![]() |
De laatste sporen
De laatste sporen
Lange tijd had ze geen woorden voor de wanhoop van gevoel Ze zocht een reden om te leven of tenminste nog een doel 'S Nachts liep ze door het duister en zonder dat zij zelf begreep Stond menig mens te kijken naar de vreemde dingen die ze deed Verdwaald in eigen hersenspinsels verloren van een moeizaam leven Heeft ze impulsief, maar toch bewust zichzelf de afgrond in gedreven En de bloemen, knuffels, kaarten voor haar gelegt op Perron A Laten op hun manier aan haar de laaste sporen na... |
:( Heel mooi...Kan me er goed in vinden..mooie rijm..ik wou zeggen dat de laatste twee strofes het mooist zijn, maar eigenlijk is dat niet waar, alles is mooi...
|
Ondanks het wat makkelijk gekozen metrum en rijmschema vind ik het een erg sterk gedicht, maar dat komt misschien wel juist door dat metrum/rijmschema; het maakt het gedicht erg standvastig en toegankelijk.
Mooi beschreven, zo'n reactie op een gebeurtenis in de laatste strofe doet het altijd goed vind ik :) (en daarmee probeer ik niet te zeggen dat het een dooddoener is, juist niet, maar dat het mooi is gekozen (y)). Er zit veel gevoel in, maar het is niet té dramatisch. Mooie woordspeling in de titel trouwens (y). |
Dank :)
Té dramatisch zou ook niet leuk zijn, en bovendien moet je het onderwerp in zijn waarde laten... Extra dramatisch maken heeft geen zin, het is al erg genoeg dat die dingen gebeuren. Grtjs! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12. |