![]() |
Upload script voor fotos
Zodra ik het script start op een php ondersteunende server en ik wil een foto uploaden dan krijg ik deze melding:
Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 7478 is not allowed to access /tmp/phpWWQfg3 owned by uid 0 in /ext/j/ju/jumboweb.nl/html/upload foto/upload.inc.php on line 84 Warning: OpenDir: No such file or directory (errno 2) in /ext/j/ju/jumboweb.nl/html/upload foto/upload.inc.php on line 26 Warning: Unable to open I:upload foto\fotos\groot/thankstotommy114816120502385.jpg in /ext/j/ju/jumboweb.nl/html/upload foto/upload.inc.php on line 29 Warning: Division by zero in /ext/j/ju/jumboweb.nl/html/upload foto/upload.inc.php on line 33 Warning: Division by zero in /ext/j/ju/jumboweb.nl/html/upload foto/upload.inc.php on line 34 Status Foto met grootte 8825 upgeload en miniatuur gemaakt - thankstotommy114816120502385.jpg Even wachten, dan krijgt u zo vanzelf verdere uitleg ================================ wat is er aan de hand? |
Erm volgens mij kan hij iig een directory nie vinden als zo even snel kijk
|
Citaat:
|
wat staat er precies in die upload.inc.php ?
kan je de rgls 20 -> 35 anders niet hier ff neerzetten dan kunnen we zien waar hij de fout geeft en eventueel ook die mainvars.inc.php |
Ik vermoed dat dat script gebruikt maakt van de copy() functie om een Foto te uploaden, welke niet werkt zolang je PHP in safe mode draait.
|
Citaat:
|
Wat er aan de hand is, is dat safe_mode enabled is. Is maar goed ook. Jij probeert iets dat van root is te overwriten en dat mag niet. Bij zo'n upload script moet safe_mode uit. Nou kan je dat individueel instellen, maar dan moet je wel access hebben tot Apache. Ff je hosting ISP lief aankijken. Geef je weinig kans :p
|
Naja je overschrijft een temp bestaand van root. Denk niet dat dat erg is, lijkt me sterk. Belangrijke zaken worden niet in /tmp gezet :)
Over 't safe mode probleem kan je lang of kort praten, dat is gewoon niet te omzeilen met copy(). Er is wel een andere functie, move_uploaded_file() die in principe precies hetzelfde doet, maar wél werkt icm PHP in safe mode. Kwestie van de source aanpassen dus. Succes! |
Citaat:
|
welke host?
veel hosts hebben uploads uitgeschakeld (zie ook safe mode waarschuwing0 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11. |