![]() |
Dit heb ik nog nooit eerder gehad...
Sinds een paar uur heb ik vlekken voor mijn ogen. Het is moeilijk uit te leggen, maar het is net of een deel van mijn gezichtsveld weg is. Het is ook vrij moeilijk om te typen...
Dit heb ik vooral aan de rechterkant. Aan de linkerkant heb ik hoofdpijn, echt zo'n stekende. Ook ben ik een beetje misselijk. Wat kan dit zijn, ik heb het nog nooit eerder gehad... |
Ik weet wel wat je bedoelt, ik heb dit zelf soms ook... maar ik heb het alleen als ik 's ochtends wakker wordt, recht op ga zitten (en als het licht in mijn kamer dan aan is) dan zie ik allemaal vlekken en dat prikt heel erg.. maar daarna is dat gewoon over...
|
Het hoeft natuurlijk niks te zijn, maar mijn tante had dit ook en bij haar was haar netvlies aan het loslaten waardoor ze nu half blind is!
Misschien is het gewoon omdat je te weinig gedronken hebt en het warm hebt, dan ben je gewoon een beetje aan het flauwvallen. |
Migraine?
|
Citaat:
|
Mjah, mij leek het ook migraine, want dan heb je ook hoofdpijn aan één kant en kun je ook vlekken en flitsen enzo zien en ook misselijkheid kan erbij komen.
|
Citaat:
Als je er echt hoofdpijn bij hebt en misselijk bent enzo zou ik eerder zeggen dat het migraine is. |
hai
Ja dit heb ik ook wel eens gehad Daarna kreeg ik een onwijze hoofdpijnaanval, en me moeder zei dat dit ook met migraine te maken heeft dus.. Maar ik had t maar 1x dus.. Suc6 dermeej!! |
Ik heb het wel eens gehad als ik aan het voetballen was ofzow (vaak nadat ik een tijdje niet had gesport). Dan zag ik ineens allemaal vlekken en je word beetje duizelig. Als ik dan ff half uurtje rustig zit gaat het weer weg.
Maar bij mij heeft het een heel andere oorzaak dus hier heb je niets aan denk ik :o |
Ik denk ook dat het migraine is,
mss kan je beter een beetje in het duister rusten..? |
Klinkt idd als migraine, op bed liggen in een donkere kamer kan goed helpen.
|
http://www.dokterdokter.nl misschien heb je hier wat aan.
|
Citaat:
kheb precies hetzelfde een keer gehad gewoon een beetje rustig doen dan is het binnen 3 uur ofzo wel over |
Citaat:
|
heb het ook één keer gehad, duurde een paar uur en toen was het over.
|
Ik ben 1 week geleden na een avond stappen zelfs ff (10 minuten) blind geweest, ik begon ook hevig te transspireren en me armen en benen waren erg zwaar.
Na 2 liter water, had ik weer zicht en was alles weer ok, maar was wel erg geschrokken. De vader van een vriend vertelde dat ik eigelijk een soort van flauwgevallen was maar toch bij bewustzijn bleef, dus eigenlijk een bewust onderbewustzijn. |
Citaat:
|
Heej!
mijn vader heeft al een aantal netvliesloslatingen gehad die allemaal (of iig de laatste) zo met zwarte vlekken begonnen. ik zou als ik jou was dus wel echt even naar de huisarts/oogarts gaan, en zeker als het niet na een tijdje weggaat (want dan kan het altijd nog 'gewoon' duizelig zijn wat iedereen wel eens heeft als ie opstaat of een (te) lage bloeddruk).... veel succes, lotje |
sorry voor de typische zinsconstructies af en toe :o
|
Het kan idd migraine zijn. Als ik dat heb, ben ik ook altijd misselijk.
Maar het kan ook wat anders zijn. Niet om je bang te maken hoor... Mijn vader heeft een hersentumor gehad, en die is ook begonnen met geizhctsuitval. Ik denk dat wanneer je een hersentumor hebt, je wel redelijk constand hoofdpijn hebt, terwijl je bij migraine af en toe echt een uitbarsting hebt. Mss is het gewoon verstandig om even langs de dokter te gaan, zeker als je het blijft houden/ erger wordt, of wanneer je er echt veel last van hebt. Maar het kan volgens mij echt HEEl veel zijn hoor! |
hee, bedankt allemaal voor de reacties! Het gaat nu al weer wat beter, en ik kan weer normaal zien!
|
k heb t ook wel eens gehad.. ergste duurde t 40 minuten voordat ik weer wat meer begon te zien, das echt heel irritant en kweet niet wat t is.. :s dat je gewoon wat voor je kan houden en dat je de helft maar ziet ofzo :x laatste keer is inmiddels wel iets meer langer dan een jaar geleden
|
Heb je genoeg gedronken en gegeten??
|
Ja, ik heb net zo gegeten als normaal. Maar echt net zoals hierboven beschreven is: je ziet gewoon de helft niet, het is niet wazig, het is niet zwart, maar je ziet het gewoon niet...Vrij vaag...
Maar het is nu zo goed als over gelukkig |
In de zon gekeken?
|
Er was hier geen zon :p
|
Dat heb ik ook een paar keer gehad, meestal nadat ik uit de douche kwam. En 't ging ook na een poos weer over. 'k Heb 't idee dat dat iets van een lichtelijk zuurstofgebrek was.
|
Heb ik vaak gehad en mijn moeder ook. Is gewoon migraine.
|
Het kan ook zijn dat je een tekort hebt aan Fe (IJZER) waardoor je zwart gaat zien en de indruk hebt dat je gaat flauwvallen + een zeer ongemakkelijk vreemd gevoel.
|
Ik had dat laatst ook, mijn moeder zei dat het een migrane aanval was, en daarna kreeg ik knallende hoofdpijn..
|
Citaat:
|
kan migraine zijn, heb ik ook gehad maar ben er gelukkig overheen gegroeid.
maar als ik erg moe ben heb ik dit ook, gaat vanzelf over als ik weer uitgerust ben. |
Ik had dit laatst ook echt superirritant! maar de volgende dag wassut gewoon weg--> niet meer terug gekomen
|
Zo'n aanval als dit heb ik ook eens in het half jaar ofzo. Eerst krijg ik witte vlekken voor mijn ogen, dan misselijk, dan krijg ik ONWIJS veel hoofdpijn, dan ga ik superhard over mijn nek :P en dan zakt alles weer langzaam en voel ik me de hele dag duf.
Zo'n aanval duurt 2 a 3 uur bij mij, erg irritant! Maargoed ik heb het echt 1 of 2 keer per jaar. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08. |