![]() |
Eczeem
Op welke plekken komt eczeem allemaal voor?
Ik heb nu kleine jeukende bultjes aan de bovenkant van mijn voet. Het is erg irritant dus ik vraag me af of ik er creme op kan smeren tegen eczeem. Heeft iemand wel eens vaker dáár eczeem gehad? |
Volgens mij kun je overal wel eczeem krijgen maar ik denk dat je dat zalf er beter niet op kunt smeren maar beter eerst ff naar de dokter gaan! Weet je het iig zeker! :)
|
Hmmm, 't zijn echt maar een paar kleine bultjes/blaasjes. Daarvoor ga ik nu niet naar de huisarts. Maarja als ik wacht wordt het erger, dus dan kan ik er beter iets opsmeren.... :s
|
Of misschien ff een paar dagen afwachten, als het niet weg gaat kun je verder kijken!
|
ik heb het op mijn handen, polsen, kneiholtes ,enkels en tenen.
Een vriend van mij heeft het in zijn gezicht en nek en hals. Ik denk dus dat het overal wel kan verschijnen. |
Ik heb het gister naast mijn bed gelegd, voor het geval ik er wakker van zou liggen. Maar het is wel goed gegaan. :)
Ik wacht het even af, maar kan het echt kwaad als het geen eczeem is? |
Citaat:
|
Citaat:
Gewone zalf heb ik er al opgesmeerd. |
Dat spul uit de reclame tegen eczeem: Parfenac is toch niet op recept en kan je dan toch gewoon bij de apotheek halen? Misschien is dat wat?
|
Ik heb het op mijn gezicht.
Mijn vader had het in zijn nek/hals. Mijn tante nek/hals en polsen. Een vriend van mij op zijn handen. Dus kan volgens mij wel overal verschijnen. |
Lijkt mij dat je overal waar huid zit eczeem kan krijgen...
Plekken als ellebogen, knieholtes enz zijn gevoeliger als je bijv veel zweet ed, geloof ik, en daarvan zal dus ook wel bekender zijn dat het daar voor kan komen ed. Maar dat sluit niet uit dat je het niet ergens anders kan krijgen... Ik weet niet hoe sterk die hormoonzalf is, maar het lijkt mij sowieso niet echt slim om zomaar te gaan smeren ed... ff afwachten dus, zou ik zeggen. :) |
Ik had het vroeger in mijn elleboog- en knieholtes. Als het niet zo erg is zou je cardiflor, van VSM kunnen gebruiken, dat helpt meestal wel. Als het heel erg is zou je naar een homeopatisch arts kunnen gaan. Die kijken naar de orzaak van het eczeem en doordat te bestrijden gaaat ook het gevolg (het eczeem) weg. Dit is veel beter dan de hormoonzalfen die je bij de huisarts krijgt. Hormoonzalfen bestrijden namelijk alleen de huidirritatie zelf. Hormoonzalf zordt ervoor dat je huid zich gaat vernieuwen, maar daardoor wordt je huis ook dunner en als je veel van die zalf gebruikt, gaat je huid ook sneller verouderen. (n) Hormoonzalfen zou ik dus alleen gebruiken als het echt niet anders kan.
|
Alles leuk en aardig over hormoonzalven, maar dat is mooi wel datgene wat mij er vanaf heeft geholpen. Ik heb jaren vanalles geprobeert. Een jaar bij een homeopaat gelopen (wat alles alleen maar erger maakte, niet per se de eczeem maar vooral psychisch) en dat heeft allemaal niks geholpen. Cardiflor, dat helpt eventjes en daarna komt het net zo hard terug.
Het is ook niet dramatisch erg nu en ik heb er sinds gister avond geen last meer van gehad. Ik wil alleen niet dat het weer erger wordt. Als ik het op een plek heb waar ik vaker eczeem had, dan smeer ik altijd wel gewoon en dan is het zo weer weg. |
Je kan overal eczeem krijgen volgens mij. ALleen bepaalde plekjes zijn er gevoeliger voor dan anderen.
Ik smeer altijd zinkzalf op mijn eczeem, dat werkt bij mij op de een of andere manier heel erg goed altijd. Sterkte ermee! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18. |