![]() |
Waarvoor sta jij 's ochtends op?
Waarvoor leef je?.... DE vraag der vragen... wat is de zin van dit leven...
Ik zit hier al bijna 2 jaar mee... ik weet dat er geen antwoord op te geven is (behalve als je gelovig bent , lekker makkelijk dus) maar ik vraag me af wat voor de meeste mensen nou de reden is om toch door te gaan... Graag btje zinvolle reacties ... lekker filosoferen.. :D |
Citaat:
Al weet ik niet hoe vaak deze topic daar voor bij komt en of hij daar dus open blijft. |
a) er is een filsofie forum
b) daar zijn ze niet al te blij met dit soort vragen en nou de subjectieve antwoorden: c) Er is geen "de zin" van het leven d) ik leef om wat plezier te hebben hier en daar |
Citaat:
|
Nou staat ie ook bij filosofie en levensbeschouwing, ik had dit forum nog nie gezien maar ik vind idd de zin van het leven ook wel van toepassing op je psyche.
|
Citaat:
maarum, k denk dat veel mensen gewoon leven omdat de andere optie, zelfmoord, zo drastisch is |
waarom drastisch? Als dat echt de enige reden is om te blijven leven omdat zelfmoord zo drastisch is, lijkt het me juist helemaal niet drastisch, het lijkt me dan juist drastischer om te blijven leven... dats namelijk een heel stuk moeilijker dan effe een paar pille slikken of je polse doorsnijden...
Dus moet er toch een andere reden zijn dat we door blijven gaan.... |
Het lijkt me een trieste bedoeling als ik nu zou besluiten om er al mee te stoppen terwijl ik nog lang niet genoeg van deze aardbol gezien heb. Zolang ik niet uitgekeken ben zie ik niet in waarom ik mijn bed niet meer uit hoef te komen.
|
ik leef voor de vrijheid dat leven me geeft...dat ik me eigen dingen kan doen uitgaan music luisteren en ik leef voor die ene mooie dame..
|
Dus leef jij je leven vanuit een hedonistisch standpunt... je leeft om te genieten... tjah misschien is dat voor jou genoeg..
ik hoop dat er meer achter et leven zit dan alleen maar lichamelijk genot... (nee daar bedoel ik niet alleen sex mee ook eten, en muziek luisteren kun je rekenen tot lichamelijk genot)... |
Citaat:
|
Citaat:
|
jah je noemt nu de nadelen van zelfmoord plegen op , en dan vraag ik je "is dát de reden wrom je dan tog blijft leven?Omdat zelfmoord sociaal niet geaccepteerd is of omdat et tjah tog wel definitief is.." ik neem aan dat je dat nie bedoelt, dus nog een vraag "wrom leef je dan wel "...???
|
Ik sta op omdat ik leef en omdat geen zin hebben om op te staan onvoldoende reden is om zelfmoord te plegen, nou goed? :)
|
Waarom zou ik er een eind aan maken?
|
Citaat:
|
Voor dag en dauw.
|
Waarvoor ik 's ochtends opsta en waarvoor ik leef zijn 2 verschillende dingen. ;)
Ik sta 's ochtends op omdat de hele dag in bed blijven liggen zo ontzettend saai is. DE zin van het leven? overleven? Mijn reden om door te blijven gaan is absolute nieuwsgierigheid. Hoe ziet mijn leven er over 10, 20 of 50 jaar uit? En de enige manier om daarachter te komen, is niet voor die tijd doodgaan. |
Omdat...
Het leven interessant is |
Ik leef niet voor een hoger doel dan het leven zelf en een maximalisering van mij eigen geluk. Hypocriet he? :cool:
|
Citaat:
|
Voor mijn geest, een nieuwe dag met nieuwe gedachten.
|
Omdat het leven leuk is en omdat er nog zoveel te zien is in de wereld.
Verder wil ik me later ook wel voortplanten en iets groots voor de wereld betekenen. Geen idee waarom ik dat wil want ik geloof er wel in dat het compleet afgelopen is met je na je dood. |
Citaat:
|
voor de olympische spelen, ook als het heel vroeg is. :D
|
Dus de hele mensheid is geschapen om te kunne genieten?
|
Omdat het me vreugde brengt! Leven, het procés leven, maakt me blij.
:) |
ik vind er niet veel zin aan, maar ik heb t wel naar mn zin dus zie geen nut er een eind aan te maken.
|
waarvoor ik leef?
geen idee.. om dr zelf beter van te worden ofzo ;) |
Citaat:
|
Citaat:
We hebben gewoon geen doel en genieten is wat we het liefste doen. Dus dat is wat we doen. |
Ik sta 's ochtends op omdat ik blij ben met de nieuwe dag. Ik vind het zonde om in mijn bed te blijven liggen terwijl er nog zoveel nuttige, leuke, goede en spannende dingen te doen zijn.
Vandaag stond ik op omdat het zonnetje in mijn ogen prikte (heerlijk gevoel! om 7 uur 's ochtends) Nu zit ik dus eventjes achter de computer en zometeen ga ik lekker schoonmaken en opruimen en de was doen. Ik heb er zin in! |
Citaat:
|
alle leuke dingen enzo
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47. |