![]() |
rust?
rust?
Bladeren dwarrelen neer op het kussen waar ik slaap. Eindelijk geen gedachten meer, verlost van mijzelf Onder de deken van mijn slaap droom ik van jou Waar ik je liefheb, bemin. Blijf je me trouw? Zelfs hier in de wereld van mijn dromen Heb ik geen rust Zelfs hier in de wereld van mijn dromen Hoe je hem kust Waarom deed je dat schoot ik tekort? Waarom deed je dat Wij zijn nu klaar. Bladeren dwarrelen neer op het kussen waar ik slaap. Toch die gedachten weer. Het verwijt aan mijzelf |
(y)
woordkeus vind ik mooi, stijl vind ik mooi, metrum loopt niet overal even lekker, ff bijschaafen, voor de rest niets dan lof oja en verwijt, van verwijten is met een t ;) |
Ik zou er dit van maken:
Waarom deed je dat, we zijn nu klaar. Voor het dramatische effect. Verder kan ik er niets aan doen, en ik ben heel normaal verder, maar mijn interpratie van beeldspraak haalde hier toch even een grap met me uit: 'Onder de deken....ik je liefheb, bemin.' + 'Wij zijn nu klaar.' Ik vraag me af of het een stiekeme verwijzing is, of dat het gewoon geheel onbewust is. Een vrij goed gedicht, mijns inziens. De vraagstellingen zijn mooi, en doordat je niet al te expliciet verteld wat de ik-persoon doormaakt komt het erg heftig over (y). |
okej ik tweifelde er al aan maar de spellingcontrole gaf bijde mogelijk heden aan en aangezien mijn spellen een ramp is is dat dus verkeerd gegaan
en xineof de woordspeling is onbewust |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16. |