![]() |
[Hosting] Wat is bandwidth?
:bloos: Ok, ik heb (nog) de ballen verstand van websites bouwen, maar na lang zoeken kwam ik terecht bij freewebs.com; makkelijk, gratis (vereiste), en 40 Mb ruimte is redelijk wat.
Maar nou kwam ik een term tegen waarvan ik niet weet wat de andere betekenis is: bandwidth. Ik wel weet dat het de down- en uploadsnelheid van je comp/verbinding is, maar ik heb nu een Monthly Allowance van 100.0 Mb. Kan iemand me kort uitleggen wat ze daarmee bedoelen :o ? |
Dat betekent dat er per maand maximaal 100.0 megabyte vanaf je host naar de pc's van je bezoekers gestuurd mag worden.
Dus dat je site, als die 1 mb groot is (hij is veel kleiner lijkt mij) 100.0 keer per maand door mensen bezocht kan worden. Persoonlijk zou ik kiezen voor de webspace die bij je internetprovider zit, en dit misschien voor opslag van plaatjes gebruiken (weet niet hoe het zit met reclame nl.) |
Als we kijken op Internetwoordenboek.nl lezen we het volgende:
Citaat:
|
Edit: Yorick heeft z'n post verbeterd :p
Bandwidth/Bandbreedte: De snelheid dat de verbinding heeft. Traffic/Dataverkeer: De hoeveelheid mb's (gb's, wat ze aangeven) dat je mag verstoken per maand. |
Hmm had hoop dat het het maximum was wat ik mocht down- en uploaden per maand, maar 't is dus ook wat anderen downloaden.....
Plaatjes (worden er veel!!) komen op de grote server van m'n paps te staan, die wil ik dan buiten dat dataverkeer gaan houden. Maar dat kan ik dan heel slecht schatten, stel ik heb 100 bezoekers per maand op die site, is 1 Mb dan 'veel'? > Is die 100 Mb dan genoeg? |
Citaat:
En of 100mb genoeg is, ligt aan wat voor site je hebt... Maar over het algemeen is 100mb echt te weinig... |
Citaat:
Dit leek me wel makkelijk zo. |
Citaat:
Ik lees trouwens op die site van freewebs dat hun datalimiet niet op 100mb maar op 500mb staat. Voorlopig meer dan zat voor je. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Mijn site gebruikt iets van 8Gb |
Citaat:
|
Citaat:
(Het domein is nog vrij.. ;)) |
Citaat:
Is in zoverre een hobbysite dat er reisverslagen (tekst) opkomen, andere tekstblokken, en links naar de site van het bedrijf van m'n vader (die momenteel wordt gebouwd) waar je dan op kunt inloggen en foto's zien. En een gastenboekje. Das alles. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar zelf maken kan in bijvoorbeeld Frontpage, en wil je echt iets moois en dynamisch is voor texten ed Mambo OS perfect.. Alleen dat is denk ik iets te ver gezocht.. |
Citaat:
500mb Al zou je met 100 in principe ook ver kunnen komen. |
Citaat:
Ik denk dat ik gepromoveerd ben in mijn membership :cool:, kon als 'provisional user' (account bestond korter dan een week) ook geen gastenboek maken, nu wel. Zal dit ook wel bijhoren. Nu denk ik wel dat ik meer dan genoeg heb. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50. |