![]() |
Vreemdste gerecht dat je ooit gegeten hebt
Wat is het vreemdste voedsel/gerecht dat je ooit gegeten hebt?
Hoe zag het eruit, hoe dacht je dat het smaakte, waarvan was het gemaakt, en hoe smaakte het eigenlijk? |
Varkenshersenen in Frankrijk, was een beetje slijmerig, zacht en smaakte naar vis. Verder inktvis maar dat is tegenwoordig niet zo raar meer. Is wit en lijkt op elastiekjes.
|
haai? :D
|
Ik heb nog nooit echt vreemde gerechten of voedsel op.
|
Inktvis vreemd?
Ik dacht altijd dat het normaal eten was :P Ik heb nooit echt wat vreemds gegeten, maar nu blijkt dus dat inktvis wel vreemd is, daarom: het meest vreemde wat ik heb gegeten is inktvis :P |
Zo'n Thais gerecht met allemaal pittige dingen erin, weet niet meer hoe dat heette.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geloof haai. Dat was op het strand in Thailand.
Smaakte niet vreemd, het was eigenlijk best lekker, het was gewoon meer het idee... |
Slakken, Duif en Haggis.
Duif smaakte wel lekker de rest niet echt mijn smaak. |
Citaat:
|
ik ben vegetarier, en ik kan geen 'vreemd' vegetarisch gerecht bedenken, het is juist het dier dat een gerecht vreemd maakt volgens mij
|
Citaat:
http://www.tulsascots.com/photos/haggis.jpg |
Citaat:
|
Geen idee.
|
kikkerbillen (klein stukje van op)
smaakt naar kip, maar ik weet niet ik zag die botjes bewegen en zag zo'n groen kikkerdijtje voor me, en toen hoefde ik echt niet meer. Waarschijnlijk zal ik het gewoon eten als het helemaal is uitgepluisd, maar gewoon zo aan het bot brrrrrrrr Stom eigenlijk dat ik dat met kip en zo dan weer niet heb. |
Veel soorten vis iig, en zwarte rijst met inktvis. Dus de inkt van de vis zat door de rijst heen. Ziet er tuurlijk niet echt natuurlijk uit, maar was wel heel lekker. Btje zoute risottorijst leek t op ofzo.
Verder geen heeeel gekke dingen gegeten gloovik :) |
Matoke.
Tzag er uit als aardappelpuree, en het smaakte naar aardappelpuree. Maar het was in Afrika, en gemaakt van geprakte bananen. Wel lekker, of nouja, niet vies iniedergeval. |
1 of ander Indonesisch gerecht dat echt smerig smaakte..
het was een soort van stoofvlees (maar dat was het niet) ,het was met pindasaus (met brokjes..) , en cocosmelk, en sojamelk.. De naam weet ik niet meer, maar mij krijg je nooit van mijn leven nog in een Indonesisch restaurant :) Mijn ouders en broers hadden ook allemaal gerechten die niet mijn stijl waren.. (niemand van ons) ..je moet ervan houden natuurlijk. Edit : overvloed van smilies weggedaan |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb wel eens een slak gegeten, wat niet super vreemd is maargoed... het smaakte wel lekker (naar de knoflookboter die erop zat :P) maar voelte heel raar aan, qua structuur, zoals een slak eruit ziet zeg maar.
En ook wel eens een hapje kaviaar, wat ik ook wel vreemd vond, en wat echt suuuuuper vies smaakte. En ik eet wel eens gras, als ik in de tuin lig. De blaadjes afpellen, binnenin is het dan zacht en wit en verteerbaar en zoet :P. En verder wel bedorven dingen, wat ook op zich raar is :P |
Citaat:
|
ik ben altijd wel van alles proeven maar echt heel raar heb ik nog nooit gegeten.
pompoen, niet heel raar, maar twas een of ander idioot pompoenrecept en t was me toch smerig, mijn moeder was in creatieve kookbui (normaal kookt mijn pa). t rook naar kots |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, dat heb ik ook een keer gehad. Was echt te pittig. :(
|
Eigenlijk weten we nog steeds niet wat het nou was. :o
De eerste avond dat we in slovenie waren hebben we zomaar een pot tomatensaus met iets erin gekocht voor over de macaroni. En dat 'vlees' wat erin zat was eigenlijk toch wel héél erg ranzig. Maar wat het was, weten we dus niet. :o :s |
Iets wat de vietnamese buurvrouw gemaakt had. Het was kip gewikkeld in bladeren en dan op de barbecue, maar het leek heel erg veel op vet en zo smaakte het ook. Ze wou niet vertellen wat het nou was :o Alleen iets met kip dus
|
gefrituurde mapani-worm in Botswana. Het idee was minder walgelijk dan de smaak ...
|
Een paar jaar terug ging ik met familie op vakantie in Senegal. In een nogal chique Libanees restaurant kregen we een 7 of 8-gangen-menu. Steeds allemaal kleine speciale hapjes. Een daarvan was reepjes schapenbal en een ander gerecht waren kleine kuikentjes van ongeveer 3 cm groot van een of ander vogeltje. Helemaal taai gekookt en ze zagen er uit als van die cliche-kerst-kalkoenen maar dan in het klein. De botjes waren helemaal zacht dus je kon alles in een keer opeten. Allebei was het opzich best lekker, maar dat komt gewoon door de kruiden.
|
Had op vakantie in Zuid-Afrika krokodil op, is niet zo super smaakt naar kip. En een keer gefrituurde varkensvel, was lekkerder dan dat ik had gedacht.
|
Citaat:
|
Khep ooit een stukje slang gegeten, smaakt op zich wel, maar durfde niet verder te eten gewoon om t idee
|
sprinkhanen in Thailand was wel vrij apart...wel erg lekker (y)
|
Citaat:
|
Slang --> smaakte naar vis. Wel goed te eten.
Slakken --> Niet zo vreemd eigenlijk; ik vond het lekker. Vrij zacht qua gevoel en smaak en met kruidenboter erover is het helemaal heerlijk =] |
Ik heb welles Sjiekvissezaad op toast op.
Het kost meer als dat het smaakt. |
Citaat:
Niet echt standaard, wel vegetarisch :) |
Rode koolsoep in Polen, is niet zo heel vreemd trouwens, maar ik was toch maar een van de drie die het probeerden :P (van de tien). Lekker hoor.
|
Citaat:
|
slakken... ja dat was toch wel het meest vreemde denk ik.
|
Slakken en cavia. Vond ze allebei kippig smaken :P
|
Citaat:
Waar heb je dat gegeten? (China, Japan, ..?) Nujah, ieder zn ding :) maar volgens mij is er toch niet veel vlees aan. |
Citaat:
|
Oh, nouja,
je moet alles in je leven es geprobeerd hebben he ;) |
hmm krokodil,antilope en struisvogel
alhoewel struisvogel niet mere zo raar is ofzo krokodil zat in een loempia en antilope gewoon als stukje vlees en tja struisvogel biefstuk kan je gewoon in de supermarkt halen tegenwoordig.... allemaal lekker :) |
Citaat:
Zijn beetje mijn lievelingsdiertjes geworden :) |
Pasta, gekleurd met inktvis-inkt vond ik wel raar.
M'n vader heeft in Ghana schapenballen, ratten en apen gegeten :| |
Ik heb volgens mij niet echt rare voedsel gegeten (of ik wist t nie of ik ben t vergeten :o )
Maar ik had het laatst nog met een aantal vrienden erover. Iemand zei dat ze Indonesische vriendin had die vertelde dat in Indonesie zelfs apenhersenen eten :eek: En dan serveren ze het met die schedel om het te laten zien dat het echt vers is ofzo. k moet er niet aan denken!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |