![]() |
Vriendschap, of toch meer?!
Mijn beste vriend en ik zijn een raar stel.
Ik noem hem voor het gemak even x. x en ik kennen elkaar 3 jaar. Sinds 1.5 jaar zijn we zeer goede vrienden. We vertellen elkaar veel, hebben veel lol samen enz. Afgelopen kerst hadden we allebei zin om te zoenen, en dachten we dus: waarom niet met elkaar. We hadden dus gezoend. Dat is nog een paar keer gebeurt, en gisteravond dus weer. Hij had een beetje luduvudu, allebei flink gezopen, en aan t einde van de avond gezoend. Is dit wel goed? ik ben zo in de war, ben bang dat we vriendschap gaan verwarren met liefde. of dat het de vriendschap verpest. Hebben jullie hier ervaring mee? |
Wat voel je zelf voor hem? Zie je hem echt als goede vriend, of krijg je best wel de kriebels voor hem? Wat voelde je op het moment dat je met hem zoende? Waarom zoende je eigenlijk met hem? Alleen om het zoenen zelf, of om het zoenen met hem?
Veel vragen, maar het lijkt me belangrijk als je eerst eens voor jezelf duidelijk krijgt wat hij voor je betekend :) |
Ik had dit ook met mijn vriend. We kenden elkaar al ruim een half jaar via msn en waren echt goede maatjes, konden alles met elkaar bespreken. Toen we elkaar voor het eerst zagen werd ik ook echt wel heel erg verliefd en hij ook en nu hebben we al vier maanden een relatie. Vriendschap en een relatie hebben dat kan best samen gaan vind ik. Bij ons gaat het al vier maanden goed. :)
|
moh als je blij bent met hoe het tussen jullie is nou... is er geen probleem :)
|
Als je wat meer voor die vriend voelt, ga er dan voor!
Ik ben ook verliefd gworden op mn beste vriend, en dat gezoen enzo, verwarde ook ons een beetje. Maar we zijn er gewoon voor gegaan, en mooier kan het niet worden. :D - sorry, ik zweef nog steeds heel erg - :o |
Citaat:
Gister zat ik met hem in de kroeg, en als ie even met andere meisjes ging praten voelde ik best wel een beetje jaloezie. Maar dat kan ook komen doordat ik als hij met een ander meisje zat 'alleen'zat. Ik zie hem echt als heel goede vriend, maar ik weet dus niet of ik kriebels voel. Misschien moet ik het nog maar even aankijken Dat ik met m zoende dacht ik: waarom kan je nou zo lekker zoenen eikel. En ik was bang dat hij er dit keer spijt van zou krijgen i.v.m ze luduvudu. Ik zoende met m omdat we elkaar al de hele avond zaten uit te dagen, en ik echt zin had om te zoenen. een combinatie van om het zoenen zelf, en het zoenen met hem dus, denk ik. |
Ik heb in dezelfde situatie gezeten met mijn toen-beste vriend alleen bij ons ging het verder dan zoenen. Het ging allemaal goed en waren gewoon vrienden enzo, geen relatie ofzo, totdat hij een vriendin kreeg en ik een beetje jaloers was. Tussen mij en die vriendin botste het nogal en uiteindelijk was het: Einde vriendschap.
|
Citaat:
|
jaah, heb ik ook gehad, maar ik heb er niks mee gedaan en na een jaar waren mijn gevoelens eindelijk over (pfff) :) en nu heb ik een schat van een vriend!
|
Ik denk toch dat je verscheidene dingen voor jezelf moet uitmaken :
- Waarom was je jaloers? - Wil je een vriend? - Zie je iets in hem (voor een relatie) ? - Voel je iets voor hem? Tijdens die zoen voelde je niets bijzonders, buiten dat je het erg leuk vond? Noujah, mss is het voor jullie beiden wel leuk om elkaar als 'zoenmaatje' te hebben. Wel opletten, het kan best gebeuren dat jij op hem verliefd wordt, maar hij niet op jou(of omgekeerd natuurlijk ;)) .. dan komen er pas problemen, maar zolang jullie gelukkig zijn bij deze situatie, waarom niet? |
Dat verpest de vriendschap inderdaad gegarandeerd.
|
ik werd bevriend met de beste vriendin van mijn ex, en ik heb het zelfde probleem. Maar ik moet zeggen dat ik na de eerste zoen van ons een week geleden, constant op wolken loop en aan niets anders kan denken, voor mij is het het waard. denk dat je je dat moet afwegen. Wat is eht waard?
|
Ik denk best dat je op zo'n manier een 'intieme' vriendschapsband kunt hebben. Ik heb ook een paar goede vrienden waar ik best close mee ben en veel mee knuffel en echt diepe gesprekken mee voer etc. Ik vind dit geen probleem voor een vriendschap. Dus als je van je zelf niet zeker wilt of je een relatie met hem wil beginnen moet je 't gewoon zo laten. Dan kan het de vriendschap alleen maar verpesten. Als je later toch kriebels krijgt en hij ook kan je het er altijd nog over hebben.
Succes |
Citaat:
Het is al zo sinds kerst vorig jaar dat ik twijfel. Sinds onze eerste zoen dus. Toen had ik echt kriebels enzo. Nu is het zoenen al wat 'normaler' geworden, dus echt kriebels heb ik nu iet meer. Hij reageerde ook als gewoonlijk nu. Maar hij is niet echt het type die zijn diepste gevoelens showt. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Bedankt voor je goede reactie! Ga door jouw vragen echt nadenken! :) |
Citaat:
Maar je hebt nu die kriebels dus niet meer? Of ben je er al aan gewend geraakt dat je die kriebels hebt, en merk je ze niet meer zo op, omdat het langzaam bij jullie contact is gaan horen? Weet je of hij die kriebels ook heeft gevoeld/voelt? Hebben jullie het er wel eens over gehad hoe het zou zijn als jullie een relatie zouden hebben? Nouja, waarschijnlijk zien jullie inderdaad vanzelf wel hoe het gaat lopen. Zolang jullie je er allebei maar goed bij blijven voelen, maakt het volgens mij niet zo heel veel uit welke kant het opgaat. Volgens mij zijn jullie wijs genoeg om de juiste beslissing te maken :). |
Citaat:
Nu voelen we ons er nog goed bij, maar ben zo bang dat dat overgaat! jemig! |
Citaat:
Wat bedoel je met 'ik ben zo bang dat dat overgaat'. De vriendschap die er tussen jullie is? |
gewoon voor gaan, lukt het niet...
beste vrienden en/of vriendinnen zijn vervangbaar... :o |
Citaat:
Eigelijk istie helemaal niet zo leuk;) (juist wel, anders was t niet me beste vriend...:S) |
ja op die manier redeneerde ik ook toen ik een vriend van mij leuk vond: straks gaat de vriendschap naar de klote.
Maar draai het om: straks krijgen jullie een leuke relatie. Of niet, maarja dat kun je niet voorspellen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33. |