![]() |
Vliegreizen naar Frankrijk (Montelimar / Valence / Lyon daar in de buurt) ---> sites?
Dag luitjes,
Ik ga van 16 tot en met 23 juli op vakantie met vrienden. Mijn ouders gaan van 19 juli tot begin augustus ergens op vakantie naar Frankrijk. Ze gaan samen met mijn zusje en haar vriend naar de Ardèche, das een vrij zuidelijke streek en de kortbijzijnde grote stad is Montelimar. Nu kom ik dus 23 juli terug thuis en leek het me leuk om ze achterna te reizen. Ik had al een geïnformeerd bij de NS hoeveel dat voor een treinkaartje kostte. Dat was erg duur, bijna € 300. Niet dat ik dat geld niet heb, maar voor 1 weekje vakantie er achter aan plakken is misschien een beetje weggegooid geld, zeker met de komende 2 schooljaren in het verschiet als ik op kamers ga en voor mijn eigen moet gaan zorgen en mijn geld dan hard nodig heb. Twee andere opties om ze achterna te reizen is de bus en het vliegtuig. Ja, auto kan ook, maar ja zij hebben de auto al mee en ik vind ook niemand waarvan ik anderhalve week lang een wagen kan lenen. Bus vind ik zelf rot omdat ik geen zin heb om alleen uren in zo'n benauwd ding te zitten. Met vrienden is dat wel leuk, maar alleen is dat minder. Blijft dus een vliegreis over. Als het veel goedkoper is dan met de trein reizen wil ik dat doen. Weten jullie nog goede sites waar je kunt kijken voor vliegreizen vanuit Nederland naar bijvoorbeeld Lyon of (als er vluchten heengaan) naar Montelimar? En welke reisorganisatie bevelen jullie aan wat hoogte van de prijs betreft? Hebben jullie verder nog tips hoe ik het kan aanpakken wat dat achterna reizen betreft? NB.: Anderhalve week thuis zitten vind ik ook niet erg, maar van de andere kant zou ik het leuk vinden om nog een weekje vakantie er achter aan te plakken en mijn ouders zouden dat ook leuk vinden. Ik kan ook gewoon met de trein gaan, omdat ik het geld gewoon heb maar het is dus misschien weggegooid geld voor een dikke week vakantie in Frankrijk (die verder gewoon gratis is op een paar keer pinnen na)... maar als een vliegreis veel goedkoper is, doe ik dat liever. Over een week wil ik de knoop hebben doorgehakt. Dus laat maar goede ideëen / handige sites horen, dan kijk ik daar wel eens op. |
Europa -->
|
Wil je een retourtje of een enkele reis? En welke data?
Ik heb even voor je gezocht; Heenvlucht (u moet 1 keer overstappen) Amsterdam Frankfurt LH 4671 20/07 09:20 10:25 Frankfurt Lyon LH 4172 20/07 12:45 14:00 Terugvlucht (u moet 1 keer overstappen) Lyon Frankfurt LH 4173 03/08 15:00 16:25 Frankfurt Amsterdam LH 4680 03/08 17:35 18:40 Prijsberekening Prijs 1 volwassene : 129 EUR + 78 EUR taks = 207 EUR Totale prijs ( 1 Volwassenen ) = 207 EUR www.reizenportal.nl -> vliegtickets -> bovenste link (world ticket center) -> 4e vlucht :) Dit is trouwens ver uit de goedkoopste vlucht; ik kom ze alleen tegen van meer dan 300 euro. |
Ik zie ook vaak goedkope vliegreizen naar Nice, misschien moet je dat als optie ook open houden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nice ligt ver van de Ardèche af, das klote. Kijk, als ik maar in Valence of Montelimar kom, dat laatste stukje binnendoor doe ik wel met de auto want mijn ouders halen me dan wel op. Ik pak trouwens als ik ga een retour, want met 5 mensen de hele terugweg in de auto gaat moeilijk. Ik kom 23 juli van vakantie terug, het weekend van 24 en 25 juli blijf ik denk ik nog thuis en dan (als ik dan tenminste ga) vertrek ik 26 juli. Ik dacht dat mijn ouders 3 augustus vertrekken. Zal ook eens op reizenportal kijken, vlucht vanaf Amsterdam kan, misschien kan het ook korter bij mijn woonplaats aangezien ik in Maastricht woon. In ieder geval bedankt dusver voor de tips / sites en als er nog meer ideëen zijn hoor ik die graag. |
ik weet wel dat nice niet het meest dichtstbijzijnde vliegveld is, maar vanaf maastricht vliegt v-bird 2x per week naar nice. v-bird is vrij goedkoop aan tickets en misschien is de trein vanuit nice richting lyon niet zo heel erg duur....gewoon een optie.
www.vbird.com kan je informatie vinden over tijden en prijzen en beschikbaarheid. misschien gaan er vanuit duitsland nog vluchten naar lyon, zoals die overstap-optie al aangaf. succes ermee!! ~SKIP~ |
Tis een optie ja. Mja... das op een vrijdag he zie ik... heb ik niet veel aan want vrijdagavond kom ik terug van de vakantie met vrienden en de vrijdag erna is het te laat om nog op vakantie te gaan, want de dinsdag erna ongeveer vertrekken mijn ouders al weer. Ik wil er toch per se 26 juli heen gaan, dan valt dit al af.
Maar goed, morgen of volgende week maandag ga ik wel ff naar een reisbureau, die kunnen me misschien verder helpen. Maar als jullie nog ideëen hebben, zet ze hier maar neer. Mja... zit er steeds meer aan te denken het niet te doen, maar goed, zet toch maar hier ideëen neer... |
Jongens, ik heb de knoop doorgehakt. Ben naar het reisbureau geweest, maar vliegreizen naar vliegvelden daar in de buurt lukte bijna niet. En mocht je dan bijvoorbeeld naar Nice of Lyon vliegen en dan het laatste stuk de trein nemen, dan was je bijna even duur uit als met de trein alleen vanaf Maastricht. Bovendien waren die vluchten vanaf Brussel dus moet ik eerst in Brussel komen (of trein, kostte ook weer wat of gewoon door iemand laten brengen). En € 300 voor een week op en neer reizen op een ingewikkelde manier zag ik niet zitten, zeker nu ik de week daarvoor al flink wat heb uitgegeven aan de vakantie met vrienden en vanaf september op kamers ga en ik dat geld dan daarvoor beter kan gebruiken. Bovendien hebben de meeste van mijn vrienden de week na de vakantie nog vrij dus kan ik die week ook iets leuks met ze gaan doen. En het huis alleen hebben heeft ook zijn voordelen: alle vrijheid. :cool: Verder bel ik gewoon elke dag met mijn ouders (y)
Kortom: ik ga niet meer naar Frankrijk en reis mijn ouders dus niet achterna. Het topic kan op slot ;):bloos: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44. |