Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Leuk kapsel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=889361)

Elmoo 02-07-2004 18:52

Leuk kapsel?

Hoi allemaal,

Ik heb komende week mijn diploma uitreiking :)
Nu wil ik wat leuks doen met mijn haar maar heb eigenlijk geen idee wat.
Mijn haar is lang (ruim over de onderkant van mijn schouderbladen) en stijl.
Heeft iemand hier misschien leuke tips/ideeen voor gave kapsels?
En nee, ik ga het niet afknippen :)

P.s. Niet iets truttigs a.u.b. :p

Dubbel_FriSsS_ 02-07-2004 18:53

en hanenkamp (maar dan zou je er tog ietsje af moete doen :P)

Mimosa 02-07-2004 18:55

Citaat:

Dubbel_FriSsS_ schreef op 02-07-2004 @ 19:53 :
en hanenkamp (maar dan zou je er tog ietsje af moete doen :P)
:rolleyes:

Gothic 02-07-2004 18:56

Gewoon zoals je het altijd hebt?

Elmoo 02-07-2004 19:02

Citaat:

Gothic schreef op 02-07-2004 @ 19:56 :
Gewoon zoals je het altijd hebt?
Heb het normaal in een staart, vlecht of halve staart. Ben nu juist op zoek naar iets anders :)

Daantje_0705 02-07-2004 19:24

Mijn haar is wel iets korter (schouderlengte) en ik had het op de volgende manier gedaan: eerst maak je een staart en dan pak je daar een plukje van wat je met een klemmetje vastzet in de rest van je haar. Als je haar erg lang is dan kan je het plukje eerst rond het elastiekje van je haar draaien zodat je niet zo'n lange hangende pluk hangt. Als je dan al je plukjes hebt vastgezet dan heb je een soort van ster met plukjes haar en je elastiekje is gelijk gecamoufleerd. Ik kreeg hier altijd leuke reacties op en het is echt niet moeilijk.

Cookie 04-07-2004 13:53

permanentje?

ligt er wel aan hoe zwaar je haar is, ik heb zelf stijl haar tot iets boven het midden van mn schouderbladen maar permanent blijft bij mij absoluut niet zitten. het enige wat ik kan is een staart anders zakt het uit.

Cytherea 04-07-2004 14:02

Wild opsteken is altijd wel leuk. Permanent moet je niet doen. Het is slecht voor je haar en vaak is het maar de vraag of het er leuk uitziet. Je kunt wel pijpekrullen doen en dan opsteken ofzo.

Redhair 04-07-2004 17:49

Opsteken is inderdaad leuk!

Elmoo 04-07-2004 17:54

Citaat:

Cytherea schreef op 04-07-2004 @ 15:02 :
Wild opsteken is altijd wel leuk. Permanent moet je niet doen. Het is slecht voor je haar en vaak is het maar de vraag of het er leuk uitziet. Je kunt wel pijpekrullen doen en dan opsteken ofzo.
Ik vind een permanent ook sonde... maar leg eens uit hoe dat opsteken werkt. Heb t wel eens geprobeert (heb niet zulk dik haar) maar kreeg het niet voor elkaar :s

yael 04-07-2004 17:57

Krullen maken en opsteken??

Of een keer los.. :)

rick1000 04-07-2004 18:19

ff als man/jongen mijn mening. Ik vind die kapsel van meiden leuk waar er in het midden een "hanenkam" is en dan naar de zijkant to een beetje punterig, heel simpel tekeningetje \|/ alleen dan de zijkante iets meer naar beneden.(moet je je haar wel rood, paars ofzoiets doen.)

Elmoo 04-07-2004 18:28

Citaat:

rick1000 schreef op 04-07-2004 @ 19:19 :
ff als man/jongen mijn mening. Ik vind die kapsel van meiden leuk waar er in het midden een "hanenkam" is en dan naar de zijkant to een beetje punterig, heel simpel tekeningetje \|/ alleen dan de zijkante iets meer naar beneden.(moet je je haar wel rood, paars ofzoiets doen.)
Vind ik zelf idd ook gaaf :) Maar mijn haar is daar ffies te lang voor helaas :s
Mensen die weten hoe je lang haar moet opsteken, laat je ff horen!

Anno 1986 04-07-2004 18:44

Opsteken is helemaal niet moeilijk hoor!
Dan moet je alleen wel een overdosis van die klemmetjes in huis hebben :

___
| | | met drie van die haakjes, of vier of vijf.

Goedkoop verkrijgbaar bij de H&M ;-)

Hoe het werkt?

Je kunt voor het gemak eerst een staart maken, en dan gewoon willekeurig wat plukjes pakken en dubbelvouwen, en vastklemmen. Leuk is het als je het halverwege al vastzet, want dan hou je van die piekjes eruit!

Als je het wat losser wilt hebben, zou ik het zonder staart doen. Dan kam je het gewoon per dun plukje in de richting waar je het wilt en zet je het vast.
Wat ook leuk is; van sommige plukjes vlechtjes maken en die ook vastzetten.

MAAR ik stop, want ik weet niet of ik wel zo duidelijk ben nu.....???

Grtjs.

Daantje_0705 04-07-2004 19:20

In mijn uitleg hierboven staat ook hoe je je haar op een leuke en makkelijke manier kan opsteken.

Dzjes 04-07-2004 19:24

Je kan je haar ervoor ook touperen (creperen?) of hoe ze het ook noemen, je kamt het dus naar boven toe zodat het allemaal wat knoopt en pluizig gaat staan, maar hierdoor lijkt je haar veel dikker als je het opsteekt.
Dan gewoon in een staart, en dan lok per lok vaststeken met schuivertjes. :)

merijn 06-07-2004 10:23

Maak een staart in het midden op je achterhoofd.

Pak een pluk en draai die rond het elastiekje. Zet de pluk dan vast met een klemmetje. Doe dit net zoland tot je haar op is.. Je kan er allerlei leuke bouwsels mee maken op deze manier.

Myuki 06-07-2004 10:29

Citaat:

Dzjes schreef op 04-07-2004 @ 20:24 :
Je kan je haar ervoor ook touperen (creperen?) of hoe ze het ook noemen, je kamt het dus naar boven toe zodat het allemaal wat knoopt en pluizig gaat staan, maar hierdoor lijkt je haar veel dikker als je het opsteekt.
Dan gewoon in een staart, en dan lok per lok vaststeken met schuivertjes. :)

tou·pe·ren (ov.ww.)
1 kleine plukjes haar naar de wortel kammen om het haar te laten uitstaan => creperen, tegenkammen

jolliehollie 06-07-2004 16:10

heeej

ik doe nooit elastiekje... marja kweet natuurlijk niet of dat bij jou lukt, maar ik pak me haar altijd gewoon een soort beet prop het een soort op en doe dan gewoon ff in het wilde weg klippies der in, en doe het daarna goed, lukt meestal wel.
Maar ja iedereen doet het weer anders denk ik !! :)

suc6 dermeej!!!

Chayra-Ley 06-07-2004 17:10

mijn manier van opsteken is een beetje anders:
ik heb een stuk of tien van die krab-achtige klemmetjes, ik doe mijn handen dan langs de zijkant van mijn hoofd, het haar langs je wangen en aan de zijkant opheffend naar de bovenkant van je achterhoofd, en dan een stuk of twee van die klemmetjes aan elke kant, zo symmetrisch mogelijk. Dan de onderkant van je haar, net onder je oren, omhoog liften en vastmaken met een klemmetje, dan nog wat van het haar in je nek omhoog doen met een klemmetje en dan heb je precies zo'n 'waterval' van (in mijn geval) krullen (zoals hier , hoewel mijn haar een stuk korter is dan het jouwe) , of in jouw geval gewoon stijl haar. Is erg mooi :)

kijk anders ook es hier: http://www.updos.org/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.