![]() |
Sauzen!
Wat vind jij een lekkere saus? En maak je zelf sauzen? Alles over saus! :)
Zelf ben ik DOL op sauzen! Niet alleen mayonnaise (zaans is mijn favoriet :o) maar ook sauzen zoals die bij de gehaktballen van de Ikea, etc. Ik was pas in Belgie en daar vond ik de mayonnaise niet echt super, dus had ik een erg goed alternatief daarvoor: andalous saus!! (hoe spel je dat? ik heb het voor het eerst gegeten daaro.... :o) Wat is jouw mening over saus? Saus tips zijn ook welkom! :D (y) |
Joppiesaus de beste!! :cool:
|
Die gehaktballetjes saus van de Ikea is idd erg lekker, ik neem altijd een paar zakjes sausmix mee als ik bij de Ikea ben. Verder houd ik eigenlijk niet zo van sausjes, ik eet wel mayo bij mijn friet maar nooit echt veel. Verder eet ik bij het barbecuen meestal steaksaus van Remia uit zo'n schepbakje, die is ook erg lekker. Op de vis eet ik overigens vaak Bearnaise saus of Ravigotte saus.
|
Mijn favoriete zijn cocktailsaus, champignonsaus en de frietsaus van de Mac.
|
Mayonaise is toch geen saus.
Verder eet ik niet heel vaak sauzen, bij de barbecue en gourmet (cocktailsaus!) en over droge aardappelen (kaassaus, champignonsaus, witte saus, pepersaus, je kunt alles verzinnen) en pasta (tomatensaus, ook champignonsaus). Ik vind eigenlijk alle sauzen wel lekker. |
ketchup
|
Champignonsaus.
|
ooh er zijn zolvee lekkere sauzen :D van mayonaise tot hete chili saus
|
Ik ben niet zo'n mega-saus-fan, maar knoflooksaus vind ik vrijwel altijd wel lekker, maar m'n vriend vindt het nooit zo geweldig als ik dat eet... :o
Mayonaise is volgens mij wel een saus...? |
Citaat:
samba saus van calve is trouwens ook lekker :cool: je kan het bijna overal op doen! (y) weet iemand trouwens waar je hier in nl ergens andalous saus kan krijgen? ik zie het niet bij de sauzen staan hier in de plaatselijke supermarkt.... |
barbecuesaus de gekste
|
De saus bij een hema hotdog is het allerlekkerste. :)
|
Zelfgemaakte knoflooksaus! Maar die van Remia is ook erg eetbaar. Ravigottesaus is ook lekker en bij de frietjes hoort natuurlijk mayonaise:)
|
Knoflooksaus forever. :)
|
Ik vind heel veel sauzen lekker: mayonaise, mad sauce, knoflooksaus, barbecuesaus, schaslicksaus, slasaus, champignon(room)saus, stroganoffsaus, jägersaus, hollandaisesaus... :)
|
Saté-saus, bbq-saus en knoflooksaus vind ik nog wel lekker, van de rest ben ik niet zo'n fan :o
|
Waarom zou mayonaise geen saus zijn?
Knoflooksaus, whiskeysaus, kerrysaus van mijn vader, revigotte... ach die met uitjes en augurk, etc. *sauzenfan* |
cocktailsaus en natturlijk pinda-saus
|
Knoflooksaus
Cocktailsaus Mayonaise Curry :p |
Citaat:
Ik lust wel veel soorten sausjes maar het eten hoeft er niet in te zwemmen. Dus sausjes wel lekker maar met mate. |
Citaat:
|
sauzen-fan = ik :p
ik hou van allerlij sauzen bij allerlij gerechten maar mayo blijft m'n lievelings saus, bijna alles gaat met mayo!:P en dan het liefst zaanse ja, dies het lekkerst :p verse romige knoflooksaus of troganov saus met mayo gebakken aardappeletjes met biefstukje of een ander lekker stukje vlees, hmmm' krijg er honger van |
Hier was toch al een ander topic van? :o
Maar ik ben dol op sausjes, jamm: - Knoflooksaus - Cocktalisaus - Stroganovsaus - Mayo - Mosterd - Ketchup - Curry - Barbecuesaus - Shaslicksaus - Satésaus - Champignonsaus - Slasaus - Tzazikisaus En ga zo maar door :cool: |
Citaat:
|
Sambasaus!
