![]() |
[Kopen op website] Ineens bestelt.
Ik was op zoek naar domein + hosting en kwam terecht op RoyalHosting.nl en dat zag er redelijk uit. Ik was in de veronderstelling dat ik voor € 35 euro een domein + hosting (pakket) had, dus ik ging door met bestellen en na het invullen van mijn gegevens drukte ik op bestellen in de veronderstelling nog een totaal te zien van de kosten en wat ik precies had besteld. Maar ik had direct besteld, vandaag kreeg ik de factuur (Totaal 60 euro), het domein bleek ook €15 euro te zijn. Maar er bleek ook nog BTW bij te zitten wat buiten beeld (1024) alleen op de homesite was vermeld, voor de rest nergens, ook niet in het bestelproces.
Nu ben ik niet van plan dit te betalen en heb ik de brief al klaar liggen, maar sta ik ook nog in mijn recht (misleiding BTW), zijn daar voorschriften voor, of ben ik overgeleverd aan de coulance van de aanbieder? http://leonoor.scholieren.com/CJ/royal.JPG Hierna klikte ik onderaan voor bestel |
Voor kopen op internet geldt toch een bedenktermijn van een x aantal weken? In die termijn kan je altijd terugkomen op je aankoop, alleen kan ik er je het fijne niet van vertellen...
|
^^ wat hij zegt. Voor zover ik weet is er een bepaalde wet die je beschermt bij kopen via internet en televisie met een bedenktermijn. Maar ook ik weet er het fijne niet van.
|
Citaat:
|
Precies.
|
je hebt de afkoelingswet, deze duurt 7 dagen, je moet dan volgens mij een aangetekende brief sturen naar het bedrijf, en dan wordt het contract weer verbroken
zie de link :) de link:) hopelijk voor jou heb je het dus nog niet zolang geleden gekocht, anders...veel suc6 :) |
Danku!
|
Het is zelfs nog makkelijker. Je hebt een factuur liggen, je geeft gewoon aan hun aan je bedacht te hebben en de bestelling dus niet te doen. Mochten zij zeggen dat je dat eigenlijk al gedaan hebt, dan geef je aan je daar niet bewust van te zijn geweest. Zij vinden dat waarschijnlijk ook fijn om te weten.
Afkoelingsperiodes ed. gelden over het algemeen niet bij immateriele dingen als deze... |
Ontbindingsrecht bij koop op afstand, inderdaad zeven dagen, kijk even in de afdeling 9A (art. 46a e.v.) van Boek 7 BW.
|
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf bestelling of factuur. Moet hij binnen 7 dagen bericht krijgen of moet ik binnne 7 dagen versturen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39. |