![]() |
Het grote gedichtentopic #4
ik heb op de vorige bericht/gedicht 500 geplaatst
dus nu weer een nieuwe!! dus kruip in je pen schrijf de woorden op papier en plaats dan al die mooie gedichten hier!!! |
|
thanx :D dat ging ik nog ff uitzoeken ;)
|
gedicht heb ik al weer een tijdje terug gemaakt......
ben er nu weer veel mee bezig en vind hem nog steeds mooi... verdriet, verslageheid en pijn waarom moet dit zo zijn het is niet eerlijk, het is gemeen jij gaat veel te vroeg van ons heen je bent nu weg en terug komen doe je niet die gedachte doet me veel verdiret donderdag, ik zag je toen voor de laatste keer nu geen grap, of die leuke lach meer we moeten afscheid nemen en dat valt zwaar dat we je nu nooit meer zien, dat is zo raar e herinnering aan jou is mooi maar doet zeer en jou vergeten doe ik nooit meer (maar jou vergeten) ik zal in de hemel kijken en misschien kijk jij terug dan zal ik aan je denken, lang of even vlug en al zie ik de sterren stralen, dan denk ik daarbij lieve ...... welk sterretje ben jij? *heb de naam ff weggehaald* |
@ rare kwast: Je bent niet de enige die dit mooi vind. ;)
|
thanx magiflower
offtopic...ik ga 3 weken op vakantie (werken in een recreatieteam) dus 3 weken ff afwezig ;) |
Mooie muziek
Tranen van verdriet Zit ik hier alleen En ik weet het niet Wat doe ik hier nog? Waarom ben ik hier nog? Kan me zelf wel villen Is voor iedereen beter, toch? |
Ik ben moe
Moe van het leven Ik hoop vaak Duurde het nog maar even Dan kon ik weg En alles achter me laten Dan hoefde ik niet te denken En niet meer te praten Naar een plek Waar iedereen gelijk is De omgeving mooi En iedereen blij is Maar het mag niet Ik mag niet weg Iedereen wil me hier houden En dus heb ik pech Zal mijn leven ooit Weer worden zoals het was? Dat ik weer kan lachen En die plek, voorlopig, uit mijn gedachten jas |
Alles anders, niets gelijk.
Waar ik kom, of waar ik kijk. Niets hetzelfde, alles weg. Wat ik doe of wat ik zeg. Vrienden worden vreemden voor me. Familie lijkt niet te bestaan. Mensen die ik nooit gezien hebben, spreken me opeens erg aan. Muziek is niets en stilte alles. Alleen is fijn en heerlijk stil. Dingen worden snel vergeten, Er is niets wat ik nog wil. Woorden zijn onuitgesproken. Zinnen zijn onafgemaakt. Mijn broek die losser zit, kan me niet raken. 't komt door het eten dat niet meer smaakt. Recht wordt krom, en krom wordt recht. Emoties veranderden langzaam naar niets. Gevoel dat nog maar één ding zegt Kies alles of niets, kies alles of niets. Alles anders, niets gelijk. Waar ik kom, of waar ik kijk. Ja, zo voel ik me op dit moment. Het wil niet meer zo goed. Willen jullie hier even wat commentaar op geven, svp? |
In het donkere bos loop ik heel alleen
Naar huis terug Met een kabouter aan mijn been Klagend bijt hij in mijn voet Hij heeft honger Ik huiver Drinkt hij bloed? Nadat hij mij in een paar minuten leeggezogen heeft Laat hij me los En zegt beleefd: 'Welkom in het kabouterbos' |
Ik las vandaag een lief gedichtje in de krant, wat ik wel al kende, maar toch even hier moet posten.
