![]() |
Bloemen op het kerkhof
Bloemen op het kerkhof
In bittere eenzaamheid tast ik in het duister Voel, snap, of begrijp ik eigenlijk niet eens waarom je bent gegaan En ik kan schreeuwen, schreeuwen om je naam Schreeuwen om het feit dat we niet meer samen één geheel - of minder - Mogen zijn in deze wereld in het leven, zo volmaakt Maar nu je bij me weg bent heb je mijn hart geraakt is het leven anders, en eigenlijk niets waard En ik breng je soms nog; bloemen, met wat tranen Maar echt kleur of leven zullen ze nooit geven Ook zij sluiten zich aan in een leven, zonder jou... |
*pinkt een traantje weg* prachtig
|
*ontroerend* door de woordkeuze komt het gevoel dat je er (naar mijn idee) bij had heel goed over!
|
Ook goed.
met dit soort onderwerpen wordt er vaak in cliche's vervallen. die vermijd je net op het nippertje, dat is goed. de wanhoop die erin zit vind ik goed (weet neit of dat de bedoeling was?) |
Dat was wel bewust geprobeerd idd... ;)
Grtjs. |
Eindelijk weer eens kippevel bij een gedicht..
Prachtige woordkeuze vind ik, leest zo lekker, duidelijk, mooi.. Ieder gevoel duidelijk naar voor gebracht.. (y) |
Woohoo, heel mooi ja (y) .
Heerlijk gevoelig, het geheel krijgt extra kracht door het goede enjambement, mooi beeld met die bloemen geven, dat is zo sprekend, goed gevonden. De rijm geeft het geheel nog wat extra. Knap ook over dit onderwerp zo te schrijven zonder in aanstellerige clichés te vervallen, top :) . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29. |