![]() |
kleren kopen in de VS welke maat ?
hai,
Ik wil graag een t-shirt importeren vanuit de VS, maar zit te peinzen over welke maat ik zou moeten nemen. Ik draag altijd XL, maar ik dacht dat Amerikaanse maten wat groter uitvielen :confused: , en ik heb al eerder een slechte ervaring gehad met een XL t-shirt dat veel te groot bleek te zijn (het kon bijna fungeren als een tent). Dit is de "sizing chart" (op de site gevonden) : large : xl : Width 22 / / 24 Length 30 / / 31 Sleeve 8 1/2 / / 9 Die zegt mij absoluut niks. |
Dat zijn de maten van het t-shirt, dus hoe lang en breed je shirt is, en hoe lang de mouwen zijn (in inches). Meestal staat er trouwens ook wel bij wat voor 'fit' het is.
|
Van broeken weet ik t wel bijvoorbeeld maat 30 is dan 46...16 bij optellen dus....maar maten van t-shirts dat zou ik niet weten...
|
Uhh ik heb toevallig van de week een Jesus Is My Homeboy shirt gekocht, die komen uit de VS. Normaal heb ik altijd een M en soms een L. Van dit shirt moest ik gewoon een S hebben wou hij niet om me heen hangen!! :s :s
|
je moet gewoon even een tabel zoeken van inches naar cm, en dan je gewone shirt even opmeten en kijken of t hetzelfde is.
|
Het probleem is echter dat ik niet weet hoeveel het zal krimpen :eek:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12. |