![]() |
[Probleem PC] Wie weet raad?
Oud computertje van me gaat niet meer verder als ik hem opstart zie alleen 686 cpu en van energy rechtsboven in het scherm, blijft verder hangen.
Wil hem voor me zusje een beetje opknappen, nou denk ik zelf dat de hardeschijf stuk was, andere hardeschijf erin gezet, maar nu b;ijft de pc nog steeds hangen in het begin. Lichtjes van numlock/capslock en scrolllock knipperen ook niet even of geheel niet als ik de pc aan zet, en dacht dat ze dit normaliter toch wel deden? Zou het een probleem zijn dat aan het moederbord ligt? Of toch de hardeschijf en doe ik iets verkeerd? Hoor het graag van jullie, als er verdere info nodig is meld ik dit graag! |
Geheugen?
Want die zie je net niet meer 'tellen' of wel? |
haal er anders alles uit behalve:
moederbord cpu geheugen vga kaart(liefst pci) en probeer het nog eens. werkt het dan ook niet reset de bios en probeer het nog eens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb je een usb toetsenbord?
|
Citaat:
Kan wel, maar dan moet je een pci-add-on kaart hebben. |
Ik denk niet dat de HDD stuk is. Anders krijg je wel een melding dat er geen HDD is gevonden.
|
Citaat:
Wil hem voor me zusje een beetje opknappen, nou denk ik zelf dat de hardeschijf stuk was, andere hardeschijf erin gezet, maar nu b;ijft de pc nog steeds hangen in het begin. |
Citaat:
Een 686 is sneller (geloof dat het een bijnaam is voor de pentium 2 233 ofzo, of misschien nog nieuwe, weet het niet meer zeker) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:p |
Citaat:
|
Citaat:
Klein historisch overzicht: 8086 - basis voor de x86-instructieset 80286 80386 80486 80586 - ook bekend als Pentium, Pentia is grieks voor 5, nu weet je waarom ;) 80686 - ook bekend als Pentium Pro / Pentium II De instructieset is gelijk gebleven. Alleen extensies zoals SSE/SSE2/SSE3 zijn toegevoegd in de P3 en P4. En AMD met x86-64 extensies, naast de 3DNow! en 3DNow! Pro extensies. Conclusie: er is niets 'ouds' aan 686. ;) Citaat:
|
ik zou gewoon alles ff testen :)
VGA kaart, moederbord, geheugen (in een andere pc steken dus) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je leert elke dag weer wat dus :p Citaat:
|
jupz... eigelijk alle bedrijven die toen nog in de race waren ibm, cyrix en nog een paar amd had zijn K familie en intel de pentium... de rest bleef vrolijk door tellen...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |