![]() |
prw week
jeeej we hebben prw week... :rolleyes:
|
nee, weet je hoe chill, paar toetsjes, geen lessen..
|
Nee, ik vind het aan de ene kant verschrikkelijk maar het is ook een goede voorbereiding op je CE omdat je dan ook meerdere examens heel kort op elkaar hebt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het wel relaxed. De hele dag lekker niksen :D Nee, vind het echt veel lichter dan een normale schoolweek, omdat wat je kwijt bent aan leren lang niet zoveel als alleen al naar school gaan is. En idd, goede voorbereiding. Houden zo :)
(en zonder pww heb je de laatste weken vaak ook veel proefwerken, alleen heb je dan gewoon les... dan is pww toch veel fijner) |
Gna, gna, gna! :D Ik kan lekker altijd lekker niksen op school!
|
Proefwerk week : 2 uur naar school + 2 uur leren
normale lesweek : 6 uur naar school (of meer of mis. minder) + 0,5 uur huiswerk Wat kies je ? Ook halen veel mensen bij proefwerkweken betere cijfers, omdat ze dan juist wel leren ze doen er dan gewoon meer aan. Tijdens een normale week waar je morgen een proefwerk heb kom je thhuis je moet bijv. nog hockeyen naar een half uurtje leren denk je , proefwerk kan de pot op, je haatl vervolgens een 6 of een 7 of mischien wel lager. Bij een proefwerk week heb je tijd genoeg je leert als je thuis komt een uurtje gaat wat computeren en leert later weet een uurtje. Het nadeel van een proefwerkweek is alleen de stress. Het zal wel duidelijk zijn dat ik op nee heb gestemd. |
Zal ik heel eerlijk zeggen waar ik voor kies? 9 uur per dag school en géén huiswerk! Met andere woorden: Iederwijs!
|
Ik kan me niet concentreren op school, veel te veel lawaai.Ik kan dan de stof van bijv schei nauwelijks lezen. En ik heb dan een probleem met leren, want als ik leer lees ik altijd hardop!
|
Citaat:
|
Nee. Bij een proefwerkweek heb je alleen proefwerken en geven leraren niet nog net even wat huiswerk op. Dat probleem kun je dus wel hebben als je proefwerken gewoon tussen de lessen door zijn. Dan moet je eerst al dat huiswerk doen en dan je proefwerk nog leren. Leuk is dat. En leraren maar volhouden dat ze geen rekening hoeven te houden met de hoeveelheid werk voor andere vakken...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op zich is de pw week zeeeer relaxed. Alleen even naar school voor een proefwerkje (of meerdere).
Maar...de proefwerken die we krijgen zijn echt zeer, zeer belangrijk. Voor het vak natuurkunde krijgen we een pta dat de helft voor je schoolcijfer bepaalt, voor wiskunde geldt hetzelfde. Voor scheikunde krijgen we een pta dat 1/4 van je schoolcijfer bepaalt. Drie van de vier profielvakken zijn dat in mijn geval...Het stomme is dat we bij juist drie van de vier profielvakken maanden achterlopen en we nu dus een pta krijgen waar we haast niks van snappen, terwijl het zo belangrijk is...Echt idioot geregeld op school...natuur- en scheikunde zijn profielvakken, echter krijgen we maar 1x per week les in die vakken! Maar ja, dit heeft eigenlijk niet zo veel met de pw week te maken :p Pw week is cooool. |
Citaat:
|
4 havo
|
Dan heb je toch een tentamen week ?
|
Nee, hoor. Tenminste, op mijn school niet. 1 t/m 3 vmbo, 1 t/m 4 havo en 1 t/m 5 vwo hebben allemaal 1x per jaar een proefwerkweek.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Leuk trouwens dat de mensen die hier voorstander van de toetsweken zijn allemaal mensen zijn rond de 14,15 jaar.
Ik wil jullie wel weer horen wanneer jullie in de 4e of 5e zitten.. :o |
Nee, er is niks relaxter dan een pw-week :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, ik ben ook voorstander van de pw week, terwijl ik in de 4e zit. Wat is er zo erg aan?
|
Citaat:
|
En ik vind trouwens een Pw week wel tjill, als je gewoon leert niets aan de hand, zon week kun je zowat als vakantie beschouwen. En van die jongen die maar 1x in het jaar proefwerkweek heb wazig!
Krijg je ook geen gewone toetsen ernaast? |
nee, je weet een beetje hoe exames zijn en het is chil om per dag 1 of 2 toetsjes te hebben en daarna weer ff te leren en dan weer relaxen
|
Toen ik naar de 4e ging hadden ze bij ons op school geen proefwerkweken. We kregen alles gewoon tussendoor in een gewoon lesuur. We hebben overal geklaagt omdat het gewoon niet werkte. Ik was echt blij met die proefwerkweken, het ging echt veel beter. Tussendoor werkt gewoon niet goed.
Maar goed, nu heb ik ook geen proefwerkweken meer (een vak voor 3 weken en dan een tentamen) maar ik zou er niet voor zijn om het af te schaffen. Het is echt beter. |
Ik ben ook voorstander, doe volgend jaar examen... (vwo) Zonder toetsweken heb je gewoon alsnog aan het eind van elke periode toetsen, dat is logisch. Maar wel irritant, want ondertussen moet je gewoon naar school. Dat het allemaal zo zwaar meetelt is wel vervelend ja, maar goed: dat hoort er nu eenmaal bij!!
|
Citaat:
Ik had dan soms 8 toetsen in 1 week en had tussendoor nog lessen (waaronder 3x tot het 9e), moest handelingsdelen inleveren en PO's maken. Die proefwerkweken die we later kregen waren echt ideaal (Y):D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, zeker niet!
Zolang er alleen toetsen zijn is het wel oke. (y) :) |
Citaat:
ik kreeg pas in het examenjaar een 'toetsweek', dat was toen een SE-week. in de andere jaren whad je dan de laatste week van het blok dat je alles af moest maken, en dat je heel veel toetsen kreeg/had. dat vond ik niet erg fijn, en die se-week vond ik een stuk beter, want dan heb je niet gewoon les. en wat daatje al zei een goede voorbereiding op het examen |
Citaat:
En in welke 4e zit je? |
Tuurlijk mag je dat vragen.
Ik zit in 4 havo. Ik heb 5 proefwerken: Woensdag Scheikunde - 90 minuten de tijd Donderdag Natuurkunde - 90 minuten de tijd Vrijdag ANW - 45 minuten de tijd Dinsdag Informatica - 45 minuten de tijd Maandag Wiskunde B12 - 90 minuten de tijd (n.b. 45 minuten is 1 lesuur) Voor de grote proefwerken krijg je dus tijd zat, zoals Wiskunde b12. |
Citaat:
|
tja, beter dan 5 proefwerken per week en gewoon les :)
en ik vind het op zich niet erg, toch de hele dag lekker thuis zittten en weinig leren (Y) |
Ik heb liever dit. Op sommige dagen heb ik maar 2 proefwerken en dat is echt beter dan een hele dag op school zitten (y) Morgen 4, dat is minder, maar toch beter. Voor de proefwerkweek doe ik gewoon meer voor de proefwerken. Normaal ben je toch sneller geneigd om te denken: "ja this goed met dat proefwerk".
|
Citaat:
|
Trouwens een kutprofiel. Ik heb een hekel aan alle precieze vakken behalve wiskunde :P
|
Bij mij op school doen ze daar niet aan. Wel relaxed hoor.
|
Nee, natuurlijk moet die niet worden afgeschaft!
Er bestaan geen zaligere weken in het jaar (op vakanties na)! Geen les, beetje leren, 1 uurtje proefwerk maken en weer thuis voor de buis. Was het hele jaar maar een grote proefwerkweek!.. Lessen optioneel. En scoren op proefwerken en af en toe een werkstukje er tussendoor. Lekkerrrrr. |
Ik vond t altijd heel relaxed, maar dit jaar met 3 pta's op een dag en tot 4 uur op school vond ik het toch een stuk minder, maar afschaffen: nee
waaaaaaaaat, heb jij maar 5 pw's? Ik had er 12 in 5 dagen, das pas kut. 4GYM E&M |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |