![]() |
Gitaarmuziek?
Hoi!
Ik zoek eigenlijk wat "goede" (elektrische)gitaar muziek. Normaal luister ik eigenlijk nooit naar dit soort muziek, maar heb vandaag een paar nummers bij iemand gehoord met echt flink wat gitaren. :p Was er helemaal weg van. Maar nu zoek ik dus niet van die rustige liedjes met een rustig gitaarbegeleidinkje, maar echt gitaar muziek. Dus rustig hoeft niet! :) Heb ook de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet zoveel vinden. :o Hebben jullie wat leuke/goede nummers voor mij?:) |
uh
Wat specifieker mischien? |
Ja, maar ben niet zo thuis in dat soort muziek. Daarom vraag ik het ook. :bloos:
|
Suffocation, Exodus, Cannibal Corpse, Death Angel, Hate Eternal, Morbid Angel, Iron Maiden, Slayer, Children Of Bodom, Satyricon, Misery Index
Nu kun je wel ff vooruit denk ik, enjoy |
Ja, er is nogal wat verschil tussen gitaarmuziek en gitaarmuziek. Je hebt teeringherrie en je hebt kutmuziek.
Noem eens wat, hou je van snel? hard? agressief? subtiel? ingewikkeld? enz.... |
Niet te subtiel eigenlijk, maar agressief ook weer niet.
Snel, niet rustig en niet saai. :o |
Tja, punk, ska, rock, hardcore, psychobilly, jazz. Overal zit eigenlijk wel een gitaar in.
Choose something :) |
Hmm niet echt als begeleiding, maar gewoon alleen gitaren. (Als dat bestaat. :o )
|
Citaat:
|
Citaat:
Probeer eens deze nummers: Sonata Arctica - San Sebastian Luca Turilli - War of The Universe Supreme Majesty - Not of this world |
Citaat:
@Rhinus: Heb echt geen idee hoe dat allemaal heet. |
Metallica: Orion, Call of Kthulu
of hoe je dat schrijft. |
Citaat:
|
Kun je niet even vragen van welke band diegene je muziekjes heeft laten horen? dan is het een stuk makkelijker om tips in die richting te geven.
|
Zal ik zo even vragen.:)
|
Als je echt een overload aan gitaargeweld zoekt, moet je Cacophony maar eens proberen (ook letterlijk, als je naar de naam kijkt). Probeer ook eens Mr. Big of Extreme. Hebben allebei in de jaren '80 en '90 hits gehad met ballads (respectievelijk Wild World en More than Words), maar rocken verder hard. De gitarist van Mr. Big is Paul Gilbert, die eerst bekend was met Racer X. De gitarist van Extreme is Nuno Bettencourt. Allebei topmuzikanten.
En dan vergeet ik bijna mijn favoriete band: Van Halen. Bekendste, maar lang niet het beste nummer is Jump. |
Citaat:
|
Probeer Symphony X ! Da's een lekker blije sound, maar toch wel krachtig. Wil je wat stoerders, neem dan Satyricon of Emperor, makkelijk te downloaden enzo, wat zwaarders, neem Nile, wat vrouwelijkers maar toch donker, neem nieuwe Tiamat of bijvoorbeeld Katatonia.
|
Citaat:
|
luister nou maar gewoon de bands die ik eerder noemde
|
Citaat:
|
ok.. probeer Red hot chili peppers en Guns n Roses
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Cannibal Corpse - Relentless Beating
|
erm als je alleen gitaren wilt horen:
steve vai joe satriani michael romeo (van symphony x) michael angelo Al DiMeola (akoustisch dacht ik) Yngwie malmsteen (zit zang bij, af en toe) Tja, of je het mooi vindt is een tweede punt... Maar ze worden vaak gezien als mensen die er wat van kunnen :) Maar ga anders inderdaad powermetal oid luisteren. misschien kun je er wat mee, veel plezier. |
Van vele is zo weinig, dus het downloaden duurt allemaal wat "lang". :(
|
mmm dan inderdaad zoals al gezegd wat iron maiden etc proberen, daar is vast genoeg van te vinden (en ook nog eens erg geinig). Maar de nadruk ligt er niet op alleen de gitaren zoals bij de namen die ik hierboven noemde.
|
Citaat:
en dit is idd echt een aanrader. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Steve Vai en Joe Satriani (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit stond nl ook in mijn post: Citaat:
Maar je hebt wel gelijk dat vooral zijn filmpjes geinig zijn en het verder niet echt veel aan is. |
Yngwie Malmsteen
Joe Satriani Steve Vai |
Citaat:
Kent iemand dat filmpje? Zo ja, wat doet ie daar? Maar vooral waarom doet ie dat?! Ik keek echt zo: :| |
Ik heb Micheal Angelo's instructievideo.
Maar het is niet echt indrukwekkend. Wat wel indrukwekkend is is Shawn Lane, maar eigenlijk niet om de techniek. En dan heb je ook Allan Holdsworth nog, maar die schat ik zeld toch ietsjes minder in. En die andere namen in dit topic, ze geven allemaal toe dat ze minder zijn dan ofwel Holdsworth ofwel Lane, of beide. Voor veel mensen is hun creativiteit te wild of te ontoegankelijk. |
rainbow - man on the silver mountain
deep purple - child in time en wat harder death angel - thrown to the wolves verders weet ik het ff niet |
Echt gitaarwerk:
Dire Straits - You And Your Friend (en de live heerst ook) Dire Straits - Sultans of swing :) en Pink Floyd - Comfortably Numb (live) verder Chris Rea - Looking For The Summer deze moet echt gesoulseeked worden: Fleetwood Mac - I'm So Afraid (live) |
Molly Hatchet - Flirtin' With Disaster
Mooie solo! En voor het echte goede gitaarwerk: Zappa en Rory Gallagher.. maar goed.. die vallen niet echt onder stevige gitaarmuziek :) |
Citaat:
Citaat:
|
****ing Zappa !
|
Citaat:
Vetter (: |
Jimmi Hendrix heeft ook goede 'gitaar muziek'. Of Lou Reed, kan je leuk solo's mee spelen.
|
Citaat:
k zit ze nu te soulseeken :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jesus wat een topic :D:D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |