![]() |
Zuchtend
De dwaze hamer valt
Als een doek op het toneel Op het midden van de dag Onverwacht in het geheel Als een droom al op de dag In het licht van weinig angst Bevangen door de schaduw Verwarmend door de tijd Kon ik maar langzaam dromen Zonder besef van klok Dan droomde ik mijn dagen Als een eindeloze eeuw Zo zonder druk van morgen En het gillen van de zucht Mijn wijde armen open Ik geniet van mijn geluk... ----------------- Oehhh wat een gemijmer.....wat een gereutel En dat terwijl ik ook had kunnen leren... Maar is al dat tijdverdrijf ook leuk om te lezen voor jullie leeskindertjes??? :) Let me know!! Leuk? Tataa! |
Citaat:
- In het licht van weinig angst --> Mooi gevonden. Je laatste zin is een mooi slot, doch mis ik in die strofe een beetje vorm. Verder, een geslaagd gedicht...! Grtjs. |
en ehm......zijn wijde armen niet altijd open? Das hetzelfde als sneeuwwit en donkerzwart...;)
Beetje dubbelzinnig, maar niet storend..... Grtjs. |
vind je eerste twee strofes heel leuk, daarna wordt het voor mijn gevoel wat minder, al kan ik niet zo goed aangeven waarom precies.
"Als een droom al op de dag" is naar mijn idee een beetje krom. maargoed zeker een geslaagd tijdverdrijf hoor! |
Anno 1986: gewoon een pleonasme, leuk toch :).
Ik vind het wel een sterk gedicht, met een goed metrum. Deze regel vind ik wat uit de toon vallen: 'Verwarmd door de tijd', daar zou ik omwille van het metrum van maken 'Verwarmend door de tijd'. Qua betekenis valt dat toch niet op dat dat wat verschilt ;). De schepping 'de dwaze hamer valt als een doek op het toneel' vind ik echt geweldig. Ik vind de herhaling van 'tijd' in de tweede/derde strofe niet zo mooi, maar verder een leuke woordkeus; je hebt niet teveel woorden nodig voor de beschrijving (y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22. |