![]() |
Wat is jullie levensdoel of drijfveer?
Dit is een vraag die me al bijna tien jaar lang weet bezig te houden, en voor mijzelf heb ik daar nog steeds geen antwoord op. Daarom vraag ik mij af hoe andere mensen daarover denken.
Verlicht mij. |
mijn levensdoel is om te leven zoals God het heeft gewild (lees het NT).
Als ik dat doe komt alles goed. Ik zal zeker gelukkig worden en hoef me nergens druk om te maken (dat wil niet zeggen dat ik zonder moeilijkheden het leven door zal gaan). |
ik geloof niet, dus god heeft niets met mij te maken
mijn doel in mijn leven is gewoon gelukkig zijn en bereiken wat ik wil (studie, liefde enzovoort) |
Klinkt uiterst simpel en is het ook, als ik voor mezelf het gevoel heb dat ik het maximale uit mijn eigen leven gehaald heb. DE invulling daarvan volgt in de loop van mijn leven.
|
Citaat:
Wat valt er uit je leven te halen:confused: |
Citaat:
Dus niet dat je denkt van had ik maar... Lijkt mij dan :confused: |
Hoe je het ook wend of keert, je gaat dood. Mijn doel is om zo gelukkig mogelijk er naartoe te streven :)
|
Citaat:
|
zoveel mogelijk van de wereld zien, dat houdt me wel bezig tot mijn dood
|
Citaat:
|
Proberen zo gelukkig mogelijk mijn leven te leiden, het beste uit mijn talenten te halen. Misschien ook nog iets voor andere mensen betekenen. Misschien kinderen krijgen en ze zo goed mogelijk opvoeden.
|
Ik wil mijzelf zo goed mogelijk doorgronden en in een totale balans met mijzelf en de wereld om mij heen leren. Ik wil weten wie ik ben en dat ook uitdragen, en mensen helpen om hetzelfde te doen.
Dát schept pure vreugde.:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik leef zonder doel.
|
Citaat:
|
Geen.
|
Citaat:
|
Waarom zou ik?
|
Citaat:
|
Ik moet daar toch een reden voor hebben, nietwaar? Aangezien ik niets kan zeggen over wat er gebeurt na mijn dood, alhoewel 'niets' het meest waarschijnlijk is, is dat soort drastische maatregelen simpelweg pretentieus.
Je maakt als je zelfmoord pleegt een overweging die gebaseerd is op een vergelijking met niets, altijd onzinnig en dom, dus. Bovendien vind ik mijn leven wel prima zo. Doelloosheid en apathie brengt een soort bevrijding met zich mee. |
dat klinkt meer in de trend van ja ik zie wel
|
Citaat:
|
Geen
|
Mijn doel van het leven is er zo veel mogelijk van te genieten en anderen dat ook te laten doen.
Ik ben niet bang voor de dood, maar ik houd van het leven. Carpe diem! |
Om dood te gaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een levensdoel heb ik nog niet gevonden.
Wat me gaande houd is de wil om te vechten, en te leven. En ondertussen probeer ik nog zoveel mogelijk te genieten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dat verandert voortdurend. In mijn puberteit was mijn levensdoel sex, en alleroverheersende macht.
nu is het een toonaagevend wetenschapper worden op het gebied van cognitive neuroscience. Voor leken: de nobelprijs winnen. |
Afstuderen, zo veel mogelijk lol hebben... zo veel mogelijk uit het leven halen van wat erin zit... ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hier wordt het antwoord gelukkig worden bijna niet gegeven. maar als deze vraag wordt gesteld aan een willekeurig persoon, is dit erg vaak het antwoord.
maar maak je eigenlijk niet altijd de keuzes die je gelukkig maken? en dan is gelukkig worden eigenlijk niet echt een doel... veel belangrijker is dan toch hoe je gelukkig wordt? ik noem (volstrekt willekeurig) bijvoorbeeld rspct. die heeft als doel zijn leven te leiden zoals god dat wil. doet ie dat niet om gelukkig te worden? oftewel, wil niet iedereen altijd gelukkig zijn en is daarom 'gelukkig worden' niet echt een antwoord op de vraag? comment please |
uhm, over dat blij zijn weet ik niet zeker, maar voor absolute wereldheerschappij mag je mij wakker maken. :D
|
@cup a soup
Dat is een beetje een open deur. Niemand wil ongelukkig zijn. |
Citaat:
is het veel gehoorde antwoord "gelukkig worden" dan eigenlijk ook geen (volledig) antwoord? |
Doel is te blijven leven, waarom? geen idee.
Drijfveer heb ik ook nog steeds niet kunnen vinden |
Citaat:
|
Citaat:
:) |
Citaat:
maar ik kan je niet ongelijk geven als dat je antwoord zou zijn, wiskundig klopt het perfect... :D |
Mijn levensdoel is simpel en instinctief: Voortplanten
mijn drijfveer is, alle leuke dingen in het leven |
Citaat:
Wel neuken. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44. |