![]() |
6 vakken VWO is havo-diploma?
Hoi,
Ik heb dit jaar slechts 6 vakken voor het VWO gehaald, maar ik zou toch graag naar het hoger onderwijs willen gaan. Nou heb ik iets vaags gehoord dat als je zes vakken haalt dat je dan een havo-diploma ervoor kan krijgen. Klopt dat? Zo ja, hoe dan? En kan ik dan het volgend jaar daarop als ik het zevende vak gehaald heb weer een vwo-diploma dan krijgen? Mijn dank is groot. |
Volgens mij kan je geen havo diploma krijgen maar je kan wel proberen die vakken om te zetten in certificaten oude stijl vwo. Daar heb je namelijk niet zoveel vakken voor nodig. Tis zes of zeven, dat weet ik niet zeker. Voor meer info moet je even zoeken op www.ib-groep.nl wees er wel snel bij want dit jaar is het laatste jaar dat dat nog kan.
|
Nee, dat is het niet.
|
Citaat:
|
Misschien heb je hier nog wat aan.
|
Heb je geen eerder afgeronde vakken dan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maakt het dan nog wat uit? :) |
Citaat:
|
Citaat:
Kunnen ze je hier waar je die vakken gehaald hebt niks over vertellen? |
lijkt me sterk. dan zou je in principe met vakken als gym, ckv, kcv, anw en dat soort prulvakken een diploma kunnen halen. lijkt me niet.
|
Citaat:
|
bij ons kon men certificaten krijgen vorig jaar.... maar een havo diploma nee.....
|
Citaat:
Een mailtje naar de ib-groep leverde dit op: Er is geen mogelijkheid om een havo diploma af te geven op grond van uitsluitend vwo certificaten. Om vwo certificiaten in te kunnen wisselenvoor een havo diploma heeft u van minimaal één vak een havo certificaat nodig. |
Citaat:
|
Is het wel mogelijk om met een x aantal certificaten naar een hoge school te gaan?
|
Welke vakken mis je dan? :confused:
Een vriendin van mij had op t vwo ook maar 6 examenvakken hoor. En die heeft dr diploma ook. En die had ook 6 eerder afgeronde vakken. In totaal dus ook 12, evenveel als jij. Wat mis jij dan nog?! |
Misschien idd handig als je hier de vakken zet die je wel en niet gehaald hebt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat is dat voor belachelijk pakket???? geschiedenis, wa1, na1, sk1 en na1???? dat kan je volgens mij nog niet eens volgen als je die andere vakken in je vrije deel volgt????? het zal wel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hellup.
|
Misschien kun je door een mooie brief te schrijven naar de hogeschool waar je naar toe wilt, naar de rector ofzo, een kans maken op een eventuele uitzondering, zodat je toch nog naar het hogere onderwijs kunt. Misschien zeg ik.. ik weet dat ook niet zeker, maar het valt te proberen natuurlijk.
|
Er is idd een kans dat een hogeschool je toch toelaat, maar dat is verschillend per school, ik weet het niet precies. Ik weet wel een meisje wat gezakt was voor VWO oude stijl, en toegelaten is in Deventer. Maar misschien ligt dat ook nog aan de vakken. Het is het proberen waard lijkt me.
|
Ja , ik heb het nog geprobeerd. Hier en daar gebeld. Men zei dat het wettelijk vastgelegd is en dat ze me daarom niet kunnen aannemen.
Maar toch bedankt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |