![]() |
Titelloos
Titelloos
Is de liefde al gestorven? Is ieder al tot steen bekeerd? Hebben wij onze instincten al verloren? Hebben wij dan niets geleerd? Dagelijks zie ik mensen Uit op gewin en uit op geld Vertegenwoordigen zij de wensen Die God ons heeft verteld? Geen compassie op de straten In de bussen slechts chagrijn Nooit eens groeten, nooit eens praten Lege gezichten in de trein Is onze tijd bijna verstreken? Ligt ons lot in het abyss? Zal een boze God zich wreken? Niet wetend wat compassie is? |
Hm, je gedicht spreekt me niet zo aan. Ik vind de inhoud wat te generaliserend, eerlijk gezegd. Taalkundig gezien vind ik het een matig gedicht; ik vind de rijm soms wat te gedwongen, en het taalgebruik niet zo mooi.
|
Het loopt niet helemaal lekker.
Ik vind het er wel mee doorkunnen, maar ben er niet stuk van. |
Ten eerste vind ik zoveel vragen al niet mooi, dat maakt het zo overduidelijk om mensen aan het denken te zetten dat het geforceerd wordt.
Ten tweede vind ik het taalgebruik te makkelijk(zoals xineof ook al zei), het komt wat slordig over, alsof het puur op inhoud en rijm geschreven is. Ik vind hem niet zo mooi. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38. |