![]() |
[Software]DOS-spel op Windows XP
Een van de eerste spellen die ik heb gespeeld is ASF Betaald Voetbal Simulator 96-97. En nog steeds vind ik het een mooi spel om ff een keer nog te spelen.
Het probleem is alleen dat het een DOS-spel is, terwijl ik Windows XP heb. Het spel werkt dan ook niet meer. Weet iemand of hier een oplossing voor te verzinnen is, zodat ik het spel alsnog wel kan spelen? Als ik het spel opstart krijg ik trouwens de volgende foutmelding (weet niet of je daar wat aan hebt): Error #3 Opening file Palet file : c:\Spellen\asfvt.pal <IOresult=2> occured in procedure/function: En dan stopt die. |
|
ja, dat heb ik allang gedaan, alleen ik heb de oplossing dus nog niet.
Alleen op google kon ik het niet vinden. Tenminste: ik heb wel zo'n programmaatje gevonden, waarmee het misschien kon werken, maar uiteindelijk is het toen niet gelukt. |
zorgen dat je niet alleen XP dr op hebt staan, daarnaast ook nog een dos-partitie of een win98 partitie, probleem opgelost
|
Citaat:
(maar wel de omslachtigste) Ook kon je dosbox gaan proberen, of een virtuele computer gaan gebruiken. En deze oplossingen kon je allemaal vinden, als je de zoekfunctie maar gebruikte. |
rechtermuisknop op het bestand (.exe of wat je ook aanklikt om te starten) en dan properties, dan tab compatibility, en probeer daar eens win95 aan te klikken.
|
Citaat:
Wat wel werkt voor de topicstarter is dit: http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1 |
Citaat:
Tja, alles proberen zou ik zeggen. Van dosbox, tot die ene optie, tot dan maar dual boot. HD's zijn groot genoeg tegenwoordig, gewoon erop pleuren ;) |
Citaat:
Het werkt nu. :p |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37. |