![]() |
Lopen
Met jou aan mijn hand
loop ik je voetstappen zwijgend achterna land, na land We komen ze voorbij stevige passen doorlopen is wat we doen met jou aan mijn zij Dwalend door de jaren moeheid slaat niet toe we lopen gewoon om met de stappen meevaren Waar we naartoe gaan weten we niet gewoon zoekend in het rond kunnen we ergens staan *** Paden, voor ons aangelegd ze praten tegen onze voeten 'Kom hier lopen!' wordt gezegd Stappen volgend, overal het is de vraag wanneer ik stoppen zal Voeten, voor mij gemaakt ik blijf maar lopen elk pad heb ik geraakt |
Ik vind het een erg leuk thema voor een serie gedichten, deze twee zijn in elk geval al erg (y). Ik vind het bij de eerste vooral grappig dat de ik-persoon voorop loopt, maar dat hij toch de voetstappen van degene die hij meetrekt volgt. Leuk gespeeld met werkelijkheid/het levenspad ed., bovendien dragen je gedichten een erg positieve boodschap uit.
Het tweede gedicht vind ik wat minder vanwege het metrum, ik vind het wat onregelmatig, het loopt wat stroef vind ik, door de beklemtoning van de woorden. Maar ook deze draagt een positieve boodschap uit, bovendien worden dingen als onzekerheid ed. niet achterwege gelaten (y). |
Hoehoe, dnakjewel voor je commentaar! :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23. |