|
Fritessaus en pindasaus :o
|
Citaat:
|
-Knoflooksaus
-Tastikie of hoe die dan ook heet, lekker bij sla! -Coktail Saus -Onions Mongasc -Jus bij schnitzels, biefstuk, steaks, etc -Mayo -Curry -Kerrie Saus -Tomaat/Basilicum sausje -Chili Saus -Chilli + mayo (lekker chips sausje) Tja nog meer ... Handig als je in de keuken werkt :p |
ik ben dol op kerriesaus, echt heerlijk.
daarnaast ook mayo en kurrie |
Citaat:
|
knoflooksaus & cocktailsaus :cool:
|
cocktailsaus, ketchup, en hollandse frietsaus
|
basilicumsaus, kaassaus, courgettesaus, tomatensaus, pepersaus, tzatziki, mosters-honing-limoensaus, tuinkruidenjus, mosterd, tonijn-spinazie-saus, pindasaus, cranberrysaus (y)
mayonaise, champignonsaus, cocktailsaus (n) Saus is echt een heel raar woord als je het topic twee keer leest :D |
Ik houd wel van een sausje hoor, vooral whisky saus vind ik lekker.
|
pepersaus, wijn sausjes, etc etc, zolang ze maar zelf gemaakt zijn, en niet die kant en klare troep die ze verkopen. Wat is het toch heerlijk om 2 ouders te hebben die kok zijn
|
Saus is sowieso heerlijk in zijn algemeen, en dan vooral wijnsaus, stroganoffsaus, pepersaus, whisky-cocktailsaus, mexicaanse sauzen... *hmm, krijgt honger*.
Saus wordt inderdaad een raar woord na 80 keer :D. |
Knoflooksaus. Alleen jammer van de gevolgen. :o
|
de beeste saus tot nu toe is vind ik:
PIRI PIRI SAUS heerlijk bij alles (wel veel drinken is een heel hete saus) (y) |
de knoflooksaus op me werk :D zelf gemaakt door me baas... errug lekker en vooral met friet :o
|
Bearnaisesaus is de bom!! Verder natuurlijk satesaus, sambasaus, knoflooksaus en curry (y)
|
Citaat:
|
Satésaus vind ik het lekkerst. En het kan bij veel dingen, ook gewoon zo op brood als middageten (y)
Zoete chilisaus op de 2e plaats, maar die heb ik eigenlijk alleen bïj barbecues, stokbrood en zo. Mayonaise eet ik het meest, gewoon omdat dat altijd in huis is en overal wel bij kan :) Bbq-saus en curry vind ik ook lekker, maar daar blijft het ongeveer wel bij. |
Citaat:
dat is zooo lekker (y) , vooral op kip en dan bakken hmmmm |
ik ben ook dol op sauzen, eet geen stukje vlees zonder het hemelse goedje.
ik kan mezelf met gepaste trots ongediplomeerd knoflooksaus en pindasaus bereider noemen |
Citaat:
|
pas was ik op een barbecue en daar haddne ze de beste sauzen (y)
|
Ben eigenlijk geen fan van saus (neem ook altijd saus ernaast en niet erop) maar als ik dan al wat neem dan citroenmayonaise of een barbeque sausje
|
Knoflooksaus.
Curry. Chillysaus. Ketjapsaus. |
Ik gooi echt óveral veel saus overheen en ik vind behalve mayonaise ook alles lekker.
|
van die zoetzure loempia saus, die eet ik tegenwoordig overal bij :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54. |