![]() |
De eenvoud van gebruikelijke gewoontes
iets simpeler van opzet
dan normaal iets makkelijker te verteren dan normaal : Eenzaamheid valt te delen Onder ons Maar alleen ben jij er niet En dat maakt het allemaal zo moeilijk Er blijkt niet veel aan te zijn Aan alle nachten alleen Aan alle dagen zonder wat ik wil En ik weet niet Waar ik het fout heb gedaan Ik mis alles Wat jij was Ik mis het gevoel Wat ik verwoordde En niet terugkreeg De tranen zijn te laat Maar dat zijn ze altijd De ironie van ons samen De formule van eenzaamheid. |
Een heel puur gedicht; het gevoel komt goed over. Vooral woorden in zinnen verwerkt als 'allemaal' geeft het een oprechte toon/sfeer. De inhoud spreekt me aan, en ik vind het interessant dat je je echt concentreert op het alleen-zijn/missen van de ander. 'De ironie van ons samen / De formule van eenzaamheid' vind ik mooi gekozen; het zet de lezer aan het denken.
Qua woordgebruik vind ik het gedicht oprecht en puur, het is niet zo dat ik het erg bijzonder woordgebruik vind, maar het is gewoon erg geschikt voor de vorm en functie van het gedicht. Het leest prettig, rustig door (y). |
vind bovenal de inhoud echt prachtig. vooral je eerste strofe staat als een huis, komt zo goed aan!
verder is 't inderdaad een vrij simpel gedicht, maar dat vind ik geen negatief punt. zulke ideeen hoeven naar mijn idee niet ingewikkelt verwoord te worden, dat zou ze vervagen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42. |