Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Veel vocht vasthouden in mijn kuiten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=886392)

StefanLovertje 30-06-2004 10:20

Veel vocht vasthouden in mijn kuiten

hey,

ik heb smorgens vroeg altijd superdunne kuiten, en dat is ideaal want dan kom ik goed in mijn paardrijlaarzen. maar zodra ik gefietst heb, of een hele dag gewerkt (ik moet staan op mijn werk) zijn ze echt dik. ong. 2 cm dikker.

en nu is mijn linkerkuit altijd al 1,5 cm dikker geweest van mijn rechter. maar als ik dus 's avonds ga paardrijden kom ik met mijn linkerbeen niet in mijn paardrijlaarzen..

nou wat ik dus wil weten :)

is er een middeltje dat je niet zo veel vocht vast blijft houden in je benen ?

oh en het komt niet omdat ik ongesteld moet worden of door de pil ofzo, want ik heb hier altijd last van gehad

Alicia Silverstone 30-06-2004 10:34

Ik heb het ook altijd. 's Ochtends zijn m'n onderbenen een stuk dunner dan 's avonds en het verschil is het grootst als ik een actieve dag heb gehad, dus veel gelopen en gestaan heb.
Ik denk niet dat er een middel tegen is.

kimberley 30-06-2004 10:37

Ja ik heb dat smorgens dus in mn onderbuik, dan issie nog strak enzo, en later op de dag krijg ik daar een buikje.
Ik denk niet dat er veel aan te doen is.
Er bestaan wel vochtafdrijvende zalfjes, body cocoon is er ook zo eentje, ik weet alleen niet of het op korte termijn helpt hoor.

StefanLovertje 30-06-2004 11:29

ok, ik zal eens gaan kijken in de apotheek en vragen of ze me daar raad kunnen geven.

want ik heb vanavond wedstrijd en ben bang dat ik niet in mijn mooie rijlaarzen kom :bloos:

Daantje_0705 30-06-2004 11:31

Wat je ertegen doet om het te voorkomen weet ik niet maar als je met je benen een poosje omhoog gaat zitten dan trekt het meestal wel weg.

squat 30-06-2004 14:03

Citaat:

kimberley schreef op 30-06-2004 @ 11:37 :
Ja ik heb dat smorgens dus in mn onderbuik, dan issie nog strak enzo, en later op de dag krijg ik daar een buikje.
Ik denk niet dat er veel aan te doen is.
Er bestaan wel vochtafdrijvende zalfjes, body cocoon is er ook zo eentje, ik weet alleen niet of het op korte termijn helpt hoor.

Dat is totaal anders. Door zwaartekracht zakt meer bloed naar je kuiten toe. Bij jou word je buik simpelweg dikker omdat je eet.

Alicia Silverstone 30-06-2004 14:34

Citaat:

squat schreef op 30-06-2004 @ 15:03 :
Dat is totaal anders. Door zwaartekracht zakt meer bloed naar je kuiten toe. Bij jou word je buik simpelweg dikker omdat je eet.
Nou op zich is dat niet zo.. want je hart pompt je bloed als het goed is gewoon rond. Als daar iets mis is krijg je dikke enkels doordat je vocht vasthoudt. Maar als alles goed is dan hou je volgens mij toch wel gelijkmatig vocht vast. Ik heb bijv. aan het eind vd dag ook wel dikkere onderbenen, dus het klopt wel een beetje. Maar het geldt bij mij niet alleen voor m'n onderbenen maar ook wel voor de rest van m'n lichaam.
Als het puur door de zwaartekracht zou komen zou je toch zeker hele dikke enkels krijgen en niet zozeer onderbenen.

Maar ik ben het met je eens dat een dikkere buik met eten te maken heeft.

the_conquer 30-06-2004 14:44

Ik denk dat het zo i zo hardlopen en meer water drinken een hoop helpt.

Qamra 30-06-2004 15:01

Wat ik weet wat tegen vocht helpt: veel drinken (en dus ook veel piesen). En lekker verkoelende creme smeren. En met je voeten omhoog zitten, maar dat werkt niet zo snel.

StefanLovertje 30-06-2004 21:55

ik ben bij de rode pilaren geweest, en daar heb ik het gevraagd. ze zei dat ik in ieder geval heel veel moet drinken, en ook 2 keer per dag kruidenthee.. of capsules tegen vocht vasthouden. ik heb maar voor de capsules gekozen want dat is wat makkelijker, en volgens mij werkt het goed

'k moe het eens een paar dagen aanzien

Keyser Saus 30-06-2004 22:20

Bejaarde mensen krijgen van die zwachtels om als ze veel vocht vasthouden in hun benen, hoe dat precies zit weet ik niet.

netram 01-07-2004 15:24

ja, bejaarde mensen krijgen dan vaak steunkousen. maar omdat jij jong bet is het beste idee denk ik om een tijdje met je benen omhoog te gaan zitten. dat zou moeten werken
.

StefanLovertje 01-07-2004 15:29

nee dat werkt dus niet, dat werkt als ik een nacht lang lig..
maar de capsules werken goed! :) kan al 2 dagen lang goed in mijn rijlaarzen komen :)

Auntie M 01-07-2004 16:23

Citaat:

StefanLovertje schreef op 01-07-2004 @ 16:29 :
nee dat werkt dus niet, dat werkt als ik een nacht lang lig..
maar de capsules werken goed! :) kan al 2 dagen lang goed in mijn rijlaarzen komen :)

Ik heb als het warmer weer altijd last van vochthoping in mijn enkels. Ik gebruik nu solidago complex druppels van dr. Vogel. Op zich helpt het wel maar ik vind het altijd zo lastig dat ik dat hele flesje moet meesjouwen.
Capsules zijn wat dat betreft makkelijk, dus mijn vraag is wat voor capsules gebruik jij?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.