![]() |
Ochtend
Ochtend
Tikken van regen op de straat Een brommer die start, een vogel die fluit Mijn wekker die plotseling gaat Ik weet het, ik moet mijn bed nu uit Ik schud de dromen uit mijn hoofd Verlos me van het wekkerlawaai Ik ruim m'n kleren op zoals beloofd God, wat is de ochtend saai Ontbijt; jam en hagelslag Een kopje thee, een droge cracker Zo gaat het nu iedere dag Hé, gaat daar nu alweer die wekker? Nee, dit keer is 't de telefoon Wie heeft dat ding in godsnaam uitgevonden? Ik strompel van tafel, op m'n gemakje gewoon Hallo? ... Shit, verkeerd verbonden. Ik vervolg mijn ritueel, ietwat van slag Dan pas dringt het tot me door Kut, het is zaterdag. |
Hmm, vind het wel wat hebben. Vooral leuk dat zo naar voren komt dat het door een jongere geschreven is, dat mis ik vaak. De belevingswereld van een jongere, op een nuchtere manier beschreven.
Over je gedicht zelf ben ik minder te spreken, je rijm vind ik niet goed gebruikt. Ik denk dat je met een abcb schema veel beter uit de voeten had gekund. Taalgebruik vind ik wel goed, het idee erachter ook, alhoewel ik de clou aan het eind een beetje flauw vind. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24. |