![]() |
studie MWD, hoe weet je welke boeken je nodig hebt.
hoi allemaal,
volgend jaar ga ik aan de studie MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening) in Amsterdam beginnen. Volgens mn ma krijg je nu geen lijst meer met welke boeken je moet kopen e.d. Mijn vraag aan iedereen die het eerste jaar, van wat voor n studie dan ook, al is gepassseerd: hoe kwam je erachter welke boeken je nodig hebt, en waar heb je ze gekocht? Je wordt dus niet door de HvA (of any other school) op de hoogte gesteld? mensen die aan dezelfde studie bezig zijn als waar ik aan ga beginnen, welke boeken hadden jullie? ISBN nummers maybe? of hoe heb je het geregeld. liefs, wen |
Meestal wordt een boekenlijst toegestuurd of het staat op Blackboard/internet, of het wordt verteld in de les. Maak je geen zorgen, niemand vindt het erg als je je boeken niet meeneemt de eerste les:)
|
Bij mij was het zo, dat je bij de universiteitsboekhandel een lijst ziet ophangen welke boeken je moet hebben (en ook hoe duur ze zijn). Ga eens naar de site van de school die die studie aanbiedt, en misschien vind je daar wel ergens een (e-mail-)adres van een boekhandel. :)
Edit: O ja, dat was ik nog vergeten: in de blokboeken die je krijgt, staat een lijst met alle boeken die je nodig hebt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik krijg in de loop van deze week me boekenlijst..
ik sta ingeschreven voor MWD in Breda, maar dat is samen (sph,mwd en cmv) Social Work geworden in Breda en Den Bosch |
oke, ik maak me ook niet echt zorgen ofzo, maar ik vind het gewoon nogal vaag... hopelijk krijg ik ook gewoon een boekenlijst toegestuurd.
|
Ik heb nog nooit geen boekenlijst gekregen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
idd ;) Meestal over de post en anders tijdens de introductie. |
Heb je niet een telefoonnummer/mailadres van een secretariaat, of een opleidingscoordinator ofzo? Die kunnen je vast wel vertellen hoe het bij die opleiding in zn werk gaat...
|
Ik krijg hem tegelijk met informatie over de introductie dagen en met het bedrag dat je moet gaan betalen etc. Heb jij dat al wel gehad (wat je moet betalen, bla bla) anders zal het ook wel daar bij zitten denk ik?
Kun je ook niet naar iemand mailen?! Toen ik mijn brieven kreeg uit Breda, stond er meteen een e-mail adres bij... :) |
Studiegids
en de docent vertelt het ook wel tijdens de eerste bijeenkomst (y) |
omg
studiegids, faculteitsboekhandel, studievereniging, opleidingscoördinator, internetsite |
Ik krijg nog altijd een boekenlijst.
|
Citaat:
Er staat iig nog niks over de boeken die ik nodig heb. xxx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Overigens; voor veel opleidingen zijn de nieuwe boekenlijsten nu pas net klaar, vergeet dat niet. Je moet volgens mij voor 1 augustus alle formulieren in gestuurd hebben (toch?) dan krijg je tegen die tijd ook echt je lijst wel. Ze maken er echt geen geheim van hoor, van die boeken :)
En @ Leonoor; Hoezo geen faculteiten? (heb ik namelijk wel) |
Citaat:
We hebben wel clusters (komt vast min of meer op hetzelfde neer, maar goed), maar een faculteitsboekhandel is er niet of ze moeten Donner zo willen noemen, dan wel. |
Citaat:
En de communicatie vanuit die HBO zo brak is als Leonoor in de kleine lettertjes aangeeft, dan heb je de verkeerde opleiding gekozen. Een beetje service mag je toch wel verwachten. |
Citaat:
2. nou, dan kun je maar beter helemaal niet naar het hbo.. :s |
Ik zag net iemand studiegidsen aangeven. Die zijn vaak nog niet compleet wat de boekenlijsten betreft, dus daar moet je niet 100% van uitgaan.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik krijg altijd een boekenlijst opgestuurd. Eigenlijk telkens dezelfde.... Maar ja :D Gewoon afwachten, als je niets krijgt kun je altijd nog bellen. Zo'n gigantisch probleem is het nou ook weer niet hoor! Geloof dat meer dan de lessen bij mij zonder boek is, alles gaat met dictaten. |
Citaat:
|
Citaat:
ik zit ook op de HVA, ze zijn daar erg laat met informatie doorgeven...en de boekenlijst krijg je dus nog gewoon thuisgestuurd...(al zou ik als ik jou was nie alle boeken kopen want de helft gebruik je niet...je kan ze beter per blok kopen) mocht je nog vragen hebben...pm me dan maar... groetjes mylene |
En je kan altijd nog gewoon de telefoon pakken.....
|
Citaat:
ik heb de havo afgerond, op de havo krijg je echt geen voorlichting over wat ze op de hbo van je verwachten wat betreft het bij elkaar krijgen van je boeken. Ik mag toch wel gewoon weten of dat op een site staat? of dat we, net als op de havo gewoon een boekenlijst krijgen (wat dus zo blijkt te zijn). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
was zelf btje chagerijnig afgelopen dagen. xxx |
ik ga zelf volgend jar eerste jaar HvU doen, en heb gister een enveloppe vol met info gekregen. boekenlijst, openingstijden mediatheek, noem maar op. ik denk dat jij ook wel zo iets zal krijgen.
xx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21. |