Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Bultje/puistje komt niet door? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=889132)

duivelaartje 02-07-2004 15:22

Bultje/puistje komt niet door?

Net boven m'n neus, precies tussen mijn ogen, zit een soort bultje.
Het zit er 2 weken volgens mij. Als ik er op druk doet het wel een beetje pijn, net zoals een net opkomend puistje. Het is een soort bultje onder de huid, wat je dus ookwel eens hebt met een puistje. Ik kan het tussen 2 vingers pakken en heen en weer bewegen. Het zit du s niet echt vast.
Ik denk zelf aan een puistje wat dus niet doorkomt. Maar je ziet het niet echt, het is ook geen rood plekje. Als je goed kijkt zie wel een klein "hobbeltje", maar zeker niet duidelijk te zien.

Ik ben wel benieuwd wat het is eigenlijk en wat ik er aan kan doen.:)

Ingetjuhh 02-07-2004 15:23

Heej.
Ik denk dat het inderdaad gewoon een puistje is.
Ik heb dat ook wel eens gehad.
Duurt gewoon voor dat hij doorkomt.
Weinig aan te doen..
Na een tijdje komt hij er vanzelf uit.

MieX 02-07-2004 15:26

Heb ik ook af en toe last van, kreeg van een vriendin die schoonheidsspecialste is de tip om er elke avond tea-tree olie (gewoon van het Kruidvat oid) op te doen, dan komt ie sneller door

Midget 02-07-2004 16:04

misschien ben je snachts ontvoerd door aliens, en hebben ze een zender tussen je ogen geplaatst :eek:

of dat...of het is een puist die er nog niet in de bloei staat, in dat geval is het wachten op het te komen spectakel.

duivelaartje 02-07-2004 16:40

Aliens?? :( Nee toch.... :(

Hmm, dat puistje doet er wel lang over dan. :o Wil nog niet geboren worden zeker. :s

Sennah 02-07-2004 16:59

gewoon een onderhuids ontstekinkje, is wel even lastig, maar gaat vanzelf weer over, maar je niet druk :)

Copycat 02-07-2004 17:16

Keihard knijpen (y)
Dan schiet alles ervanzelf wel uit :D

duivelaartje 02-07-2004 18:12

Citaat:

Copycat schreef op 02-07-2004 @ 18:16 :
Keihard knijpen (y)
Dan schiet alles ervanzelf wel uit :D

Ja, maar zit beetje onder de huid. :s

Nomen Est Omen 02-07-2004 18:21

Citaat:

water and fire schreef op 02-07-2004 @ 17:59 :
gewoon een onderhuids ontstekinkje, is wel even lastig, maar gaat vanzelf weer over, maar je niet druk :)
Ja, inderdaad. Hoeft niet door te komen, hoor. Ik zou er in ieder geval niet aanzitten, lijkt me niet verstandig. Het gaat vanzelf weg!

Tesca 02-07-2004 19:03

Ik had dat een tijdje geleden ook. Maar bij mij ging het gewoon ineens weg, het was geen puistje wat uit moest komen. Beetje raar. :S

BarbapapaX 03-07-2004 13:21

Citaat:

duivelaartje schreef op 02-07-2004 @ 16:22 :
Net boven m'n neus, precies tussen mijn ogen, zit een soort bultje.
Het zit er 2 weken volgens mij. Als ik er op druk doet het wel een beetje pijn, net zoals een net opkomend puistje. Het is een soort bultje onder de huid, wat je dus ookwel eens hebt met een puistje. Ik kan het tussen 2 vingers pakken en heen en weer bewegen. Het zit du s niet echt vast.
Ik denk zelf aan een puistje wat dus niet doorkomt. Maar je ziet het niet echt, het is ook geen rood plekje. Als je goed kijkt zie wel een klein "hobbeltje", maar zeker niet duidelijk te zien.

Ik ben wel benieuwd wat het is eigenlijk en wat ik er aan kan doen.:)

ik heb daar 2 weken geleden ook last van gehad ik zou er niet teveel aan zitten ik heb er een litteken aan overgehouden

Roos 03-07-2004 14:29

Ikzou er gewoon niks aan doen.. niet aan krabben ofzo. Je huid goed schoonhouden en misschien even stomen? Maar ik vraag me af of het werkt :)

Daantje_0705 03-07-2004 14:36

Ik heb dat ook wel eens en dat soort puistjes doen ook pijn bij mij ook. Bij mij helpt het wel om het aan te stippen met tandpasta of in te smeren met benzylperoxide. Knijp het vooral niet uit want dan verspreid alle viezigheid zich onder je huid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.