|  | 
| 
 Vraag dossier Ik ben net geslaagd voor me examen op het VMBO, ik ga nu naar SPW. 2 jaar geleden had ik eens een gesprek met mijn mentor en die zei toen dat ik het jaar ervoor vriendin was geweest met zo'n meisje, dit stond in mijn dossier. Vorig jaar heb ik ongeveer 3 gesprekjes gehad met een maatschappelijk werkster. Zal dit ook in mijn dossier staan? Eigenlijk wil ik helemaal niet dat de volgende school dit weet, ik wil hier gewoon helemaal overnieuw beginnen. Weet iemand dit? Het waren maar 3 gesprekjes, dus.. | 
| 
 Waarom vraag je dit niet aan degene die over het dossier gaat? Je kunt ook aan diegene meteen vragen of ze het dossier niet willen geven aan je volgende school...  Ik kan me trouwens bijna niet voorstellen dat die dossiers worden doorgegeven aan een beroepsopleiding... | 
| 
 dossiers worden niet door gegeven aan beroepsonderwijs. ze beginnen een nieuw dossier daar. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 je mag je dossier trouwens altijd zelf inkijken, als je daar behoefte aan hebt. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Heeft elke school zo'n dossier? En dat wordt nooit doorgegeven aan een andere school? | 
| 
 wat wordt er allemaal in zo'n dossier gezet eigenlijk? (evt bijzonderheden mbt bijvoorbeeld je thuissituatie enzo wel in ieder geval, maar wordt ook echt elk gesprek met je mentor (eventueel vertrouwenspersoon enzovoort) er ook in gezet?) | 
| 
 bij ons word er echt alles ingezet...maar dan ook echt alles! | 
| 
 nujah....bijna alles  :) | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 maar van de basisschool werd het dossier toch wel doorgegeven? bij mij hadde nze op de middelbare school iig een hele dikke, en toen dachten ze dat ik vaak verhuist was ofzo, wat niet zo was. mja ik weet niet eig hoehet ,et de vervolgopleiding zit. beetje nutteloos miss dit. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 Citaat: 
 maar of het ook een standaardprocedure is... | 
| 
 @dreen: volgens mij wel. want bij mij zeiden ze toen, dat als je vaak verhuist je dossier doorgestuurd word en daarom ook dikker word. maar bij ee nander meisje was ie juist heel dun omdat de school hem niet had doorgestuurt. overgins was ik niet verhuist en was mijn dossier toch heel dik:s | 
| 
 Citaat: 
 | 
| 
 ach mijn dosier is inmiddels al zo dik dat menig mens het laat afweten die 'even' door te kijken  :D | 
| 
 Citaat: 
 Ik ben een keer gewisselt van school en toen moest ik zelf mijn rapport meenemen om te laten zien dat ik over was van 3 naar 4 vwo. Lijkt me dan niet dat ze mijn dossier hebben. | 
| 
 @dreen:ik heb echt geen idee wat er in die dossiers staat. ik heb mijne nooit ingezien, en niemand heeft er iets over verteld oid. ik weet niet of ze je dossier niet gewoon automatisch, met al jou gegevens aan de nieuwe school gegeven. dat maakte ik eig op uit wat die vrouw toen zei. mja ik weet het eig niet. bij jou lijkt dat eig niet zo zijn gegaan. | 
| 
 Ja, bij mij begon ook de schoolarts ineens dat ik al op de kleuterschool erg verlegen, onzeker en zenuwachtig was, want dat stond in me dossier.. :confused:  Zelfs zoiets dus.. | 
| 
 Citaat: 
 | 
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33. |