![]() |
Ongelijkheid
Een keer iets anders: Dit gedicht lijkt niet wat het lijkt (kijk naar de figuur, ontdek de vele vormen van lijken) En zeg dan of het je iets lijkt? (Oke, nu heb ik wel weer genoeg ''gelijkt'. :))
Voor mij niets anders dan in een vlaag van gelijkenis me te ontdoen van een oud lijk, wat eens op mij geleken heeft. Mijn karakter vond een gelijke in een schimmenwereld die eerder op zijn evenbeeld had geleken Nu is er echter geen leek, die ooit zal weten dat ik nog lijk. Wat rest is On- Ge- Lijk- Heid |
Verdorie, de figuur wordt dus niet zichtbaar, omdat de spaties het niet doen... daar gaat het zogenaamde visuele aspect: Nou alsof het nog leuk is om achteraf uit te leggen: Het is de de oervorm van de mens (het lijken hierop) en de laatste vier stukjes On-Ge-Lijk-Heid moeten scheef staan.
|
Origineel! Echt leuk die vele vormen van lijken.. Verder ook mooi. Vind m naar t eind toe wel iets saaier worden, weet niet waardoor dat komt.
|
ik vind het fucking goed.
de ongewone structuur waardeer ik maar ook de woordkeuze en het enorme gevoel wat er in zit. een oud lijk, wat eens op mij geleken heeft. Mijn karakter vond een gelijke in een schimmenwereld die eerder op zijn evenbeeld had geleken het is als een nieuw begin, en het heeft een bepaalde optimistische triestheid (hoewel tegenstelling) in zich. goed! |
Ik sluit me aan bij de woorden van 86 dagreed:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26. |