Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Tekstje --> De Utrechtse studente (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=892123)

Mijns. 05-07-2004 17:54

Tekstje --> De Utrechtse studente

Zo. Daar zit ik dan. Op m'n veel te kleine studentenkamer, in m'n veel te kleine studentenflat, met m'n veel te kakkerige huisgenoot. Mijn eigen behangetje is opgehangen. Mijn vertrouwde bed staat voor het raam. En toch knaagt het gevoel van heimwee in m'n buik. Weggedrukt, want welke studente van 21 verlangt er nu nog naar knus op de bank zitten met paps en mams? Nee, de gemiddelde Utrechtse studente is elk weekend ladderzat van het vele hockeybier wat gemakkelijk door de gestroomlijnde keeltjes glijdt. Sorry hoor, maar dat is voor mij niet weggelegd.

Ik ben in veel opzichten anders dan mijn mede studenten, ik wil geen uitstel van inleverdatum, ik hoef geen baantje in de soos, mijn vriendje hoeft niet bekend te staan als de player van hockeyclub "het stickkie" te waddinxveen, die elk toernooi een ander had.

Nee, dit mensje is anders. Die kookt het liefst een gezonde maaltijd in plaats van een Big Mac Menu van de Mac Donalds naar binnen te buffelen. Die drinkt het liefst een fles rosé samen met haar fotomodel look a like vriendje op het strand. Die ligt het liefst tegen haar vriendje aan en es een keer geen keiharde werksex te hebben.

En ik kan je vertellen, ik ben de meest gelukkige studente van Utrecht, dus maak je over mij vooral geen zorgen. (En nog even over die heimwee, daar kom ik wel over heen, ooit...)

- ~ - ~ - ~ - ~ - ~ - ~ - ~ - ~ - ~ - ~ -~ - ~ - ~ - ~ - ~ -~ - ~ - ~ -

Lieve mensjes, ik heb dit geschreven gisteravond in bed, ik heb geen idee hoe ik er op kwam, hihi, vinden we dervan?

Uitzicht 05-07-2004 18:04

Ik vind hem mooi! Geen foutjes gevonden (y)

Grim

Mijns. 05-07-2004 18:13

Citaat:

Grim schreef op 05-07-2004 @ 19:04 :
Ik vind hem mooi! Geen foutjes gevonden (y)

Grim

Pff ik staa toefallig wel un agt op mein rapord for neederlaants hor :rolleyes: :o

duivelaartje 05-07-2004 18:14

^ :confused:

Maar leuk verhaaltje.:) Zoals Grimmie al zei, geen foutjes gevonden.

Mijns. 05-07-2004 18:15

Wat bedoel je met ^ :confused:

Dank trouwens :).

*~Angel~* 05-07-2004 18:16

Vind um leuk :)

Struikelde alleen een beetje over 1 zin:
"Die ligt het liefst tegen haar vriendje aan en es een keer geen keiharde werksex te hebben."

Maar na de zin overgelezen te hebben heb ik er geen last meer van ;)

duivelaartje 05-07-2004 18:19

Citaat:

Mijn* schreef op 05-07-2004 @ 19:15 :
Wat bedoel je met ^ :confused:

Dank trouwens :).

^ = bericht boven mij
:confused: = snapte niet wat je daarmee wilde zeggen

Mijns. 05-07-2004 18:21

Hij zei dat ik geen foutjes had, en ik zei dat ik toevallig wel een acht op mijn rapport stond voor nederlands en dat het dus niet zo gek was dat er geen foutjes is stonden, maar dat dan in gebrekkig nederlands, was meer als grapje bedoeld.

duivelaartje 05-07-2004 18:23

Haha, ok:)

Uitzicht 05-07-2004 18:23

Citaat:

Mijn* schreef op 05-07-2004 @ 19:21 :
Hij zei dat ik geen foutjes had, en ik zei dat ik toevallig wel een acht op mijn rapport stond voor nederlands en dat het dus niet zo gek was dat er geen foutjes is stonden, maar dat dan in gebrekkig nederlands, was meer als grapje bedoeld.
Jahaaa, ik snapte um :D

Grim

LUH-3417 05-07-2004 19:03

Ik kan mijn woordenboeken niet vinden (of althans, ik kan er niet bij, omdat er ondefinieerbare... dingen... voor staan), maar misschien is het een idee om 'mensje' te veranderen in 'meisje' en er daarna met 'dat' naar te verwijzen (aangezien 'meisje' opmerkelijk genoeg onzijdig is)? Het zou de zin duidelijker maken.