Slaap als een reus. Slaap als een roos. Slaap als een reus van een roos. Reuzeke. Rozeke. Zoetekoeksdozeke. Doe de deur dicht van de doos. Ik slaap. |
bang
verward kapot jankend eenzaam radeloos ziek pijn wil jij mijn langgezochte lichtpuntje zijn? ---- en als ik bij je ben, als wij samen zijn, gaan we dansen, springen we in een fontein, laten onze liefde bloeien, en niemand zal zich er mee bemoeien, want het word ons leven, samen...... ---- |
Dit gedichtje kreeg ik van een vriendin en ik vond hem eigenlijk wel heel erg mooi. :)
When I first saw you I was afraid to meet you When I first met you I was afraid to kiss you When I first kissed you I was afraid to love you But now I LOVE YOU I am afraid to lose you |
Deze had ik geschreven tijdens mn eerste opname, ik vond hem met toeval gister terug:
Scared for life Scared for fear Scared looking around her bed With her little teddybear |
eeuwige visieuze circels
bergafwaarts alsmaar verder verstrikt in gedachten geen einde meer enkel duisternis |
alleen,
eenzaam en stil alleen, is alles donker alleen, zonder vrienden alleen, niemand echt niemand om je heen zomaar geschreven eigenlijk, heel vlot... het gevoel dat ik had op het moment dat ik moest werken ruim 200 kilometer van al mn vrienden vandaan |
verdriet, verslageheid en pijn
waarom moet dit zo zijn het is niet eerlijk, het is gemeen jij gaat veel te vroeg van ons heen je bent nu weg en terug komen doe je niet die gedachte doet me veel verdiret donderdag, ik zag je toen voor de laatste keer nu geen grap, of die leuke lach meer we moeten afscheid nemen en dat valt zwaar dat we je nu nooit meer zien, dat is zo raar e herinnering aan jou is mooi maar doet zeer en jou vergeten doe ik nooit meer (maar jou vergeten) ik zal in de hemel kijken en misschien kijk jij terug dan zal ik aan je denken, lang of even vlug en al zie ik de sterren stralen, dan denk ik daarbij lieve ...... welk sterretje ben jij? -------------------------------- vind hem erg mooi en herkenbaar.... (alles klopt bji mij zelfs de donderdag :s) |
Citaat:
Groetjes Oceangirl |
Dat gevoel komt
Als mijn vrienden bij me zijn Tis een gemengd gevoel Van leegte, angst en pijn Met m’n vrienden Ben ik echt heel blij Maar steeds vaker heb ik het gevoel; Ze zijn beter af zonder mij Als ik bij ze ben Ga ik naar ze kijken En dan mezelf Met hen vergelijken Ik zie dan zoveel dingen Die zij zijn maar ik niet Ze zijn knapper, slimmer, grappiger En ik doe ze vast alleen verdriet Maar dat gevoel Ik kan het niet meer aan En ben langzaam er voor aant zorgen Dat ze me niet meer zien staan Ze hoeven het niet te weten Ik laat het ook niet blijken Gedraag me alleen een beetje anders En probeer hen te ontwijken |
Rare kwast, je laatste gedicht spreekt me heel erg aan. isnogal herkenbara voor me.
|
oooow rare kwast, ik had het kunnen schrijven! echt heel goed verwoord, wat er bij mij gebeurt. (y) vervelend onderwerp, maar heel mooi, echt!
*knuffel* |
rare kwast..
jouw gedichten vind ik echt mooi ;) ze zijn ook erg herkenbaar :bloos: |
:bloos: :bloos:
thanx angel--1987 sonho en Onderweg jammer dat het zo herkenbaar is :S *knuf* |
ik voel inspiratie :D
en ik voel een nutteloos bericht :o |
Het zonnetje schijnt
De lucht is blauw De wereld is ziek Wat doe ik hier nou Mijn gevoel is grijs Mijn armen rood Ik dicht hier nu Mijn gedachtes ontblood Het zonnetje schijnt De bomen zijn groen O, laat ik maar weer gaan genieten Want ik zit hier te negatief te doen :p |
Ik stop mijn tranen weg
En slik een keer Doe mijn masker op Daar gaat ie weer…. Mijn vrienden Zien een vrolijke lach Ie hoort bij mijn masker Dag na dag Ze zien me zo En hebben waarschijnlijk niets in de gaten Ze denken dat het goed met me gaat En dat wil ik ook zo laten Maar dan ’s nachts In mijn bed Komen al die gevoelens Waar ik me overdag zo tegen verzet Die gevoelens Die me gek maken En gedachtes in mijn hoofd Die me weten te raken Ik voel me bang Dat de vriendschap kapot zal gaan Ik voel me eenzaam Omdat ik dan weer alleen zal staan Ik huil van verdriet Omdat ik meer fout doe dan goed En ik voel me verloren Daar gaat al mijn moed… Maar na de nacht Is er weer een nieuwe dag Ik zet mijn masker op dag tranen...hallo lach |
Ik post er ook maar een paar, die beter hier passen dan bij DOP.
