Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   houden van..? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=890588)

BrunetJuh 04-07-2004 10:14

houden van..?

hebben jullie ook een relatie gehad waarin verliefdheid overging in houden van? en hoe gingen jullie daarmee om?

spacegirl 04-07-2004 10:23

heb t wel gehad, maar ik heb daar geen problemen mee gehad, want ik vond houden van een veel fijnere en intensere gevoel

Qimm 04-07-2004 10:24

Ja.

Tja ik ben daar niet bewust mee bezig geweest, nu was de verliefdheid niet zo'n uitbundige, huppel, bloemtjes, vlindertjes kriebel-verliefdheid, maar gewoon verliefd. En soms ben ik nog steeds verliefd, maar alleen op bepaalde momenten waarin hij zo lief is en voor de rest van de tijd hou ik gewoon van hem. Tis allemaal wat onmekbaar verlopen. Dus ik ben er niet echt 'mee om gegaan'

Dzjes 04-07-2004 10:40

Tuurlijk wel, dat heb je nu eenmaal met langere relaties.
In elk geval heb ik er geen problemen mee gehad, die verliefdheid keert in vlagen terug, het is dus niet zo dat ik helemaal nietmeer verliefd ben ofzo :). Want dat ben ik wel, maar op een andere manier dan vroeger. (= houden van?)

Kazet Nagorra 04-07-2004 11:21

Ja, ze maakte het uit.

Myuki 04-07-2004 12:15

nee verliefd+houden van

Horror Kitty 04-07-2004 12:28

geen idee. ik vind t nogal moeilijk om te bepalen wanneer ik om iemand geef of wanneer t echt houden van is.

iedje 04-07-2004 12:49

tuurlijk heb ik dat wel es gehad, maar ben van mening dat je pas echt weet wat het is als het je overkomt. dacht bij mn ex dat ik van em hield maar toen ik iets met mn huidige vriend kreeg besefte ik pas dat dat niet zo was.
mijn huidige vriend hou ik echt van en hij van mij, maar dat wil echt niet zeggen dat je niet meer verliefd kunt zijn :D ik geloof niet dat houden van het beste gevoel ter wereld is. verliefdheid is dat wel. houden van is een beetje een moeilijk gevoel. een fijn gevoel maar ook een gevoel met veel tegenstrijdigheden :)

Pluche 04-07-2004 12:55

Op dat moment besloot mijn vriendje het uit te maken.
'Het gevoel' was over, maar hij hield nog wel van me....
:s :| :confused:

Mimosa 04-07-2004 13:59

Citaat:

Mephostophilis schreef op 04-07-2004 @ 12:21 :
Ja, ze maakte het uit.
:cool:
sorry, maar het kwam er wel grappig uit...
In mijn geval trouwens hetzelfde zo ongeveer :|

*blue angel* 04-07-2004 14:18

Citaat:

iedje schreef op 04-07-2004 @ 13:49 :
dacht bij mn ex dat ik van em hield maar toen ik iets met mn huidige vriend kreeg besefte ik pas dat dat niet zo was.
mijn huidige vriend hou ik echt van en hij van mij, maar dat wil echt niet zeggen dat je niet meer verliefd kunt zijn :D

computer 04-07-2004 14:57

Denk dat het alitjd een combinatie van alles gaat blijven. Je zal niet altijd verliefd zijn.. maar ewl altijd van diegene houden. Denk vana llebei een beetje? ofzo..

iedje 04-07-2004 15:03

Citaat:

*blue angel* schreef op 04-07-2004 @ 15:18 :
ik bedoel natuurlijk verliefd zijn op je eigen partner terwijl je van em houdt... lol
en dat over mn ex, ik was heel jong en het was mn eerste vriend... vandaar dat ik dacht dat ik van em hield.... ik kon niet zonder em, maar niet omdat ik van em hield maar omdat ik niet alleen wilde zijn...

snoopy 04-07-2004 15:55

ja. die heb ik! Het gaat langzaam. Je wordt steeds minder verliefd, maar als het goed is blijf je af en toe nog wel kriebels houden, hoor... M'n hart maakt iig nog altijd een sprongetje als ik m zie :)

Leonoor 04-07-2004 16:04

Ik denk dat verliefdheid na verloop van tijd altijd over gaat in houden van. Maar kriebels kunnen er zeker blijven. :)

ludachris 04-07-2004 16:47

Op een gegeven moment zie je je liefde elke keer en wen je dr an, zo wen je aan die kriebels en verliefdheid en merk je er niets meer van want t is een gewoonte. Je gaat om je liefde geven, het houden van! Zo zie ik het..je voelt super veel voor je liefde en wil niemand anders meer.

Andijvie 04-07-2004 16:51

Jup, mja, het gaat nog altijd in vlagen. Ik ben soms weer helemaal opnieuw verliefd maar op een andere manier. Minder spannend, maar ook intenser voor mijn gevoel.
Verliefdheid is dus nooit helemaal weggegaan.

Mr.Oizo 04-07-2004 17:48

Nee want mijn enige relatie duurde maar 2½ maand en in 2½ maand gaat bij mij verliefdheid echt niet om in houden van, dus ja... dan niet he.

Qimm 04-07-2004 18:58

Citaat:

Pluche schreef op 04-07-2004 @ 12:55 :
Op dat moment besloot mijn vriendje het uit te maken.
'Het gevoel' was over, maar hij hield nog wel van me....
:s :| :confused:

dat klinkt bekend...

ik snap het ook nog steeds niet hoor, maar het kan me niks meer schelen :P

brokendream 04-07-2004 20:24

:) mjah, ik heb 2 jaar met een meisje gehad....en naja. soms was ik verliefd.....en soms hield ik van haar :)

*blue angel* 04-07-2004 20:54

Citaat:

iedje schreef op 04-07-2004 @ 16:03 :
ik bedoel natuurlijk verliefd zijn op je eigen partner terwijl je van em houdt... lol
en dat over mn ex, ik was heel jong en het was mn eerste vriend... vandaar dat ik dacht dat ik van em hield.... ik kon niet zonder em, maar niet omdat ik van em hield maar omdat ik niet alleen wilde zijn...

ik weet dat je dat bedoelde, en ik wou hetzelfde ongeveer antwoorden, maar was te lui om dat te typen, vandaar dat ik je quote... :)

xxx

Dusjcrib 05-07-2004 09:32

Joah, twee keer.

Bij mijn vorige relatie was toen eigenlijk alle 'spannendheid' er vanaf en kabbelde het allemaal maar zo'n beetje door.

Bij mn huidige vriend hou ik nu ook van hem, maar ik voel me ook nog steeds erg verliefd. Dat komt ook met vlagen, ik kan soms een tijdje lang weer helemaal kriebelig en fladderig zijn. Andere keren is het echt meer het houden van wat ik met name voel en dat is echt zo intens en er ook altijd.

'Ermee om gaan' daar is voor mij geen sprake van.. Ik hoef er niet bewust mee bezig te zijn. Het is gewoon zo en het is heerlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.