![]() |
Dronken van liefde
Lopend over een pad zonder wegen
Enkel geleid door jouw lach Als een prins die mij redden kon Is hoe ik jou ooit zag Als een struikelende dronkelap Verdrink ik in jouw ogen Verder dan ooit gedacht Dieper dan zou mogen Ik sta nu voor de keus En doordrongen van jouw regen Besluit ik terug te lopen Met volop de wind tegen Uitgeput en uitgeblazen Weer aangeland bij onze start En al dat herinnert aan wat er was Is dat barstje in mijn hart |
(y)
|
Met volop de wind tegen
Dit vind ik een wat vreemde zin. Zowel de zinsbouw, als de bepaling 'volop' voor wind tegen. Ik zou er óf, als je volop toch wilt houden, er 'Met de wind ('zo' misschien hier tussen?) volop tegen' van maken, óf ik zou er een ander woord voor kiezen. Verder vind ik 'kneus' een wat ongelukkige woordkeus, eigenlijk valt deze er een beetje buiten. Ik vind het voor de rest een leuk gedicht; leuk hoe je die band legt met het dronkemanschap. De slotregel vind ik wat minder, deze vind ik niet zo overtuigend overkomen, omdat ik hem wat cliché vind. Vooral 'dieper dan zou mogen' vind ik een sterke zin; zowel qua woordkeus als ritmisch gezien (y). De titel vind ik ook wel mooi, maar zelf had ik gekozen voor 'dronken door de liefde', dat vind ik altijd zo mooi staan ;). |
Toppie weer! Zoals gewoonlijk :)
|
Citaat:
|
Citaat:
maar verder heb je gelijk |
Citaat:
Ik begin echt leesblind te worden :(. Het spijt me, er stond 'keus', zie ik net. |
Prachtig gewoonweg!
|
Wauw =) niet verwacht dat er zulke positieve reacties zouden komen.. Maar de laatste regel is inderdaad een beetje slecht.. (heel erg zelfs) Iemand suggesties?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23. |