Je tekstje is wel grappig. Kenelijk bestaan er toch van die hockey- en zuipstudenten en zijn ze nog gelukkig met zichzelf (arrogant) ook. Zelf ben ik ook niet zo gek op die type's en de meeste mensen die ik ken, hebben er ook een hekel aan. Zullen ze werkelijk bestaan? Volgens mij zijn ze als mensen die altijd de snelste rij hebben bij de kasse: iedereen kent ze, maar niemand is er één van.

Eten naar binnen 'buffelen' is een geniale vondst.

LUH-3417

Mijns. 05-07-2004 19:08

Thnx Luh! Mja ik twijfel er zelf ook nog aan, en nog wel aan meerdere dingetjes. Meestal is 't zo dat ik nog een paar dagen aan een tekst moet sleutelen voordat het werkelijk is zoals ik het wil :).

Millroy 06-07-2004 23:17

Me like.
Wist je dat jij vlak boven mij staat bji de wie is online dinges?
WAUW!
Nu ben je vast familie ofzo :cool:
:D
Het is laat zeg ik!
Maar ik ga mmoi niet slapen mahahahahahaha :evil:

Mijns. 06-07-2004 23:18

Waar staat die wie is online dinges dan! Ik loop er al maanden naar te zoeken :bloos:!

Millroy 06-07-2004 23:19

Onderaan in de index, staat er: (getal) online in het blauw. Daarop klikken. (y) Ik dacht al dat ik alleen en verlaten was :D
Bij statistieken.

Fladdergeval 06-07-2004 23:28

Ik vermoed dat ik nu ga mierenneuken :o
Allereerst: argh, dat schuin is vermoeiend!

Citaat:

Mijn* schreef op 05-07-2004 @ 18:54 :
want welke studente van 21 verlangt er nu nog naar knus op de bank zitten met paps en mams?
er moet nog 'te' tussen bank en zitten.

Citaat:

die elk toernooi een ander had.
hm, heeft?

Citaat:

Nee, dit mensje is anders.
Eens met LUH; meisje zou mooier zijn denk ik. (omdat je het ook steeds over studente hebt)

Citaat:

Die kookt het liefst een gezonde maaltijd in plaats van een Big Mac Menu van de Mac Donalds naar binnen te buffelen.
Ik vind én Big Mac Menu én Mac Donalds in één zin een beetje veel van het goeie. Ik weet het niet, vind het niet zo mooi staan. Gewoon alleen Big Mac Menu is wel duidelijk genoeg toch?

Citaat:

(En nog even over die heimwee, daar kom ik wel over heen, ooit...)
En tenslotte: hmm, echt een heerlijk stukje :D

Mijns. 07-07-2004 08:30

Pff idd gemierenneuk zeg :rolleyes:

Astuanax 07-07-2004 11:20

Citaat:

hmm, echt een heerlijk stukje

Mijns. 07-07-2004 12:40

:o :bloos: :D (de drie smiley rage van duivelaartje waait ook naar mij over ;))

Astuanax 07-07-2004 13:09

Citaat:

Mijn* schreef op 07-07-2004 @ 13:40 :
:o :bloos: :D (de drie smiley rage van duivelaartje waait ook naar mij over ;))
:D :) (y)

Millroy 07-07-2004 15:12

Be yourself. Ik als evil dark ruler kan me niet verlagen tot het gebruiken van meer dan 2 smileys na elkaar.
Was jij niet weg mijn*? We zullen je missen.
Ik hou het plekje boven mij op wie is online vrij :)

Nienna* 07-07-2004 16:31

Leuk stuk, leest lekker weg!
Ik vind 'mensje' juist leuk. Ik zou het laten staan.
Complimenten :)

Liefs

Fladdergeval 07-07-2004 22:10

Citaat:

Mijn* schreef op 07-07-2004 @ 09:30 :
Pff idd gemierenneuk zeg :rolleyes:
Graag gedaan :)

..

Uitzicht 08-07-2004 06:10

Citaat:

Silla schreef op 07-07-2004 @ 17:31 :
Leuk stuk, leest lekker weg!
Ik vind 'mensje' juist leuk. Ik zou het laten staan.

Agree, maar ligt eraan welke doelgroep je voor ogen hebt. :)

Grim

Flavour twelve™ 08-07-2004 17:12

Tja, ik weet niet zo goed wat ik er van vind. Het stukje opzich is leuk, maar het spreekt mij niet zo aan. Het is zo cliche om af te geven op hockeyers en de gemiddelde student. Het is zo van; 'zie mij anders zijn' of 'normaal zijn' (het is maar hoe je het bekijkt).
Inhoudelijk heb ik ook nog iets, want je hebt het over een fotomodel look a like vriendje op het strand , maar dat vind ik toch juist bij die groep hockeyers en studenten horen. Zo oppervlakkig, dus dat past naar mijn mening niet echt bij jou 'diepgaande' hoofdpersoon. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.