![]() |
de "arafat-sjaal"
mja, je ziet er toch wel veel mensen mee rondlopen, meestal de "alternatieven".
maar ik vroeg me toch af of deze sjaal ergens symbool voor staat, ik veronderstel van wel. kan iemand me vertellen waarvoor dan wel? |
Het gros van de alto's doet het alleen om erbij te horen,
hetzelfde als Che Guevara, meer dand e helft die het draagt weet niet eens wie die dude is.. |
Die staat voor arafat, als sjalen konden staan dan.
Dom wicht :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
PLO sjaal. Ws vinden ze het mooi? (ever thought of that?)
|
Citaat:
maar wat willen de personen die het dragen dan duidelijk maken? dát is mijn vraag... |
Ze willen duidelijk maken: Ik heb het koud. Daarom heb ik een sjaal.
't ís niet moeilijk. |
Citaat:
Niet alleen alto's trouwens, ook mode artikelen bevatten Che tegenwoordig.. |
Óf 'ik ben verkouden en moet veel niesen als ik dan een sjaal om m'n nek doe hoef ik die viese zak niet meer in m'n broekzak te doen want ik ken mensen die dat doen en dat is gewoon echt ranzig'.
|
Citaat:
Ik bedoel bronnen; http://www.thebestpageintheuniverse....lle_graph2.gif |
er zou trouwens ook een verschil in betekenis zijn tussen de zwart-witte en de rood-witte sjaal zijn.
iemand? |
Citaat:
|
Dat 't grappig is :D
|
Citaat:
|
In de tweede helft van de jaren zeventig, toen de strijd van de palestijnse bevrijdingsorganisatie tegen de Israëlische staat in alle hevigheid woedde, was een Arafat-sjaal het middel om je sympathie met de Palestijnen te bnetuigen. Later werd de sjaal gewoon gedragen door iedereen die er een beetje stoer of alternatief wilde uitzien. Zowel ruige motorrijders als brave schoolmeisjes droegen het zwart-wit of rood-wit geblokte ding om hun hals. Enkele jaren later was de rage helemaal over. Wie toen de sjaal nog rond zijn nek had was uit de mode of een échte linkse rakker.
http://www.amerikaantje.be/html/text/c_news.htm |
er is wel verschil tussen...en er is ook een groene, maar geen idee wat...
|
eindelijk het eerste deftige antwoord! dank je, scarf!
|
Ohw, is dat een arafat sjaal :D:D
Wij noemen dat een turken-tot :D Maar zover ik weet zit daar allang geen reden achter, is gewoon een stuk stof met vakjes, had net zo goed een ska-motief kunnen zijn :p Maar de enigste die ik met blauw of rood heb gezien zijn van die arabieren enzo... |
dan mag je toch eens goed rondkijken hoor!
die sjaals worden vaak op betogingen door linkse mensen gedragen. |
Citaat:
|
je hebt ze ook met die yinyang dingen erop in alle kleuren
ik heb er ook nog een, in een vlaag van verstandsverbijstering gekocht, mn kleine zusje ging er altijd op bidden :confused: |
kraakpandbewoners of linkse mensen
dat zijn de enigste die ik ermee zie lopen maar dat kan aan mij ligge |
Misschien ben ik nu heel erg blond, maar ik snap ff niet wat voor sjaal jullie bedoelen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.happyfunpundit.com/hfp/hits/jihad.gif |
Citaat:
Zoeen :p |
|
de officiele naam zou "keffieh" zijn.
|
Citaat:
|
deze shizzle;
http://picserver.org/view_image.php/...picserver.jpeg ik ben de mijne kwijt. (n) haal vd winter wel 'n keer 'n nieuwe als 't weer koud wordt. |
volgens mij worden die dingen bijna nooit gewassen en zitten er echt mega veel lagen huidschilfers en roos en zweet en snot op.
|
Citaat:
al beweerden ze van wel bahbah |
Citaat:
die dingen hoeven niet in de was joh, gewoon bacillen verzamelen en er weerstand tegen opbouwen. (a) |
Citaat:
:nono: gebruik dan op zn minst febreze |
Citaat:
ze zijnidd ook nooit ziek ja wel 'ziek' maar niet ziek |
mwah, opzich vond ik 't zelf wel fris om dat ding eens in de zoveel tijd ff in de was te pleuren.
|
Ik heb dr hier in de buurt nog nooit iemand mee zien lopen.
|
ja maar jij woont in Oene. Waar dat ook mag wezen.
|
Ze zijn wel heerlijk warm!
Maar matchen niet bij de rest van mijn kleren (n) :p |
Muhahaha, lachen topic....
Citaat:
waarom ik dat ding draag? Niet als steun van Arafat, maar ik ben me er wel van bewust dat het iets uitstraalt, net als dat iemand een Oilily sjaaltje zou dragen. |
Ghehe, ik heb er ook één. Een paars-witte (en af en toe de zwart-witte van m'n zusje). Ik draag 'm niet omdat ik steun aan de Palestijnen wil betogen, maar omdat ie lekker groot, warm en praktisch is. Je kunt er ook op zitten, picknicken, een hoofddoek/muts van maken, spullen in meenemen enz. enz. :p.
Ben het ook wel eens met funkypunk: het straalt idd wel iets uit... Oja, en ze zijn natuurlijk vet hip. ;) |
Citaat:
Dat is een boerengat naast Epe (Epe ligt tussen Apeldoorn en Zwolle ;)) met 5 boerderijen, 20 weilanden, 9 paarden 3 shetlanders, koeien en varkens zijn dr na de MKZ die daar begonnen is nog maar weinig. De mensen lopen daar voornamelijk in paardrijkloffies en blauwe overalls met klompen, die natuurlijk niet samengaan met Arafatsjaals, want wat de boer nie kent dat draagt ie niet. ontoppic: ik heb dr ook 1, hoewel ik'm amper draag, wel lekker warm in de winter, en hij wordt wel gewassen ;) |
Citaat:
ghehehe:D |
Turketotten de gekste!
|
Citaat:
b) Je hebt bijna gelijk, er lopen veel boeren rond, maar ik maak deel uit van de elite, ik heb zelfs kabelinternet. c) Oene is :cool: |
Ik heb er eentje meet peacetekens erop. Ooit op het Waterlooplein gekocht. Hij is echt lekker.
|
Moh ik heb ook zo'n sjaal :cool: ... en die heb ik gekocht met 4 redenen
1. Ik wil ermee laten zien dat ik de Palestijnen steun (al weten veel mensen niet dat hij daarvoor staat :s ) 2. Ik vind hem mooi 3. Hij is fijn 4. Als het koud is heb ik graag een sjaal om. (Ik heb hem trouwens laatst voor het eerst gewassen :p was wel nodig ja) |
Dat is het welkomsgeschenk bij de cursus:"Alto worden in 3 stappen" (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34. |