Grtjs. Achter gesloten deuren Buiten ging de wereld simpelweg maar door Maar achter gesloten deuren deed ik het nergens voor Mijn leven op het netvlies leek enkel heel veel grijzer De mensen om mij heen die vond ik alsmaar wijzer Wijzer dan ik was wie was ik in dit leven? Wie was ik als ik niemand inclusief mezelf liefde terug kon geven? Wie was ik als ik haatte waar de ander juist van hield? Wie was ik als ik kwijt wilde waar een ander juist voor knielt? Ik was geen mens met een verlangen Slenterde enkel verward door gangen Achter gesloten deuren kastjes op slot Op je kamer geen kleding was het verbod Onder begeleiding naar buiten en anders maar niet Achter gesloten deuren zat zoveel verdriet... 17 maart 2003 Ik wil de winnaar van mezelf zijn Al zou ik soms de dagen overzien Met heel veel woede, onmacht bovendien Ik zou mijn dagen leven zoals ik het zelf niet wil Ik zou om de wereld geven ook al is die nog zo kil Al duren dagen eeuwen duren nachten veel te lang Maakt het leven dat ik leef mij zo ontzettend bang Ik zou er niet voor sterven al wil ik nog zo graag Ik wil de winnaar van mezelf zijn al gaat dat nog zo traag... Echt veel zin kan het niet hebben Verloren in de eenzaamheid daar kent mijn geest geen leven Daar moet ik door de somberheid mezelf wat kansen geven Kansen die ik niet wil nemen maar door twijfels toch maar neem Niet omdat het beter is maar waar moet ik anders heen? Ik kan mezelf wel laten gaan zonder dat het heel veel spijt Want wat is het verschil ik ben mezelf nu ook al kwijt Ik leef nu slechts mijn leven zonder dat ik werk'lijk voel En ik kan wel blijven zoeken naar de juiste hulp, of een doel Maar echt veel zin zal het niet hebben het zijn de dagen die ik leef Maar waar ik zelf diep van binnen zeer weinig nog om geef.... In een wereld van verdriet Eenzaam is de strijd in een wereld van verdriet Tranen, woede, onmacht zonder dat men ziet Gesprekken die niet leiden naar het werkelijke doel Die niet komen bij de defenitie van het innerlijk gevoel Doelloos is de wereld het leven erin kwijt Onmacht die blijft spelen in een ongelijke strijd Hoe zinvol is het vechten tegen onmacht, tegen pijn Is het dan niet beter om gewoonweg dood te zijn? |
Citaat:
Citaat:
herken er veel in alleen dan niet het deel onder begeleiding naar buiten ed echt mooi |
Dank! :bloos:
|
Deze schreef ik gisteren, stond ook al op DoP, maar aangezien het misschien niet onverstandig is van dit subforum mijn thuisforum te maken post ik em hier ook maar :D...
