Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Horen liefde en sex bij elkaar?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=88862)

girlie15 12-05-2002 13:27

Horen liefde en sex bij elkaar??

Ik heb laatst met een paar klasgenootjes een discussie gehad over of dat liefde en sex wel of nie bij elkaar horen..
En echt alle jongens zeiden zo van...........
Sex en liefde zijn twee dingen apart
J hoeft nie verliefd te zijn om sex te hebben, mar da vond ik nou zo stom he want ik kan er nie eens van genieten als ik nie verliefd ben.
Dus ik vraag me echt af wa andere mensen daar van vinden.
kuszke

birdy 12-05-2002 13:29

helemaal mee eens, ik zou me niet blood kunnen geven aan iemand waar ik niet verliefd op ben!

-bambi- 12-05-2002 17:15

ik zie sex en liefde ook als 2 aparte dingen,
ahoewel ze wel het mooist zijn als ze zijn gecombineerd

katie86 12-05-2002 17:35

nou ik vind dat het wel bij elkaar hoort.

ik heb ook wel een een jongen af getrokken waarvan ik niet
hield:( maar daarna had ik er wel heeeeel veel spijt van dus ik vind dat het wel bij elkaar hoort.

*blue angel* 12-05-2002 17:56

seks en liefde horen bij elkaar, maar liefde en seks niet noodzakelijk.

*blue*

mathfreak 12-05-2002 18:12

Citaat:

*blue angel* schreef:
seks en liefde horen bij elkaar, maar liefde en seks niet noodzakelijk.

*blue*

Kun je dat onderscheid misschien nader toelichten?

Freyja 12-05-2002 19:04

Ik vind dat het wel bij elkaar hoort, maar het kan ook afzonderlijk beoefend worden ;)

Toch, als ik verliefd op iemand ben, wil ik er wel sex mee. En als ik sex met iemand heb, vind ik het toch beter om er liefde bij te hebben.
Euh, Morgan-toelichting - als ik zo maar wat uitspook met een jongen, krijg ik het weg-ren-gevoel. Dan duurt het misschien een avond, maar daarna wil ik ook beslist niks meer, dan voel ik me heel erg... ik weet het niet, aangetast in mijn vrijheid, denk ik. Dat heb ik vrijwel altijd. Ik kan niet zeggen of het anders is als ik sex heb met iemand op wie ik verliefd ben, want dat heb ik nog nooit meegemaakt (:(). Maar ik heb zo'n vermoeden van niet...

*blue angel* 12-05-2002 19:06

Citaat:

mathfreak schreef:

Kun je dat onderscheid misschien nader toelichten?

seks zonder liefde is voor mij persoonlijk onmogelijk, ik moet houden van mijn sekspartner, en ik wil bemind worden door diezelfde sekspartner.
liefde zonder seks heb ik al meerdere malen in mijn leven meegemaakt, is dus perfect mogelijk.

*blue*

charly not 12-05-2002 19:44

Citaat:

katie86 schreef:
nou ik vind dat het wel bij elkaar hoort.

ik heb ook wel een een jongen af getrokken waarvan ik niet
hield:( maar daarna had ik er wel heeeeel veel spijt van dus ik vind dat het wel bij elkaar hoort.

idem, ik ook :rolleyes:
maar goed, ben ik wel overheen gekomen...
maaareh, als je het hebt over seks (dus met elkaar naar bed gaan) dan vind ik wel dat liefde en seks bij elkaar hoort. Maar als je het hebt over zoenen enzo, dan vind ik niet dat liefde en seks bij elkaar horen. Het is wel zo dat zoenen lekkerder is met iemand op wie je verlieft bent. Maar, voor een avondje, tsja dan ben je ook nie echt verlieft he..... dus in dat opzicht hoort het niet bij elkaar, vind ik

HeerVanHasselt 12-05-2002 19:51

Prostitutie is ook seks. Dat is voor mij al genoeg om te beslissen dat het twee aparte zaken zijn. En er zijn inderdaad hoeren die er soms ontzettend van genieten. Masturberen is trouwens ook seks, geen echte liefde, wel lekker.
Het is alleen wel zo dat seks met liefde een niveau hoger is, veel hoger zelfs.

Boogie 12-05-2002 19:55

voor seks is geen liefde nodig maar bij liefde is seks wel heel plezierig omdat het een ultieme manier van een bepaalde gevoel delen is (ofzo :o)

girlspider 12-05-2002 21:10

Liefde zonder sex is perfect mogelijk, sex zonder liefde?? Naah... Voor mijn part doet iedereen wat hij wil ofcourse. Persoonlijk zou ik dat nooit kunnen denk ik, dan is er gewoon niks aan.
Nahja, da's mijn mening

-x-

GS

de wijze jodokus 12-05-2002 21:34

onafscheidenlijk (voor mij dan)

Blenderhead 12-05-2002 21:51

ja, horen definitly bij mekaar......

hoewel ik dit ook wel es vergeten ben :D

nare man 12-05-2002 23:17

Voor de meeste mensen horen ze bij elkaar, maar volgens de natuur natuurlijk niet. Dacht je dat een bij verliefd was op de bloem waar hij z'n 'ding' mee deed? Of dat konijnen elkaar aardig vonden op het moment dat ze achterop elkaar springen?

Kijk, seks met iemand waar je gek op bent is natuurlijk lekkerder. Maar op zich is het geen vereiste.

FB 13-05-2002 09:03

Voor mensen met gezond verstand hangen ze met elkaar samen...

Althans, dat is mijn mening. Ik ben (en als jongen een van de weinige) van mening dat je alleen sex moet hebben met iemand van wie je houdt.

Grtz,
F

eztah 13-05-2002 10:27

Voor mij wel

nare man 13-05-2002 10:33

Citaat:

FB schreef:
Voor mensen met gezond verstand hangen ze met elkaar samen...

Althans, dat is mijn mening. Ik ben (en als jongen een van de weinige) van mening dat je alleen sex moet hebben met iemand van wie je houdt.

Ach ja. De meeste mensen hier vatten de vraag op als 'horen seks en liefde bij elkaar voor jou' maar dat was eigenlijk de vraag niet.

Alicia Silverstone 13-05-2002 10:59

Citaat:

nare man schreef:

Ach ja. De meeste mensen hier vatten de vraag op als 'horen seks en liefde bij elkaar voor jou' maar dat was eigenlijk de vraag niet.

hmmz...maar dan zou het antwoord simpel zijn:

voor de één wel, voor de ander niet.

miro 13-05-2002 11:35

Ik weet dat het voor iedereen anders is maar voor mij heeft sex dus alles met liefde te maken.

'I'he Prophet 13-05-2002 11:52

Voor mij zijn het 2 verschillende dingen, die idd het mooist zijn als ze gecombineerd zijn.

mathfreak 13-05-2002 17:44

Citaat:

*blue angel* schreef:

seks zonder liefde is voor mij persoonlijk onmogelijk, ik moet houden van mijn sekspartner, en ik wil bemind worden door diezelfde sekspartner.
liefde zonder seks heb ik al meerdere malen in mijn leven meegemaakt, is dus perfect mogelijk.

*blue*

Nu begrijp ik wat je bedoelde met "seks en liefde horen bij elkaar, maar liefde en seks niet noodzakelijk." Dit onderscheid was voor mij niet duidelijk, vandaar mijn vraag om het nader toe te lichten, dus bij deze bedankt.

mar87 13-05-2002 18:11

Ik vind dat ze ábsoluut bij mekaar horen. Ik zou niet eens seks willen hebben als ik níet verliefd was. maar goed, dat vind ik duz gewoon

Priñçé$$ 13-05-2002 18:23

Liefde zonder sex bestaat net zoals sex zonder liefde.Het is iets wat totaal niet samenhangt.Je kan jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren een relatie hebben zonder sex maar je kan ook jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren sex hebben zonder relatie.
Persoonlijk zou ik nooit met iemand vrijen waar ik niet van hou maar meningen verschillen.

Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
P!NK rulrezzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!

MissKiss1985 13-05-2002 18:33

Voor mij persoonlijk horen liefde en sex bij elkaar.
Ik zou nooit sex of iets in die richting met een jongen kunnen hebben waar ik geen gevoelens en liefde voor voel.
Maar dat is voor ieder voorzich.
Ik zou me echt niet gewoon kunnen laten gaan als ik het met iemand die waar ik niet van hou.
En de behoefte voor sex heb ik alleen bij iemand waar ik van hou

Winner 13-05-2002 19:23

Ik denk dat er seks-liefde is en gewone liefde, tijdens seks voel je seks-liefde voor elkaar, en als je verliefd bent normale liefde, en als je ze combineerd heb je heel veel liefde dus (=mijn theorietje)

metalgirl 13-05-2002 20:08

Citaat:

Winner schreef:
Ik denk dat er seks-liefde is en gewone liefde, tijdens seks voel je seks-liefde voor elkaar, en als je verliefd bent normale liefde, en als je ze combineerd heb je heel veel liefde dus (=mijn theorietje)
Jepz, maar ik denk dus ook dat je alleen "seks-liefde" voor elkaar kunt voelen, zonder "normale liefde".

Winner 13-05-2002 20:19

Citaat:

metalgirl schreef:

Jepz, maar ik denk dus ook dat je alleen "seks-liefde" voor elkaar kunt voelen, zonder "normale liefde".

Tuurlijk ;)

Stevill 13-05-2002 22:30

2 dingen die je kunt combineren of apart houden

nare man 14-05-2002 10:07

Citaat:

Alicia Silverstone schreef:
hmmz...maar dan zou het antwoord simpel zijn:

voor de één wel, voor de ander niet.

Mja, in onze maatschappij wel, ja. Maar eigenlijk is liefde maar een dom bijverschijnsel.

MelodyofÐeath 14-05-2002 10:57

ze kunnen apart en samen, voor mij dan. Ik kan best sex hebben zonder verlieft te zijn maar als ik verlieft ben wil ik wel sex :D

mjah kan gewoon apart maar samen ist cjoeter

saffie 14-05-2002 11:10

nee op zich niet, want het zijn 2 hele andere dingen.
Maar voor mij horen die twee tot nu toe wel bij elkaar in elk geval.. ik zou geen seks hebben met iemand waar ik niet van zou houden.

Wasaap 14-05-2002 12:02

Ik kan alleen genieten van sex uit liefde. Andere sex vind ik niets aan.

Piccola 14-05-2002 13:02

Ja. Die 2 horen samen.

cerys 14-05-2002 21:13

eens met u

Tox 14-05-2002 22:49

ik vind dat ze bij elkaar horen. Ik heb tot nu toe alleen liefde met mijn vriendin maar kvind wel dat liefde zeker hoort bij sex. Nodig, tja wat is nodig

kastdeur 15-05-2002 14:18

jup, voor mij wel:)

Oen 15-05-2002 16:00

Citaat:

Wasaap schreef:
Ik kan alleen genieten van sex uit liefde. Andere sex vind ik niets aan.

Caroo 15-05-2002 16:00

Citaat:

Piccola schreef:
Ja. Die 2 horen samen.

kirsten 15-05-2002 20:04

Ik geloof wel dat seks verbonden is met liefde (ik zou nooit seks kunnen hebben met iemand waar ik niet echt van hou (een normale vriend bijvoorbeeld)), maar ik denk niet dat liefde verbonden is met seks (vermits een relatie ook kan zonder seks+)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.