![]() |
[toetsenbord+muis] welke??
Mja, misschien een beetje een dooie vraag, maar ik zoek een toetsenbord+muis combinatie welke aan de volgende eisen voldoet:
-draadloos (rf) -symetrische muis (dus zowel voor links als rechtshandig) -optische muis enkele pre's, maar niet noodzakelijk: -wielmuis -lichte toetsaanslag toetsenbord -oplaadbaar -zwart Wie help mij in het oerwoud der controllers? |
nou 1 ding, ik zou nooit een draadloos toetsenbord nemen, tenzij je het echt nodig hebt vanwege afstand naar je computer of whatever.
Die dingen vreten batterijen, draadloze muis is al helemaal een ramp, bovendien wordt de muis er nog zwaar van ook. Ik zou eens op de site van logitech kijken, die verkopen erg goede toetsenborden/muizen en ook combinaties. Ook in het zwart. |
dat is niet moeilijk een toetenbord vinden die aan die eisen voldoen. zou er een prijsje bij zetten zo dat er een maximaal bedrag vast staat.
leukere toetenborden die aan alle eisen voldoen: Basic Wireless Optical Desktop Cordless Desktop MX Logitech diNovo Media Desktop is wel bluetooth allemaal leuke toetenborden maar er zit een prijsje aan. Al verschilt het wel van 59 tot 279 euro succes |
Citaat:
heb zelf een logitech al is het wel zo dat je een goede mx700/mx900 moet kopen om goed te kunnen game want draadloos is wel langzamer. |
M'n pa had alles draadloos, zowel muis als toetsenbord in zo'n combinatie omdat hij dacht dat het handiger zou zijn.
De batterij ging alleen zovaak leeg, dat hij vaak toch een ander toetsenbord moest gebruiken omdat hij geen reservebatterijen thuis had liggen. De muis was nog erger, vooral omdat er AAA batterijen in moesten. |
Citaat:
de laatste vond ik ook erg geschikte voor mij. tot ik de prijs zag. Laatste 2 zijn volgens mij trouwens alleen rechtshandig. tnx iig :) |
|
Citaat:
(ik ging eigenlijk al voor dat dure overbodige ding :bloos: ) |
Bij mijn ouders hun computer zitten ook een draadloos toetsenbord + muis (logitech). En precies wat Evil_angel zegt hebben hun ook ervaren.
Het toetsenbord gaat dan niet zo snel leeg omdat hun geen spelletjes spelen en dus er ook niet continue een signaal van het toetsenbord naar de ontvanger moet (hij verbruikt alleen energie als je een toets indrukt [Hoezo logisch hehe :evil: ]) Dan heb je de muis nog, hierin zitten 2xAAA batterijen......buiten het feit dat (goede) AAA batterijen al niet goedkoop zijn, hebben de meeste mensen deze ook al niet standaard thuis liggen, wij dus ook niet vaak. Alleen je merkt wel wanneer de muis leegraakt (zit wel indicatie voor toetsenbord + muis in de software die aangeeft hoe vol ze nog zijn, maar hij geeft niet aan wanneer hij bijna leeg is) hij reageert slomer en 'stotterd'. Mijn advies, koop gewoon met draad. Dit werkt tot nu toch nog het fijnst en vooral als je games speelt is het vervangen van batterijen iets wat je frequent moet doen. |
mijn toetsenbord(logitecht) gaat nu al 1 jaar mee zonder de batterijen te verwisselt hebben, alleen de muis die heb ik 5 keer verwisseld ofzo, dat is soms wel irri, maar als je ze gewoon oplaat of goedkope alkaline koopt valt het wel mee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb mijn draadloos toestenbord als 1,5 jaar en nooit nog nieuwe batterijen in hoefen doen. M'n muis daarintegen... Maar ik doe er altijd van die half lege in ofzo, die uit m'n discman komen. :o Want als ze in je muis leeg zijn, dan zijn ze echt leeg. Als de discman zegt dat 'ie leeg is, zit er vaak nog een restje in.
Ik heb logitech trouwens.:) |
Citaat:
Oplaadbare baterijen zijn oke. |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
^ Die is idd cool :D
|
Citaat:
|
Citaat:
( :D ) Citaat:
NA 20040719 zal ik m pas waarschijnlijk hebben. Was niet op voorraad, en dan zal ie weer geleverd worden. E 221,80 incl. (excl. verzendkosten) EDIT: maandag dus Gelijk maar even surround sound opstelling gekocht en de quickcam sphere :bloos: (77,41 en 107,83 euro) EDIT: die quickcam sphere staat dus op een stokje, op ooghoogte, en beweegt met je mee als je je verplaatst. zo blijf je 'altijd' in beeld. |
Citaat:
|
http://www.wpi-antilles.com/peripher...eskoptical.jpg
Misschien 100 eurootjes voor betaald, maar ik ben er zeer tevreden over (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dus jij wil zeggen dat wanneer je op zolder zit dat je dan beneden op je beeldscherm kan kijken???? :s beetje doelloos vind je ook niet :p |
dergelijk constucties zijn handig bij feestjes, je mp3 lijstje boven beneden je toetsenbordje met zap functie:) blijft de pc ver uit de buurt van dronken mensen:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Switch toetsenbord met hele audio zooi erboven op
logitech muis:P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de desktop: ik zou voor bedraad gaan, zoals zovelen hier. Eventueel wel die DiNovo van Logitech, de enige min is dus batterijen en prijs :( Van symmertische muizen, vind ik Logitech een van de besten (ikzelf heb een muis met staart en rood oogje van Logitech, nl. Click! Optical Mouse en die gaat zeer goed). Bij duurdere modellen met meer knoppen, zal je meer moeite moeden doen om een symmetrische muis te vinden... Het handigste is gewoon een paar winkels (Fnac, Exell, Mediamarkt, lokale computerboer, ...) binnen te lopen en te kijken naar desktops, toetsenborden en muizen omdat een plaatje minder zegt dan het geheel: - materiaal is vaak belangrijk (geloof me: op zo'n rammelding durf je gewoon niet werken) - verstelbaarheid in hoogte: ik vind het handiger om op een hoger toetsenbord te typen (ik zit hier nu met een MS Natural MultiMedia keyboard en dat is zeer hoog en ons draadloos toetsenbord (heeft van die gekke toetsen) is extreem laag). Ik denk dat het een kwestie van smaak is, maar laag typen is niet zo leuk, lijkt mij (maar het staat wel mooier) Nog een tip: koop geen toetsenbord met van die gekke vierhoekige toetsen, want dat typt voor geen meter (ze staan veel te dicht naar mijn goesting). Ik kan enkel geen plaatje vinden. |
Laag typen is wel beter voor je werkhouding. Als je je toetsenbord hoger hebt kun je je vingers / handen niet meer in een hoek van 90 graden leggen. Maar het is maar wat je wilt.
|
Citaat:
Ik heb het geprobeerd me handen en vingers in 90 graden... |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe bedoel je die 90° overigens? Daarnaast vind je vaak verschillende soorten ergonomische borden (er zijn er voor die 90°, maar dat zijn amper nog toetsenborden te noemen en je houdt je handen dan zoals voor twee joysticks) , maar dat gaat wel al ver off-topic. (Onalngs was hierover iets op tweakers.net (al kan het op GoT geweest zijn) |
Citaat:
Die negentig graden: dat je je handen dus bijna plat hebt. En daar heb je eigenlijk niet speciaal een ergonomisch toetsenbord bij nodig: dat heb ik ook niet. Zeker niet op mn laptop :P niet dat daar wat te kiezen valt. |
Citaat:
|
Citaat:
_____ = 180 Graden 90 graden= | _________| |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |