, met citroensap spoelen.
|
Citaat:
ik poets mijn tanden, de geur zit niet alleen in je mond hoor :rolleyes: ik ben sociaal |
Citaat:
dankjewel :) |
Citaat:
Ik vrees dat er echt vrij weinig tegen knoflook geur te doen valt. Niet eten is een optie of rekening houden als je net gegeten hebt met wie je afspreekt. |
Citaat:
bah! |
Als je vingers naar knoflook ruiken moest je ze dacht ik wassen met water en zout. Dus misschien dat je je mond kunt spoelen met water waarin zout is opgelost. En ik heb ooit ook gehoord dat als je een glas melk dringt je de knoflook daarna minder ruikt. Ik weet alleen niet of het werkt..
|
peterselie is het enige wat werkt
|
Citaat:
zonde... |
als je knoflook meebakt, of meekookt (en dus niet rauw eet) dan is de geur al een stuk minder.. :)
|
Citaat:
wat hierboven al is genoemd: met citroensap spoelen en tanden poetsen helpt zeker weten ook... |
Kauwgum... verder weet ik het ook niet.
|
Citaat:
|
Tanden poetsen en daarna kauwgom werkt voldoende bij mij :o
|
niet te vaak met citroen spoelen, dat tast je glazuur aan.
koop gewoon zelf een peterselie plantje, zet m in potje op je kamer ofzo. zoveel moeite en geld kost dat niet. |
Melk helpt ook te neutraliseren.
Verder zeg ik het gewoon als ik (veel) knoflook heb gegeten. Gewoon zoiets van 'jongens ik heb gisteren knoflook gegeten, dus als je iets ruikt wees gewaarschuwd'. Degenen die niet tegen vreemde reukjes kunnen blijven dan vanzelf wel uit de buurt. Ik ga niet constant met de gevoelige neusjes van sommige mensen rekening zitten houden. |
Drink na de knoflook-maaltijd Heel Veel water, zodat de knoflook uit je systeem gespoeld wordt.
|
Citaat:
|
ik heb net bij een heerlijke pizza gehad, maar alweer een opmerking gekregen van mijn broer :( net of het bij mij veel erger is dan bij anderen. ik ben iig nu heel veel water aan het drinken en heb ook al melk gehad.
kijken of het werkt... |
Tanden poetsen
|
Met azijn spoelen helpt ook, maar dat is vies :P
|
Fisherman's friend. Witte verpakking.
|
haha ik moet zeggen dat ik nooit last heb van mensen die teveel knoflook hebben gegeten, maar dat zal dan wel aan mij liggen....
wat nog wel eens wil helpen, is een zwaar shagje, of dermate veel drinken dat de kegel de knoflookgeur verdringt. smint, maar das van tijdelijke aard. In de tweede wereld oorlog kregen soldaten vaak koolsoep, die een vrij ranzige geur verspreidde, waardoor ze een ideaal slachtoffer werden voor sluipschutters. Dan aten ze dennennaalden, die bijna alle geuren weten te maskeren, dus dat zou ook een optie zijn. |
tanden poetsen en daarna van die snoepjes voor een frisse adem... werkt meestal wel voldoende
|
Citaat:
Tong schrobben wanneer je je tanden poetst doe ik altijd, en heb de indruk dat het deels helpt. Azijn heb ik ooit 5 keer gedaan. Lijkt me niet echt goed voor mijn tanden en het smaakt echt slecht. Maar het hielp. |
mij boeit niet iedreen eet wel eens knoflook tenzij je er alergiesh voor bent maar alsnog
|
Heb afgelopen weekend bij De Tuinen aftergarlic gekocht en meteen shoarma met een heleboel knoflooksaus gegeten. Hierna 2 tabletjes (voor de zekerheid) en ik had nergens meer last van, zelfs niet de volgende dag! Ze hebben ook een website: www.scholieren.nl
|
leuke up, en dat om reclame te maken :rolleyes: :nono:
|
Up van 5 jaar ::D en reclame :nono:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |