Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Webdesign] welke progs gebruik jij? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=88958)

M1d0 12-05-2002 15:23

Met welke programma's maak jij je site?

Oke, ik ben dus niet zo goed in site's bouwen en wou wel is wat proffessioneler gaan beginnen...

Tot nu toe heb ik voor me site de volgende programma's gebruikt:

* Frontpage
* Dreamwaver (voor het flash)
* Swish 2.0 (voor het flash)
* Unlead Gif Animator 5.0 (voor de plaatjes)

Maar welke gebruiken jullie nou om je site te maken? Dus ook voor plaatjes, flash etc...

Ben benieuwd...

M1d0

1201Rick 12-05-2002 15:24

Eigenlijk ongeveer zeflde als jouw,

- Dreamweaver 4
- Fireworks 4
- Flash 5
- Photoshop 6

M@rco 12-05-2002 15:29

• HomeSite 5.0
  • Paint Shop Pro 7.0
  • Animation Shop 3.0
  • Photoshop 6.0

Paperz 12-05-2002 15:30

Flash...
Dreamweaver...
Notepad...
Illustrator (icm flash)...
Photoshop..

Darkened Sky 12-05-2002 15:33

Paint Shop Pro 7

Notepad voor de rest...
kijk maar (als dit mag!:D)

eddie 12-05-2002 15:34

Edit Plus 2.11 :)

*heeft geen plaatjes en flash op zijn site*

Orion 12-05-2002 15:42

Voornamelijk: Homesite 5

En ook nog een beetje: Paintshop Pro 7 en Photoshop 7

Kleine dingetjes editten met notepad

Ufke 12-05-2002 15:44

Arachnophilia 4
Dreamweaver 4
Fhotoshop 6
MS Paint :D
Paint Shop Pro 7
Flash 5
Fireworks 4

waarom gebruik ik zoveel programma's??

Cool_D 12-05-2002 15:48

*Dreamwaver
*Adobe photoshop
*1stpage 2000
*Swish
*Flash 5
*soms wat generators voor flash navbars

-=Odysseus=- 12-05-2002 15:50

Dreamweaver Ultradev 4
CoffeeCup 9.1
Frontpage
Flash 4
Notepad
Photoshop
Hotdog

DutchECK 12-05-2002 15:56

Pagebuilder (ik gebruik Geocities jah :o)
Beetje Frontpage (losse stukken HTML afkijken)
Coffeecup Flashprogramma (ben de naam vergeten)

Nee, ik ben geen ster met programma's, drag&drop is voor mij moeilijk genoeg :D

ekki 12-05-2002 16:03

Citaat:

Darkened Sky schreef:
Paint Shop Pro 7

Notepad voor de rest...

me2.

Koen 12-05-2002 16:07

Ik blijf erbij dat mensen die nog steeds notepad gebruiken maar eens verder moeten gaan kijken dan hun neus lang is, zodat ze kunnen ontdekken wat nou eigenlijk het voordeel is van syntax highlighting ed.

Ik gebruik zelf overigens Homesite 5 voor de code, Photoshop 6 voor de plaatjes en Windows Commander 4.54 om te uploaden :)

-=Odysseus=- 12-05-2002 16:10

Citaat:

Koen schreef:
Ik blijf erbij dat mensen die nog steeds notepad gebruiken maar eens verder moeten gaan kijken dan hun neus lang is, zodat ze kunnen ontdekken wat nou eigenlijk het voordeel is van syntax highlighting ed.
Ben ik het helemaal mee eens.

Darkened Sky 12-05-2002 16:10

Citaat:

Koen schreef:

Old habits die hard ;):p

perseus 12-05-2002 16:10

Ms paint :)
Adobe photoshop 7.0
wordpad
Irfanview (icoontjes)
flash 5.0
geluidsrecorder (ofzo)
wav to mp3 decoder

Nah, dat was het wel zo'n beetje

perseus 12-05-2002 16:12

Wie kan er eigenlijk nog wel HTML hier?

Darkened Sky 12-05-2002 16:15

ik, maar dat was denk ik al wel zichtbaar...

perseus 12-05-2002 16:18

Citaat:

Darkened Sky schreef:
ik, maar dat was denk ik al wel zichtbaar...
Ja, maar er zijn er zoveel die frontpage gebruiken om aan de codes te komen.

Harrie 12-05-2002 16:26

Citaat:

perseus schreef:
wie niet ..

ik gebruik *still* notepad en fotosoep 6..

Jozzy 12-05-2002 16:43

* HotDog Pro 5.5
* Adobe Photoshop 6
* Adobe Illustrator 10
* Ms Paint :D

-=Odysseus=- 12-05-2002 16:45

Citaat:

perseus schreef:
Ik ken wel gewoon HTML. Maar ik heb niet echt veel zin om alles helemaal zelf te gaan lopen typen als ik met een website bezig ben. En bovendien zal bijna iedereen dat wel kennen want als je echt een website wil gaan bouwen moet je wel snappen hoe iets werkt.

eddie 12-05-2002 16:54

Citaat:

perseus schreef:
uuhh... ik! :) (met een beetje hulp van Handleiding HTML en de W3 standaarden (jaja, die volg ik :D))

Henri 12-05-2002 17:29

Alleen Notepad.

Octopus 12-05-2002 17:41

-Dreamweaver 4
-Photoshop 7
-Swish
-Flash 5
-NotePad

spawn again 12-05-2002 17:56

Cutepage 2.0 (geen WYSIWYG editor, soort html'ized kladblok)
Photoshop 7.0
Imageready 7.0 (img maps/animaties/etc)

En uploaden met WS_FTP Pro. :)

En html roelt. :cool:

Trouwens, alle WYSIWYG editors kunnen geen PHP weergeven en dat gebruik ik nogal veel. :p

Paperz 12-05-2002 18:00

Citaat:

Koen schreef:

Voro kleine aanpassingen ga ik niet een 'groot' programma opstarten wat ik maar 3 minuutjes gebruik... gewoon ff de source opengooien en editen...

Jozzy 12-05-2002 18:03

Citaat:

spawn again schreef:
En uploaden met WS_FTP Pro. :)
Ehh weet je wat er beter is aan Pro dan aan LE?? Ik gebruik nl LE, maar als Pro nou beter is ofzo...?? Thnx! ;)

eddie 12-05-2002 18:23

Citaat:

Paperz schreef:
Voro kleine aanpassingen ga ik niet een 'groot' programma opstarten wat ik maar 3 minuutjes gebruik... gewoon ff de source opengooien en editen...
Gebruik gewoon EditPlus...
Is maar 1 MB om te downloaden, en start (bijna) net zo snel als notepad.
EN je hebt syntax-highlighting :D

Koen 12-05-2002 18:26

Citaat:

Paperz schreef:

Maar als je een website designt, en daar dus wel even mee bezig bent (ik heb heel wat uren naar homesite gestaard tijdens het maken van 't Fotoboek) maak je 't jezelf toch makkelijk door even een programma te openen? Zoveel moeite kost dat toch niet? :)

Scheelt je vaak velen malen uploaden omdat je fouten veel eerder ziet.

NielZ 12-05-2002 18:27

Voor de HTML Adobe Golive, voor buttons ed vanalles en nog wat... Laatst 'iDraw' gebruikt, maar volgende x is het misschien Photoshop... :)
Owja: voor het UL'en meestal m'n terminal, die snapt ftp tenminste ;)

Paperz 12-05-2002 18:32

Citaat:

Koen schreef:

Maar als je een website designt, en daar dus wel even mee bezig bent (ik heb heel wat uren naar homesite gestaard tijdens het maken van 't Fotoboek) maak je 't jezelf toch makkelijk door even een programma te openen? Zoveel moeite kost dat toch niet? :)

Scheelt je vaak velen malen uploaden omdat je fouten veel eerder ziet.

Mja ik heb ook niet voor niks Dreamweaver & Notepad staan... ik gebruik 't echt alleen voor kleine update of een snelle pagina...
daarnaast maak ik nooit *ahum* foutjes en wijziging controleer ik altijd eerst offline... ;)

ekki 12-05-2002 18:48

Citaat:

Koen schreef:

Na het vorige topic hierover ben ik het één en ander aan html-editors gaan uitproberen. Ik moet zeggen dat ik er weinig echt fijn vond. Idd is het handig dat je de tags in een ander kleurtje ziet dan de tekst enzo, maar er zitten vaak irritante andere dingetjes in, waar ik geen zin in heb.

De enige die ik wel redelijk vind was hotdog (geloof ik). Maar als ik wat ga doen met html pak ik toch meestal notepad (=vertrouwd). Maar eigenlijk is hotdog precies hetzelfde, in de zin dat je het zelf moet maken en zelf html moet kennen. Het is dus eigenlijk zeker handiger, ja.

In ieder geval zal ik nooit wysiwyg-editors gebruiken. Dat vind ik te nep zeg maar.

Danny 12-05-2002 18:58

http://www.maguma.com/ :)

Triloxigen 12-05-2002 19:14

UltraEdit, een texteditor voor de html & php code

Picture Publisher & Photoshop voor de images...

chatfreak2002 12-05-2002 19:18

Agile HTML editor (met syntaxis highlighting (of zoiets))
PHP master editor
Jasc Paint Shop Pro

ijspaleisje 19-06-2002 20:22

Citaat:

ModuM schreef:

Ehh weet je wat er beter is aan Pro dan aan LE?? Ik gebruik nl LE, maar als Pro nou beter is ofzo...?? Thnx! ;)

Ten eerste de lay-out en ten tweede zijn de geavanceerde opties veel beter. Ik ga zekers weten voor pro

Lucky Luciano 19-06-2002 20:42

Frontpage

aayippie 19-06-2002 21:07

Frontpage

kladblok

fotoshop

internet exploder (om te rippen)

dafelix 20-06-2002 06:34

wat un lamers! gbruik asjeblieft gwoon kladblok en flash, maar ga geen frontpage gbruiken! seer onprofessioneel (owkeey kat me nu maar af hoor)

chursel 20-06-2002 06:46

Dreamweaver 4 en MX

kladblok

photoshop 6

Paint

Paint shop pro 7

Flash 5

CodeCharge ( Kan er geen drol van )

PHP coder of zo

Manuzhai 20-06-2002 06:55

HomeSite 5.0
PaintShop Pro 7.04
TopStyle Lite 2

En dan nog SmartFTP en MySQL-Front als rand-tools.

Manuzhai 20-06-2002 07:00

Citaat:

-=Odysseus=- schreef:
Ik ken wel gewoon HTML. Maar ik heb niet echt veel zin om alles helemaal zelf te gaan lopen typen als ik met een website bezig ben. En bovendien zal bijna iedereen dat wel kennen want als je echt een website wil gaan bouwen moet je wel snappen hoe iets werkt.
De code die die WYSIWYG editors uitspugen is echt de meest ranzige troep ever. Daarom vind ik het braque om zo'n ding te gebruiken, als je een keer iets wil aanpassen is het probleem moeilijk te vinden (en krijg ik bovendien de onweerstaanbare neiging de code op te ruimen).

Manuzhai 20-06-2002 07:01

Citaat:

dafelix schreef:
wat un lamers! gbruik asjeblieft gwoon kladblok en flash, maar ga geen frontpage gbruiken! seer onprofessioneel (owkeey kat me nu maar af hoor)
Oeh jah, als je notepad gebruikt ben je zo kewl! :rolleyes: Vind ik persoonlijk ook nou niet het toppunt van professioneel.

MaakUt 20-06-2002 07:29

ik gebruik ook Ultraedit... heb vroeger lang Textpad gebruikt...

voor de images gebruik ik Paint Shop Pro 7/ Xara X en Photoshop 7 ... voor af en toe heeeeeele kleine flashes (/me is niet zo dol op flash) gebruik ik Flash MX.. is ook moeilijk :D

eddie 20-06-2002 08:50

Citaat:

Manuzhai schreef:
Oeh jah, als je notepad gebruikt ben je zo kewl! :rolleyes: Vind ik persoonlijk ook nou niet het toppunt van professioneel.
Dan krijg je iig wel HTML-code volgens de HTML 4.01 standaard, krijg je niet tig keer de <FONT COLOR=kleurtje></FONT> tags, etcetera...

Vinzz 20-06-2002 09:03

Ik ben nu weer bezig met een nieuwe site...en gebruik:

-Dreamweaver MX
-Photoshop (voor art ;) )
-3DSmax (om objecten te importeren in photoshop)
-Fireworks voor vector dingetjes ;)

Chip Zero 20-06-2002 09:44

-Gif Movie Gear
-Paint Shop Pro
-Notepad
-Dreamweaver
-Perl Editor + Active Perl
-LeechFTP :)

dafelix 20-06-2002 11:06

Citaat:

Manuzhai schreef:

?!?! niet proffessioneel?! waarom nietdan? notepad doet tenminste wat ik wil, en gaat zoals eddie al zij geen overbodige tags erin zetten. maar wat noem jij wel professioneel dan? een programma het denkwerk laten doen en nog ff je naam eronder? of dat je alle codes weet en kent die je gebruikt?!

Koen 20-06-2002 11:09

Citaat:

dafelix schreef:

?!?! niet proffessioneel?! waarom nietdan? notepad doet tenminste wat ik wil, en gaat zoals eddie al zij geen overbodige tags erin zetten. maar wat noem jij wel professioneel dan? een programma het denkwerk laten doen en nog ff je naam eronder? of dat je alle codes weet en kent die je gebruikt?!

Notepad zelf is geen proffessioneel programma. Het heeft geen syntax highlighting, multi replace, enz enz enz. Zoals ik eerder ook al zei: Je doet jezelf te kort door alleen gebruik te maken van Notepad, terwijl er zoveel programma's zijn die je een beetje 'helpen' bij het maken van je source. (En dan bedoel ik geen WYSIWYG- of automatische tag-aanvul editor's.)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.