Waterdrug Het is donker. Wolken ronken in de nacht. De klank ervan weerspiegelt mijn gemoed. Iets doet er een traan vallen. Mijn stenen wal bezwijkt. Het water lonkt. Een eendje kweelt, een sprong teveel, een arm die wuift, mijn geest verruimd. |
Een oudje, maar nog steeds even mooi:
Jouw zachte handen Vallen stevig om me heen Ik ben even bij jou geborgen Even niet alleen Mijn tranen huilen Je schouders worden nat Veiliger dan bij jouw handen Heb ik het nog niet gehad Je fluistert me je woorden Ik begrijp ze niet meteen Mijn verdriet zou ze houden Maar ze dringen er doorheen Ik kan vanalles zeggen Maar dan zeg jij al metaan: "Kom even bij me zitten dan ben je niet alleen." |
Ow, en deze heb ik in De Kreek geschreven toen ik mezelf hoop wilde geven, terwijk het zoooooooo bagger ging:
Alles is goed Alles is goed Alles zit mee Er is geen pijn Het leven is fijn Het is niet drijven in de zee 23-08-2002 JPC De Kreek te Dordrecht |
Ik probeer het te negeren
De pijn die ik constant voel Ik voel me zo erg eenzaam hier Niemand snapt wat ik bedoel Elke keer zeggen ze het; Laat het rusten, laat het gaan Elke keer voel ik het; Door onbegrip moeilijk te blijven staan Ik wil het wel, geloof me maar Maar het verwerken gaat niet snel De wond is ontstoken, geef het wat tijd Ooit, dan kom ik er wel |
@ eend de laatste is echt mooi (y)
|
Citaat:
|
Ik heb er ook een aantal geschreven en ik wil er graag eentje met jullie delen
Was ik maar niet hier, Had ik maar weer plezier. Liefde ken ik niet, Geen mens die mijn pijn echt ziet. Maar terug getrokken op mijn kamer al starend door het raam........ wacht ik op de gene die mij wel degelijk ziet staan..... Ik ben niet meer wie ik ben, dit is iemand anders, die ik niet ken. Maar spijt heb ik niet, Het is mijn pijn die niemand ziet Dit gedicht heb ik nog niet zo lang geleden geschreven, al de 3 de gedichten gaan over het zelfde onderwerp, iets anders lukt miij nu gewoon niet,....... het zijn mijn gevoelens.... Liefs Nicole |
Hier sta ik dan alleen
Zonder jou Al een jaar lang Met gemis in mijn hart Pijn omdat je weg bent Je komt terug Dat weet ik Maar wanneer Het duurt zo lang Het is niet meer zoals vroeger Elke dag samen zijn Lol hebben Met ons tweeën Je bent weg Nog steeds kan ik het niet geloven Dat jij dit alles meemaakt Dat jij de zin van het leven niet ziet Dat kan toch niet Dat ben jij niet! Waar is die jij ? Waar is mijn vriendin Zoals ik je ken?!? |
Citaat:
|
vind die van eenzaam meisje ook erggg mooi
en herkenbaar :( *knuf* |
Het rijmt dan vaak wel niet, maar het komt recht uit me hart (al ben ik nie goed in gedichte schrijve)... hoop dat iemand hem een beetje begrijpt...
Ik ben alleen, Een roos verbleekt, Een meer staat droog, Een vogel houdt op met tsjielpen. Eenzaam en alleen, Loop ik door de diepe zee, Spring ik, en val door de lucht naar beneden. Eenzaam en alleen, Kijk ik om me heen. Er is niemand. Levenloos, eenzaam en alleen, Liggend onder een boom, Ga ik heen... |
Citaat:
geniaal! |
Citaat:
de lucht is groen het gras is blauw ik ben niet stoned wat lul je nouw *sorry die moest ff* |
@ w en eenzaammeisje; heel erg mooi allebei! Echt prachtig!
|
Altijd op de vlucht
Nooit sta ik stil, want ik ben bang. Op elke plek is het kil, dus blijf ik nergens lang. Maar s`avonds in bed, voel ik me fijn, Behalve als ik de wekker zet, want morgen weer verdriet&pijn. En elke dag, vraag ik mezelf af, hoor ik mijn lach, leven lijkt een straf. Een masker op mijn gezicht, want ik ben niet echt. Mijn leven ontwricht, en ik voel me slecht. |
herkenbaar :S
|
mijnend?
|
Altijd daar
Soms, lijkt het leven fijn. want dan ben ik niet alleen, Hoef ik even niet mezelf te zijn. maar toch, in mijn maag een steen. Die steen die drukt daar zwaar, soms voel ik hem amper. Maar altijd is hij daar, en lacht dan schamper. Want hij weet, dat wat ik ook doe Ik hem niet vergeet, en dat maakt me zo moe. Altijd in mijn achterhoofd, hoe blij ik me ook gedraag Het is daar, als beloofd. het gaat niet weg, ook niet als ik het heel lief vraag! |
yup die van jou dianne
die tweede ook |
ongelukkig
ben ik, weet ik nu mijn leven lang al geweest veel te slim lui sociale problemen ontevreden met alles wat ik had en nu probeer ik mijn leven telkens opnieuw op de rails te krijgen maar het lukt me niet en vluchten is geen oplossing voor altijd gevangen zo voelt het :s niet echt mooi maar het is wel zoals ik me voel... |
dat is natuurlijk niet zo mooi rare kwast, jouw gedichten zijn ook erg herkenbaar trouwens, en mooi geschreven.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56. |