![]() |
Opgeblazen.
Hey, ik vraag me al een tijdje af hoe het komt dat er tijdens eten lucht naar binnen komt, omdat het soms erg hinderlijk kan zijn. Vooral de laatste tijd ben ik gauw opgeblazen na een maaltijd, soms zelfs na een glas water. Ik heb geprobeerd anders te ademen tijdens het slikken en dat soort ongein, maar ik werd er niet veel wijzer uit. Zijn er meer mensen die dit hebben, of die me kunnen vertellen wat het geheim is achter het eten zonder lucht naar binnen te krijgen ?
|
Citaat:
als het wel lucht isw boer je nl en is het weg |
Nee, het is lucht, het gaat dan borrelen en drukken en uiteindelijk "verlaat de lucht het lichaam" ook wel, maar als er echt veel lucht zit, kan die druk vervelend worden. Vroeger had ik het volgens mij minder gauw, hoewel ik me niet kan herinneren dat ik echt anders ben gaan slikken oid, kan er iets anders "fout" zijn ?
|
Het kan komen doordat je te snel eet/drinkt, dan heeft je lichaam zeg maar niet genoeg tijd om de lucht tegen te houden. Of doordat je veel dingen met prik drinkt, maar dat laatste is het iig niet als je het ook al bij water hebt.
Als je ook niet te snel eet, dan weet ik niet hoe t kan komen. |
als je schrokt kan er extra lucht mee komen maar ik dacht dat opgeblazenheid en maag/darmgassen vooral komen doordat bij de vertering van voedsel gassen vrijkomen en dat soms wat veel kunnen zijn zoals bij bonen bijv.
|
Nja, ik eet relatief (erg) gezond en vaak met smaak, niet snel dus. Ik zal eens proberen nog langzamer te eten; heeft misschien ook wel iets.
|
kleine hapjes nemen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |