![]() |
Terugkeer
terugkeer
Ten einde raad zocht ik haar op, - Geluk was aan de goden niet besteed - Een hand die op de voordeur sloeg, een hand die voor me open deed. Gedachten, herinneringen, angsten en vreugde, de zon scheen in slow-motion langs me heen. Terstond vergaten we de godvergeten leugen en vroegen ons af, of anders ook kon zijn geleefd. Anders was ons nu zo mooi geweest. Dan waren wij tezamen niet ten einde raad; een tragisch lied, gezongen door een onbezonnen geest. Terugkeer dus, omdat ik druk was en eigenlijk niks meer heb geschreven de laatste weken. Meningen? |
Heel heel erg mooi! (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind met name de eerste strofe bril-jant. Echt, zó mooi. Ik zie het ook helemaal voor me; de ene hand die klopt, en de andere hand die opendoet. Prachtig. Maar voordat ik een verdere reactie geef, zou ik willen vragen of je hem een beetje uit wilt leggen. Ik heb er namelijk een heel sterk beeld bij qua betekenis, maar dat laat ik nog even achterwege... Ik vraag me af of je het zelf eerst even wilt verduidelijken, want dat beïnvloedt de manier waarop ik zal reageren (ja, dat klinkt raar, ik weet het :)). |
Je spelling met woorden spreekt me erg aan!
Super....ik vroeg me al af waar je bleef, maar goed; you're back in the game :D En hóe! (y) Goed gevonden, op naar meer.....? Grtjs. |
Citaat:
Citaat:
Bedankt voor de reacties (y) . |
Mooi, juist omdat het niet 'rijmt'. Heel goed kies je de woorden in dit gedicht, zodat een onderwerp, wat zo lekker standaard gedicht zou kunnen worden, bij jouw gedicht bijzonder is.
'Terstond vergaten we de godvergeten leugen en vroegen ons af, of anders ook kon zijn geleefd.' = Sterk Fijn om terug te keren he;) |
Citaat:
hmmja, terugkeer, forum, leugen, leg dit eens uit mannetje :evil: Als liefdesgedichtje wel erg mooi hoor :) |
sluit me aan bij de rest, variaties van woorden als "goden" en dergelijke (godvergeten, geest), zorgen voor een mooie, rustige samenhang. goede beeldspraak!
t geheel loopt goed, woordkeus spreekt me echt heel erg aan. ehm. dat was het :D |
Nee, dit kostte mij niet veel denktijd, gewoon niet gereageerd :o :bloos:. Maar nu wel!.
Mooie rijm en als gewoonlijk een mooi taalgebruik. Begrijpelijk. Beeldend ook. Ik mis wel wat ritme. |
hoe lukt het jouw toch telkens om een gedicht te maken: dat rijm bevat zonder geforceerd te klinken, en de regellengtes even lang zijn per strofe waarbij ook nog eens de strofes korter-langer-korter zijn, een mooi taalgebruik en een inhoud die spreekt bevat
erg mooi reden ^ |
Citaat:
dan weet ik niet hoe jij het leest hoor |
Citaat:
Tja, een ieder kan het weer anders lezen hoor. ---->2e strofe, dat is mijn struikelblok. |
Citaat:
En ik vroeg me al af of niemand met die tweede strofe moeite had, volgens mij klopt het ritme wel, maar het is niet hetzelfde ritme als in de eerste en derde strofe, de regels zijn ook langer. Misschien komt het daardoor? Bedankt voor de complimenten, een minderwaardigheidscomplex zit er de komende tijd niet meer in :D . |
Citaat:
omdat de 2e strofe langer is moet je inderdaad van ritme veranderen, ik lees dit gedicht tres rustig en dan is dat geen probleem |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03. |